dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2010

Ett farväl och lite tårta...

Av dansbandsfrun - 21 oktober 2010 09:56

Idag är det sista gången på min kurs som jag gått i 8veckor.

(jag har lärt mig en massa om mindfullness, träning, avslappning, hur inställning påverkar oss, självförtroende, värderingar osv...)

MASSOR av nyttigheter som alla behöver kunna men som man glömmer bort i den stressiga vardagen.


Jag håller nu på att göra en prinsesstårta som ska med till tjejjerna. Vi måste ju fira lite att vi varit så duktiga.


Jag trodde dessa veckor skulle bli jättetråkiga och istället visar det sig att det var fullt av UNDERBARA kvinnor där som jag hoppas kunna fortsätta träffa!


Återkommer med bild på tårtan.

(det är liiite bökigt att baka för jag har de mest svullna monsterhänder idag som gör SÅ förbannat ont) Men som jag lärt mig nu   

så är det inställning som räknas.

Så idag tänker jag;


"jag behöver ju bara vispa grädden, inte mjölka ko-skrället"


va? vill ni se mina händer?

Jamen visst...hahaha

  


  


någon som vill byta?


Häpp....trodde väl det   

 
 
Fina Frun

Fina Frun

21 oktober 2010 12:20

Aj, aj aj! Din stackare

http://blogg.amelia.se/finafrun

 
Ingen bild

Sanna

21 oktober 2010 13:30

Nä nu ska jag skälla på dej!!!
FYYYY DEJ!!!
Jag sa ju åt dej att du skulle höra av dej om du behövde hjälp!
Du ska ju inte behöva lida gumman för att vi andra ska få bygga på hullet ;-)
Måste säga att det känns lite vemodigt inför sista gången idag,faktiskt :-(
Ses snart!
Bamsekramen

dansbandsfrun

21 oktober 2010 18:25

aj o aj va du skäller ;)
det var mysigt men jag hade för ont idag ;( vi hörs på facebook, så bestämmer vi om en träff tycker jag. kramar
ps; tack för att du tog me du vet vad.

 
Ama de casa

Ama de casa

21 oktober 2010 17:04

Stackare...

När jag jobbade bland mina första dagar på Skansen så var det en ko som hade kalvat. Handmjölkning... MASSOR av mjölk och jag var väl inte så där jättevan. Det kom in en besökare som stod och tittade ett tag och sa:
- Ja, det blir väl grädde till elvakaffet det där...
Jag lovar, dan efter hade jag träningsvärk ända upp i armhålorna!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

 
camilla

camilla

21 oktober 2010 17:48

Ajajajajajajaj...nä...du har rätt!
Det är nog ingen som vill byta med dig.Tyvärr
Jag önskade att du inte hade så ont.
Kram,älskade vän!

http://www.cammo69.blogspot.com

 
diana

diana

21 oktober 2010 21:32

Nejtack, vill inte byta. Om du däremot vill ha ett par svullna fötter så... Nej fy sjutton vad jag lider med dig. Måste göra jätteont. Jag fattar inte hur du kan vara så positiv.

http://www.metrobloggen.se/diana

 
Marie-Louise

Marie-Louise

21 oktober 2010 21:54

Nej men aj, vad ont du måste ha i dina händer. Får du ordentligt hjälp av någon läkare för det där? I och för sig är mina händer också konstant svullna, men dina ser ondare ut än mina (kanske har jag bara vant mig med hur mina ser ut). /Kram

http://madredetres.blogg.se

 
Ellis

Ellis

22 oktober 2010 02:00

Oj!!!!!

:( vad ledsen jag blir som INTE kan hjälpa dig :( :(

Gör ont i mig o se att du lider så!!

SKICKAR EN SUPERDUPER STOR KRAM!!!

http://ellisu.blogg.se

 
agneta

agneta

22 oktober 2010 19:00

men oj, att du orkade göra iordning tårtan med de händerna?! Förstår att det gör ont, jag ska inte gnälla på mina leder just idag då mina inte ens är hälften så svullna. Och så tappade du tårtan till på köpet....fyyyy så trist!

http://bigmarlin.blogg.se

 
Ammis

Ammis

23 oktober 2010 08:30

När man ser din små ömma händer så är man glad att man kan gå till jobbet varje dag, att man vaknar pigg o. alert och kan sköta sitt jobb.
Man ska vara tacksam så länge man är frisk och det gläder mig att du trots eländet försöker tänka positivt, det kommer man långt med. Lycka till. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards