dansbandsfrun

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av dansbandsfrun - 21 oktober 2010 22:41

verkar det som....


Är jag den enda som missat att se denna fantastiska triologi?

(har inte heller läst böckerna)


  


  


  


Vi brukar ALDRIG kolla på film.

Hinner inte, orkar inte eller prioriterar annat är några av anledningarna.


Men nu har vi avsatt 3 kvällar till dessa filmer och HALLELUJA för det!!


Jag är HELT förtrollad och även förvånad hur en svensk författare kunde få till det så här bra? Det känns "osvenskt"   (ni fattar?)


Vad tyckte ni?

Finns det någon som tyckte att dom var dåliga?


Go Lisbeth, du är min idol!



Av dansbandsfrun - 21 oktober 2010 18:51

jag KAN göra tårta (med förbundna ögon)


Men idag gick ALLT fel.

 


Jag försökte (min dumskalle) att lyfta den färdiga tårtan över till ett snyggare fat och då sa det "pjoff" ........ Detta var det som blev kvar och resten hamnade i slasken....   


Men vilken tur att det finns tårtor att köpa.


Om jag hade en positiv inställning idag efteråt?

Eh...Nope...

(måste nog gå om kursen 8veckor till)   


Av dansbandsfrun - 21 oktober 2010 09:56

Idag är det sista gången på min kurs som jag gått i 8veckor.

(jag har lärt mig en massa om mindfullness, träning, avslappning, hur inställning påverkar oss, självförtroende, värderingar osv...)

MASSOR av nyttigheter som alla behöver kunna men som man glömmer bort i den stressiga vardagen.


Jag håller nu på att göra en prinsesstårta som ska med till tjejjerna. Vi måste ju fira lite att vi varit så duktiga.


Jag trodde dessa veckor skulle bli jättetråkiga och istället visar det sig att det var fullt av UNDERBARA kvinnor där som jag hoppas kunna fortsätta träffa!


Återkommer med bild på tårtan.

(det är liiite bökigt att baka för jag har de mest svullna monsterhänder idag som gör SÅ förbannat ont) Men som jag lärt mig nu   

så är det inställning som räknas.

Så idag tänker jag;


"jag behöver ju bara vispa grädden, inte mjölka ko-skrället"


va? vill ni se mina händer?

Jamen visst...hahaha

  


  


någon som vill byta?


Häpp....trodde väl det   

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards