dansbandsfrun

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av dansbandsfrun - 1 mars 2010 23:11

Nu kommer frågor av Britt


Hur många länder har du varit i?

 

SVAR: hm... jag tror det är 10. Förutom Sverige då förstås...

 

Vad skulle du vilja vara om du inte var Dansbandsfrun?

SVAR: Politiker eller Journalist


Var skulle du vilja bo om du inte bodde där du bor?

SVAR: Just nu vill jag bo i värmen. Kanske i Småland...hahaha nej men Spanien skulle funka. Lagom avstånd "hem".


Var reser du nästa gång?


SVAR: Usch, jag törs knappt svara men jag funderar på att åka snart igen...väldigt snart... Kan bli Kanarieöarna igen ;) Men sen vill jag tillbaka till Turkiet snart.

 

Vad skulle du vilja kunna som du inte kan idag?


SVAR: Matematik, Måla vackert, Motionera på ett sunt sätt, göra goda såser till stekar (o mycke mer) men det får räcka för nu...

 

Skulle du kunna adoptera ett barn?

SVAR: Ja

 

Hur gammal var du när du provade röka? supa?


SVAR: (mamma, hoppa över detta) hm... röka var sommarlovet till 7:an och supa (usch vilket fult ord) var nog runt där med fast det var en folköl o sen räckte det en hel kväll.

 

Har du åkt polisbil någongång? ambulans?


SVAR: Nej, inte polisbil men ambulans några gånger har det blivit.
 

Har du legat inne på sjukhus?


SVAR: jajamensan, många gånger.

 

Har du provat rida?


SVAR: Ja, det är superkul men nu är det länge sen och jag har en otrolig respekt för hästar. (är lite rädd...)

 

Kan du åka skidor? skridskor?


SVAR: Kan o kan...slalom åker jag (eller åkte) o ner kom jag (oftast före alla andra då jag inte svängde så mycket utan åkte "rakt ner") har varit i Svenska fjällen ganska mycket men skulle vilja följa med Ama de Casa nu till ITALIEN ;) Låter så mysigt och vackert!

Skridskor har jag inte åkt sen skolan...

 

TACK SUPERSNÄLLA BRITT FÖR SKITBRA FRÅGOR!!!!


 Nu till frågor av Ellis


Hur kort är du?

 

SVAR: hihi, du har inget att frukta är jag rädd. Jag är 1.62 och EN HALV!!!! ;)

 

Hur står mannen din ut med dig?


SVAR: Ja, du det frågar jag mig varje dag... Nejmen jag tror att han tycker att vi har jäkligt kul ihop.

 

Hur ofta önskar din son att han hade en COOLARE mamma än dig?

SVAR: HAHAHA ja en miljon ggr om dagen säkert. Däremot min väninnas tonåringar har utlyst mig som "stencool" ;) 

 

Saknar du ditt gamla band?


SVAR: Jag gissar att du menar DREAMERS som var på bilden? isf NEJ.

 

Tack galna knäppa underbara Ellis för att du e så skön!!

 

Nu kommer frågorna av Diana

 

Är du hemmafru, eller du har något annat jobb du gör med?

 

SVAR: Nja, jag är nog mer "hemmasambo" eftersom jag inte är gift. Det kan va nog så tung uppgift ;)

 

Är det planerat för sonen att få syskon?


SVAR: Nej det blir inga fler små minisar.

 

Varför äter man kinamat på spaniensemesern? ;)


SVAR: Det var lite omständigheterna som styrde det, PLUS att jag är besatt av god KINA-mat och då kvittar det var jag befinner mig. (krogen låg granne med vårt hotell) ;)

 

Vilken är världens bästa film?


SVAR: Men fan va svårt....... Nej, det får bli en film som jag själv o min kompis "Rävens Mamma" spelade in uppe i Sälen på en skidresa inne på en toalett hos några killar som vi var på fest hos. INGEN har nånsin tittat på den utan att TJUTA av skratt ;) så jag antar att den är ok...

 

Om du bara fick lyssna på en enda låt resten av livet, vilken skulle det bli?

SVAR: å jösses.... "Unchained Melody" tror jag (Righteous Brothers) en låt jag nog aldrig tröttnar på...

 

Vilka tre saker tar du med dig till en öde ö?

SVAR: Lätt, dom 3 T:na... tandtråd, tamponger och Tv`n

 

Vad gör du om 10 år?

SVAR: Då sitter jag på terassen till min Spanska Villa och sippar på en iskall Sangria och läser "Elle".....

 

Tack goa Diana för SVÅRA men roliga frågor! ;)

 

 Nu tar vi lite snabbfrågor av Ulrika

 

Kall gröt eller Lutfisk?

SVAR: KALL GRÖT

 

FlipFlop eller High Heels?


SVAR: 3 år sedan High Heels, nu FLIP FLOPS.....

 

Kortkort eller Långlångt?


SVAR: Mitt-e-mellan HAHAHAHA

 

Pipskägg eller Polisonger?


SVAR: Äsch, jag vet inte om jag klär i nåt av dom ;)

 

Dröm eller Verklighet?


SVAR: Gärna lite av varje...går det att få?

 

Bit ihop eller Bryt ihop?


SVAR: Förr = Bryt ihop Nu= Bit ihop

 

Tack rara Ulrika för dina Snabbisar!!


Nu gör jag en paus till.... zzzzzzzzzzzzzz KRAM






 



 

 



 

 




 

 


 

 


 

 



Av dansbandsfrun - 1 mars 2010 21:09

 Jaha, jag trodde att jag var smart som hade frågestund. Mina händer bråkar och då tog jag en "gen-väg"


MEN OJ OJ OJ.... Vad vackert det blir när JAG gör något på min blogg... Jag trodde att det bara va att "klistra in" lite härsan-o-tvärsan. Men nu när jag såg en del av resultatet skrattade jag nästan ihjäl mig!


Så nu ska jag ta och fortsätta med del 2, och vara riktigt noga (som den begåvade konstnär jag är)


Ett JÄTTETACK till alla som frågat!!!! Fortsätt tills i morgon om ni vill ;)

Av dansbandsfrun - 1 mars 2010 20:25

får hålla sig en liten stund till.


Jag håller på för fullt med svaren ;)


KRAM

Av dansbandsfrun - 1 mars 2010 11:12

Ok, nu är det dags för även mig att ha en FRÅGESTUND som alla har nuförtiden.

 

Detta innebär för er (som inte är bekanta med fenomenet) att ni får ställa alla frågor ni vill och jag kommer att svara...

 

Vad vill ni veta?

 

Varsegoda, NU KÖR VI!!!!!!!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards