dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

Just nu är jag väldigt liten...

Av dansbandsfrun - 6 oktober 2010 17:55

Jag ska göra ett inlägg ang tävlingen om "Kaffehörnans Höjdare" senare då jag blev den lyckliga vinnaren!!


...........men inte nu......


För just nu sitter jag och lipar i min soffa    och det hör inte till vanligheterna.

Min son är så dålig. Och egentligen vill jag inte bli FÖR privat när det gäller sånt här men ni kanske har tips och råd som jag så väl behöver nu.


Han har blivit rädd för "att gå på toa" och VÄGRAR att gå (på ren jävla svenska)

Så igår och idag har det nått sin kulmen. Vi kör med allt dom rekomenderade på apoteket (laxerings-tjofräs, o laktolos eller va det heter) och BVC har gett oss lite tips SOM INTE FUNKADE ETT SKIT..


Vi skulle göra badrummet mysigt osv...ja, nu är det bara så att han stannar på toaletten 2 sek sen drar han. Och jo, jag KAN va väldigt bestämd.


Till saken hör att han var blöjfri nästan hela sommaren och sen kom det här när vi var på semester och han tyckte det var jobbigt att gå på toan.


Han är helt slut ungen o stod och sov mot soffan förut när jag fixade mat.


När han gråter, så gråter jag och maktlösheten jag känner över att inte kunna hjälpa honom är FRUKTANSVÄRD. Han har så ont så han skakar TROTS laxering.


Hans smärta är min smärta och jag skulle kunna ge vad som helst för att få ordning på detta NU.



Och just nu önskar jag att min sambo hade ett vanligt jobb. Han sitter på BIRKA och kan inte göra ett skit annat än att stötta via telefon.

FAN JÄVLAR HELVETE



någon som har tips?

 
 
Gun

Gun

6 oktober 2010 18:38

Nää, vad jobbigt det låter. Jag vet inget annat än att ge laxerande. När mina var små fick de messmör och katrinplommon, men då ska man ju tycka om det också. Kanske man kan ge "frukt&fiber"-tärningar till barn? Jag vet inte. Man kan även ge mikrolax, som är jättebra, men det kan vara svårt om han inte vill.
Jag tycker du ska åka till akuten med honom om det är olidligt jobbigt. Man kan inte ha det så hur länge som helst. Kram

http://horni.blogg.se

dansbandsfrun

6 oktober 2010 20:42

ja fy fan rent ut sagt va det suger det här, mest för honom givetvis men det sliter i hjärtat så fruktansvärt när man ser hur ont han har.
Vi har testat Resulax nu (lavemang) o ständig insmörjning så det är bara att fortsätta med det o hoppas på det bästa.
Tack för att du tog dig tid Goa Gun!! KRAM

 
Monica

Monica

6 oktober 2010 18:46

Jag lider med både dej och mini, men tyvärr har jag inget tips att ge dej....i så fall vore det om du sätter en blöja på honom, men det kanske du har försökt med. Hoppas att detta löser sej snabbt för er.

Kramar:)

http://violett.bloggplatsen.se

dansbandsfrun

6 oktober 2010 20:38

Tack snälla för din omtanke, japp vi har kört med lavemang nu o blöja sitter på. Hoppas det ordnar upp sig för det är hjärtslitande. kram

 
Ingen bild

pysseliten

6 oktober 2010 18:59

men stackre åhh lider med dig ,men jag vet inget råd just nu .Och inte kul att vara själv när det strular . Men googla på det och kolla om det finns tips .Önska jag kunde råda . Mosa lite päron kanske ? Med choklad glass och sås .

dansbandsfrun

6 oktober 2010 20:36

päron är inte fel alls, bra idè! kram

 
Sand mellan tårna

Sand mellan tårna

6 oktober 2010 19:36

Usch, gör ont i hela mig. Lider med er allihop. Ni verkar ju redan göra allt så jag vet inte vad jag kan tillföra. Kan bara säga hur vi gjorde när Alex slutade med blöja. Jag ritade ett troll och satte ovanför toan. Bajstrollet hette han och han älskade kiss och bajs. Han tjoade högt varje gång han fick det. Alex tyckte det var ur kul och sprang på toa i tid och otid för att ge bajstrollet nåt så han inte blev hungrig sen dök han ner med huvudet i toan och ropade...Vassego baschtollet nu komme mat...sen spolade han.
Det funkade bra för oss.
Du skriver att han tyckte det var jobbigt att gå på toa när ni var på semester. Kan du komma på om det var något särskilt som gjorde att han tyckte det va jobbigt? Det funkar inte med en potta i vardagsrummet framför tv´n?
Kramar!

http://www.sandmellantarna.com

dansbandsfrun

6 oktober 2010 20:27

Va gullig du är! Det är ju ett kanontips! Jag ska få till ett "gulligt troll" här med när han blir piggare.
Nej jag minns inte att det var något speciellt men vi for ju som fan överallt i o för sig så det var ju många olika badrum i ett "skört" skede i hans utveckling så det kanske räckte?
Det viktigaste är att smörja nu... kram o tack för du tog dig tid!

 
Ingen bild

Sanna

6 oktober 2010 19:56

Stackare! Hade samma problem med min stora tjej när hon va liten. Stenvägrade oxå. Tyvärr var det laxermedel o blöja det fick bli medans jag fick krama henne hårt medans hon skrek så fruktansvärt hjärtskärande så tårarna sprutade.Hon gick o höll sej i 10-12 dagar tills hon näst intill blev sjuk på kuppen,men då var jag tvungen att ta till laxermedlet,tyvärr. Men vad gör man!? Det enda du kan göra egentligen är att ge honom laxermedel o stötta honom genom hela "proceduren". Kanske ta på honom blöja igen,dock tillfälligt såklart! Sen förklara att det absolut inte gör någonting om han råkar göra i byxan just nu,för det kan ju hända... Min tjej fick gå igenom massa undersökningar o dyl.men dom hittade inget. Nån gång hade hon blivit rädd helt enkelt,och det satt i. Men rätt var det var så gjorde hon "nr2" på toa en dag och jag blev så glad att jag grät,för allt hade varit jobbigt för henne. Önskar både dej o "mini" lycka till! Hoppas jag kunde komma med nåt vettigt...
Kram på dej gumman
Tänker på er!

dansbandsfrun

6 oktober 2010 20:15

Tack från hela mitt hjärta, nu gråter jag igen ;) för du beskriver EXAKT hur det är! Han vill verkligen ha blöja även om BVC idag sa att vi inte skulle ha det. Jag håller om honom o tröstar o kramar precis som du säger o vi ska fixa det här. Men återigen TACK!
kram

 
Ellis

Ellis

6 oktober 2010 20:12

Åh vad jobbigt, är han hård eller bara total vägrar skita helt och hållet? :/

Jag har inga råd eller tips alls.. förlåt :(

http://ellisu.blogg.se

dansbandsfrun

6 oktober 2010 20:17

Klart han e hård, han e ju min son ;)
Skämt å sido, han vägrar allt just nu. Både 1 o 2... Pissjobbigt men vi ska fixa det!
kram

 
Ingen bild

Linda

6 oktober 2010 20:19

Lider med Er!! Hade samma problem med min lilla kille... Det hela slutade med att vi fick hålla fast han och ge han ett klyx (lavemang) sen tog vi på han en blöja och han sprang omkring en stund. Sen fick han jätteont (naturligtvis) stod mot mig och grät... då höll jag isär skinkorna på han så det skulle komma ut lättare, låter knasigt men hoppas du förstår vad jag menar... Hoppas det ordnar sig. Många kramar till er båda

dansbandsfrun

6 oktober 2010 20:32

Ja, vi har tagit ett RESULAX ikväll o jag känner igen det du beskriver så väl. Det är fasen det värsta jag upplevt med honom, för man ser hur ont det gör o hur rädd han är. Man vill ju liksom "ta över" all hans smärta...
vi ska köra på nu o hoppas att det ordnar sig. Tack snälla för du skrev!! kramar!!

 
Marie-Louise

Marie-Louise

6 oktober 2010 20:39

Usch vad jobbigt. Vi har haft samma problem. Jag gjorde som Sand mellan tårna skrev, satte pottan i vardagsrummet under några dagar, sen hamnade pottan närmare och närmare toaletten. Med den yngsta fick vi under en period sätta på blöjan då hon skulle bajsa. I värsta fall om han mår alltför dåligt och har ont så kan ni faktiskt ta hjälp av sjukvården. Hoppas verkligen att det löser sig för er nu. /Kram

http://madredetres.blogg.se

dansbandsfrun

6 oktober 2010 20:44

Ja, usch! Men det är ju kanon att ni skriver för jag trodde vi var själva om detta o så visar det sig att det är vanligt. o då blir man genast lugnare. Ja om det inte ger sig inom kort så tar vi vårdcentralen nästa...
kramar o tack!!

 
Marie-Louise

Marie-Louise

6 oktober 2010 20:46

Just det jag kom på en sak till. Jag smorde "rumpan" eller ja rumphålet med vaselin när döttrarna var hårda i magen så att det liksom kunde glida ut lättare och så att de inte spricker och gör så ont. /Kram

http://madredetres.blogg.se

dansbandsfrun

6 oktober 2010 21:20

Ja det är väldigt bra. Jag ska testa det. kram

 
Ingen bild

AnneliH

6 oktober 2010 21:48

Stackars lilla killen då!!! Aj,aj, aj!!!
Det värsta som finns är att se sina barn lida...usch vad hemskt!
Jag har tyvärr inga goda råd att komma med men hoppas, hoppas verkligen att han fixar det med ditt stöd.
Många kramar till Er båda två!!!

dansbandsfrun

6 oktober 2010 22:02

Tack gulliga! ja fy fasen va vidrigt det är att inte kunna hjälpa han att ta bort det onda, det är knäckande.
men vi ska fixa det/ kramar

 
diana

diana

6 oktober 2010 21:53

Om det är en propp just nu så kanske ni får ta till lite starkande laxerande. Sen om hans mage har en förmåga att vara hård alltid så kan nåt mildare laxerande tas varje dag (fast på vissa fungerar katrinplommon och/eller linfrön). Hoppas det löser sig, jobbigt för honom och er när det blivit en rädsla att vara där inne.

http://www.decdia.blogg.se

dansbandsfrun

6 oktober 2010 22:01

det har varit så länge nu så vi fick laktulos eller va det hette som han ska ta varje kväll nu i flera månader. Men jag har gett honom frallor med linfrön i så det var ju bra (visste jag inte att linfrö va laxerande) jag blir så glad av alla tips! kram o tack!

 
diana

diana

6 oktober 2010 22:05

De tips jag sitter på ser jag bland de andra kommentarerna, så jag kan bara skicka en kram och hoppas att det ger sig...snabbt som attan, för det här är bara för jobbigt.

http://www.metrobloggen.se/diana

dansbandsfrun

6 oktober 2010 22:52

ja jösses....instämmer och håller mina tummar hårt. kram

 
Ingen bild

Neta

6 oktober 2010 22:06

Har du barnolja hemma? När jag jobbade på barn så förde vi in lite barnolja efter lavemangen med en vanlig doseringsspruta vid svåra förstoppningar då glider det lite längre inifrån. Hjälper kanske vid vägran också. Annars kan du inte göra så mkt mer än trösta och vara där, kanske leka nån dans eller hopplek till slut kommer det ju vare sig han vill eller inte.

dansbandsfrun

6 oktober 2010 22:50

Ja vi har testat barnolja och det verkar vara en vinnare. Vi kör vidare på det och massor av tröstan. Tack snälla för bra tips o omtanken!!

 
Ingen bild

maggan

6 oktober 2010 22:08

ja ha hört att man kan rulla en liten bit tvål till en kula o försöka få inn i ändan det brukar göra så att det inte gör så ont...ja mitt ena barnbarn va likadan..de satte på en blöja när hon va några år o så gick hon o gömde sig..vägrade gå på toa...de löser sig nog kram på dig

dansbandsfrun

6 oktober 2010 22:47

ja det sa min mamma att man kunde göra, men jag har testat barnolja o det verkar funka lite. O blöjan får va med oss under den här perioden. Stor kram o hoppas vi ses snart!

 
kaffehörnan

kaffehörnan

6 oktober 2010 22:29

Oj oj gud vad jobbigt, önska man kunde göra något
Massera kanske, logga i fosterställning

http://www.kaffehornan.se

dansbandsfrun

6 oktober 2010 22:44

ja just nu önskar jag att jag kunde trolla. Vi testar allt ;) kramar

 
Bara Jag

Bara Jag

6 oktober 2010 22:34

Blir helt tårögd själv av att läsa ditt inlägg.... Känner igen så mycket av det du beskriver. Alla goda råd är redan skrivna - för oss blev lösningen på lite längre sikt att sonen i en period fick blöja varje gång det vankades nr 2 - då kunde han ta det med ro och i sin egen takt och utan att känna "press att prestera" när han satt på toa.... För honom blev själva toan ett trauma när det var värst. Lycka till och styrkekramar!!

http://blogg.rhode.se

dansbandsfrun

6 oktober 2010 22:37

ja fy vale va ledsen man blir när man inte kan göra något, men blöjan e på och som du säger så är det nog allt "va nu en stor pojke o gå på toan" osånt som påverkat, det blir prestationsångest o därefter rädsla...
Men vi kämpar på/tack gulliga o kramar tillbaka!

 
Jenny

Jenny

6 oktober 2010 22:57

Har inget nytt som inte e skrivet att komma med tyvärr... men om du bara får bukt med förstoppningen som just nu äger rum kan du ju alltid testa ditt tidigare knep för att hitta tbx till den egna viljan sen igen, dvs guldstjärnorna...
De har vi kört med här hemma när strejkperioderna har påbörjats :)
Har funkat på de 2 äldsta gossarna å nu kör vi på nr 3 i huset... hoppas på samma "tur" å att vi slipper genomlida de du nu gör även med denna pojk...
Guldstjärnor å de manliga egot du vet ;)
*tänker på er å hoppas på snabb bättring*

http://www.daxberg.blogspot.com

dansbandsfrun

6 oktober 2010 23:16

ja, guldstjärnorna var kanon men just nu är intresset minst sagt "svalt" tyvärr men som du säger kan vi ju försöka göra det intressant igen när det värsta är över. Fick ett bra tips med om ett Toatroll som jag tror "Mini" skulle tycka va kul ;)
Tack gumman och kram

 
Nina

Nina

7 oktober 2010 00:18

Neeej, stackars liten :o( Dem flesta har redan gett jättebra råd, mosat päron och microlax är klart att rekommendera. Annars får ni be vårdcentralen om något starkare tyvärr. Det jag dosck absolut vill rekommendera för att smörja är Inotyol salva som finns receptfritt på Apoteket. Den är väldigt fet och stannar kvar länge. Det är den enda som verkligen fungerar, de flesta andra försvinner nästan direkt...även Vaselin. Det där med trollet verkar toppen. Hoppas det löser sig snart för er.
Bamsekramen

http://nina-hansson.blogspot.com

dansbandsfrun

7 oktober 2010 00:23

Ja gud va mycke bra det kom utav att jag skrev detta. Inotyol är underbar! Vi har kört med den sen första början o den är bäst (fast en nackdel är att tubjäkeln alltid går hål på) ;) anyway, så ska det tillverkas troll här i nästa vecka. kramarrr o tack för omtanken!

 
Ellis

Ellis

7 oktober 2010 01:57

Stenhård är Mini!! ;)
Säg åt han om han vill limma min tösabit måste han gå på toa, för de gör stora o starka pojkar som vill ha de fina töserna med fina ögon! :D

sv: HAHAHAHAH DU ÄR NOG MIN BIALOGISKA MAMMA HAHAHAHA

http://ellisu.blogg.se

 
Lars Svensson

Lars Svensson

7 oktober 2010 08:55

Kan säga att Lina hade det samma som liten. För att inte nämna mig själv som barn...

