dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 1 november 2010

En himla massa bilder...

Av dansbandsfrun - 1 november 2010 12:51

Jaha, då kör vi då:


Jag skulle ju ha tagit "höstbilder" igår men OJ va det blev mörkt fort... Hann få en bild på hur lugnt o stilla det var i alla fall...


 


Sen skulle jag upp till kyrkogården o fixa till mina svärföräldrars grav.  Blev så fint...(lägg märke till de små röda hjärtanen på sidorna som jag gjutit i betong)

  


På kyrkogården finns ett jättestort KASTANJETRÄD. Jag fick inspiration hos PYSSELITEN att man kan dekorera med kastanjer så...där låg jag i beckmörker på en kyrkogård på alla fyra o "Kände Efter" kastanjer på marken... Jag var nästan inte alls rädd......    


Men NU ligger kastanjerna på tork, så jag klarade mig   

  

Ni får se sen hur jag fixat...


När jag kom tillbaka till huset tittade jag på mina händer...

  

oops....



sen lekte vi med "lite" figurer som pappan hade när han va liten...

  


sen åkte 3 trötta människor hem......


och nu idag ser jag ut såhär   

  


jag bakar bullar óckså för jag får underbart besök sen!!!   


såhär ser dom ut INNAN dom åker in i ugnen ;)

  



Nu måste jag skynda mig.................


Ha en härrrrrrrlig måndag!

 
 
Ingen bild

mr magic

1 november 2010 15:00

vilka härliga bilder

dansbandsfrun

1 november 2010 15:52

Èn får tackè ;)

 
Ama de casa

Ama de casa

1 november 2010 15:03

Du är duktig på att gegga ner dig du :-)

sv: Hahaha! Jag har också fått såna där meddelanden om att jag är för snabb med kommentarerna. Det brukar trigga mig till kommentarsbombning :-D

http://amacasa.wordpress.com

 
Linda

Linda

1 november 2010 15:26

Fina bilder! Söt du är!!:D

Jaaa, jag förstår varför du längtar tillbaka!!
Jag planerar redan nästa resa dit hih!
Var i Kreta var du? Var det nära Chania?
Kram

http://babymelody.blogg.se

 
Diana

Diana

1 november 2010 15:36

Ro hit med bullarna kvinna! Åh, vaniljbullar.... vill haaaaaaa....
Ska bli spännande att se vad du gör med kastanjerna, själv brukade jag sätta tandpetare i dem och göra djur. ;)

Sv: Janne är superhemlig, sch! ;)

http://www.decdia.blogg.se

 
Gun

Gun

1 november 2010 18:16

Vad fint med två hjärtan vid graven. Du är så himla duktig och huslig. Bullarna blev nog hur goda som helst.:)
Men nu undrar jag vad du gjorde med kastanjerna. Vi har ett träd här utanför, så jag kan plocka hur mycket som helst.

http://horni.blogg.se

 
Monica

Monica

1 november 2010 18:31

Vilka fina blider.....

http://violett.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

1 november 2010 18:46

Men vad du geggar ner dig! Både på händer och fejs :)
Vilken fin tröja Mini har.
Kram

http://cinacarina.blogspot.com

 
Ellis

Ellis

1 november 2010 18:49

Så härligt då du är så pysslig! :D

http://ellisu.blogg.se

 
Linda

Linda

1 november 2010 20:01

Vi var också i Agia Marina! :D
Hotellet Atrion var inte den bästa dock, borde prova hotellet du var på, har hört mycket bra om den! :)

http://babymelody.blogg.se

 
agneta

agneta

1 november 2010 20:12

visst är det kul med alla dessa leksaker som man själv hade när man var liten och som är lika roliga än för barnen. MIna barn har massor hemma här och hos mamma som varit våra när vi var små. Snacka om att skapa minnen!

http://bigmarlin.blogg.se

 
Britt

Britt

1 november 2010 22:08

Ser att det inte bara är jag som brukar förse mig på kyrkogården. Jag och mamma plockade nypon förra hösten vid pappas grav. Mamma torkade dem och kokade soppa. Vi skämtade om att pappa bjöd på nyponsoppa. Vi kände oss lite makabra...men samtidigt kändes det helt ok. Någon måste ju använda de nyponen. Samma sak med kastanjerna på kyrkogården. Det tror jag de som "bor" där bjuder er på.

http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards