dansbandsfrun

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av dansbandsfrun - 27 oktober 2010 18:40

Det här inlägget är ganska svårt att skriva, för det bygger på uttal... men jag ska försöka förmedla det på ett lika humoristiskt sätt som det var i verkligeheten...

 

Jag var på KICK´s...Gick o kollade en massa krämer. (har fått värsta nojjan på sånna = ålderskris?)

 

En liten "flicksnärta" kommer fram med sitt perfekt makeade ansikte o undrar om jag vill ha hjälp.

- "Ja visst sa jag, jag undrar vad du tycker om Lumene´s produkter"? (jag uttalar exakt som det står l-u-m-e-n-e...)

 

- "Jaha, du menar Lumäääneeeeee"? säger den lilla ordpolisen då.

 

- "Eh, ja just det"...rodnar jag och försöker låtsas som om jag sa fel med flit...o var värsta proffset på alla krämer i hela världen   

 

(jo hon tyckte dom var en jättebra budgetkräm)

 

sen går jag vidare till Lancome (som jag inte ens tordes uttala,  så jag gick förbi hastigt)

 

- "Vad använder du för produkter nu?" frågar flickebarnet så...

 

- "Jag använder "Phytomer" säger jag. Och uttalar detta PYTTÅMÈR naturligtvis...

 

- "jaha? Du menar "F-i-t-to-m-ä-ä-ä-r-r-r-r-r-r-r-r" SÄGER HON!!!

 

Då känner jag att det börjar bubbla upp ett skratt inombords som jag MÅSTE stoppa....

 

Men efter en sekunds återhämtning säger jag till lilla "fröken uttal":

 

- "jakk fårrrr någgg återkåmmma en annnan dååg, förrrrr jag måste häm o plygga franskaglosor nyy."

 

Jag är SMÅLÄNDSKA and damn proud of it!!   

Av dansbandsfrun - 27 oktober 2010 10:47

I måndags var "Mini" ledig från förskolan.


Och när han fick bestämma vad vi skulle göra så blev det "BAKA BULLAR" (han älskar att göra det)

Och för att förnya oss lite så gjorde vi "Rimbobullar"

  


 


sen skulle det "pysslas"

då får man ta det man har...

  


Ta-Daaaaaa!


(gissa vilken som är min?)

  

Det behöver inte vara så märkvärdigt det där med "kvalitètstid"   

Ovido - Quiz & Flashcards