Jag minns faktiskt vilket moment 22 det var. Det gjorde ont att släppa ut hårda korvar.. därför undvek man att göra det så länge man kunde. Som då orsakade att det blev hårt... Trixet är att inse att om man går oftare gör det inte ont..

Lina fick lavemang under en period. Tills det en dag släppte (hi-hi) och hon kom på just detta: Gå oftare så är det inte hårt (till slut). Ni får ge Mini tid att kommma på det. Och är han tryggare i blöja så varför inte??

http://oxvalley2.blogspot.com

dansbandsfrun

7 oktober 2010 12:44

Jamen precis Lasse, BVC har inte alltid rätt (dom sa ju att han absolut inte ska ha blöja nu för då tappar man ju hela poängen) Men är det nåt "Mini" skiter i (hihi) just nu så är det poänger. Han behöver som du säger trygghet o det i form av blöja.
Tack o kram o hälsa familjen!

 
diana

diana

7 oktober 2010 10:30

Sv: Haha, du och din fantasi! :)

http://www.decdia.blogg.se

dansbandsfrun

7 oktober 2010 12:48

ha ska DU snacka om ;)

 
Stattinskan

Stattinskan

7 oktober 2010 10:45

Sånt där är jättejobbigt, jag var själv ett sådant barn under en tid. Jag minns att jag fick laxermedel men det kan ju vrida om rejält i magen av det och göra honom ännu räddare. Jag skulle prova men naturliga laxermedel, läsa sagor under toabesöket eller varför inte lyssna på barnvisor. Ja, det är verkligen tufft men är det "inkomster" så blir det "utgifter" ... så småningom ... Stackars liten!

http://metrobloggen.se/stattin

dansbandsfrun

7 oktober 2010 12:41

Ja, man får verkligen va försiktig så att man inte förvärrar situationen. Vi har lagt in lite roliga saker på toan nu så håll tummarna att det bli många utgifter den här månaden hahaha kram

 
Ingen bild

Neta

7 oktober 2010 12:09

Kom o tänka på en sak, försök undvika bröd "i onödan" även om det innehåller linfrö, mjukt bröd kan bli en propp bara det. Ni kanske kan göra ett litet kalas på råa rotfrukter ist, stavar av morötter, kålrot och gurka (bra för det innehåller mkt vatten) blomkålsbuketter, rädisor små söta tomater. Så gör du en dip o så får han äta med fingrarna och doppa, det brukar gå hem (och sätta fart) Det är överhuvudtaget ett bra sätt att få dom äta sånt. Gör man det till ett litet party med nån god dricka blir det ju fest också ;)

dansbandsfrun

7 oktober 2010 12:33

snacka om att jag är glad att jag skrev detta inlägg! Jag blir överlycklig av alla bra tips! Det svåraste är att han vägrar allt va grönsaker heter hemma (på förskolan äter han litegrann) men jag ska absolut testa, kan ju va en liten "fest" som behövs ;) Tack Neta! Kram

 
Neta

Neta

7 oktober 2010 15:49

Ja ingen orsak har man erfarenheter ska man väl delge dom. Blev så sugen på dippa grönsaker själv med dottern som är hemma med nyopad tå, då kom min syrra som är barnsjsköt och då förklarade jag hur jag skrivit till dig, altså varför vi blev sugna på och skulle dippa just grönsaker. Hon sa då två saker "Är hon säker på att det inte är urinvägsinfektion?" och "har hon provat bedöva där bak med Xylocain?" så jag för det vidare till dig?

http://netaave.blogg.se

dansbandsfrun

7 oktober 2010 16:17

igår kissade han på toaletten o det gick jättebra så urinvägsinf tror jag inte, det är bara det andra vi ska få ordning på nu. O sprickorna har vi smörjt bort nu så jag ser ljuset nu ;)

 
Ingen bild

Rävens mamma

7 oktober 2010 16:00

Men fy. Stackars er. Sen att du är ensam oxå, det suger. Kiwi är typ det mest lösande som finns har jag hört. har provat på M, och det funkar faktiskt. Fick oxå laktulos (hon va bara 1 år då) men då slutade hon äta, kan visst framkalla illamående, så va lite observant på det. Önskar all lycka.. PS, kan han inte få låna spelet ; ) ?? Kramen.

dansbandsfrun

7 oktober 2010 16:11

hahahaha sista meningen gjorde min dag!!! Tack älsklings räven! ;)
Klart pojken ska låna bajsspelet om han vill skita...
Jag blandade laktulosen me oboy igår så det gick jättebra, men bra att du varnar för det sa hon inget om på akuten. vi får väl vänta å se. Han är helt omöjlig med annat än bananer o det ska han ju inte äta nu, för det är ju stoppande.
nåja vi kämpar på o pappan kommer hem ikväll som tur e ;)
tack gumman o kram o hälsa familjen!

 
Lisa

Lisa

7 oktober 2010 21:25

Men Gumman detta hade jag missat...
Stakars Mini...
Marcus åkte på det också när han var liten..
Jag åkte in med honom och dom gav honom lavemang och blev bra på en gång...
Marcus hade så ont i magen och då kunde han inte äta och mådde illa och det berodde på att han var förstoppad...
Sen är det jätte bra att han dricker vatten mycket och inte bara stoppar isig linfrön och en massa fribrer som sätter fart på magen för det kan även göra så man blir hård i magen...
Hoppas verkligen Mini är bra nu...
Kram till er båda..kram karm

http://unikajag.se

dansbandsfrun

7 oktober 2010 22:44

ja fan, gårdagen var inte kul men nu ser vi ljusare på allt. Det har dock hållt i sig länge så det tar nog ett tag att få ordning på`t. Tack hjärtegumman! kram

 
charlotte

charlotte

7 oktober 2010 21:44

hade problem med emelie. fick göra som bara jag
hoppas att det ordnat sig
kram

http://kloppan.wordpress.com

dansbandsfrun

7 oktober 2010 22:41

Det är mycket bättre än igår (halleluja) men det tar säkert tid att bli helt bra. kramar

 
agneta

agneta

7 oktober 2010 22:55

Jag hoppas att det har hjälpt lite nu, och alla råd jag hade är redan skrivna.
Hade samma med vår pojke när han var liten, han fick sedan ha blöja till nr 2 tills han själv var redo. Det blir så fel o stressande annars, till slut tyckte han själv att det var dax att gå till toaletten och bajsa där.

http://bigmarlin.blogg.se

dansbandsfrun

7 oktober 2010 23:04

Så sant, dom MÅSTE få ta det i sin egen takt annars blir det kaos. tack för din omtanke/kramar

 
jenny

jenny

8 oktober 2010 11:07

Det finns inget värre än när dom små är sjuka.. Man hade gjort vad som helst för att byta plats med dom. Mitt råd är katrinplommonpuré i mängder.. Det löser ju upp.. Annars hade jag åkt in till barn avdelningen på sjukhuset. Krävt att dom gav ungen lugnande (det gör att dom inte riktigt kommer ihåg behandlingen efteråt) sen vattenlavemang.. Ju längre han går med detta ju värre blir det. Man kan inte skita vattenmelon!!Det gör ju ont att få ut det till slut. Man vill ju inte att han ska uppleva toabesöken som nåt traumatisk. Nåt jag kör med till Felix när han ska göra nåt jobbigt är mutor.. Han får typ vad som helst i leksaks affären eller obegränsat med glass. Sist vi var på sjukhuset fick han en glass för varje spruta.. Detta är säkert enligt psykologerna helt fel. Men jag tycker man ska fet belönas när man gör nåt pestigt. Men jag hoppas att han redan blivit bättre.
STACKARS lille plutt!!
Kraaam.

http://www.janethepain.se

dansbandsfrun

8 oktober 2010 12:44

Vi är helt klart på samma linje, BVC varnade för mutor men det skiter jag i. Han har varit fantastisk nu så idag har han fått en present som han velat ha jättelänge.
Tack gumman/kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards