dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Att leva i en dröm?

Av dansbandsfrun - 3 augusti 2010 15:43

Var hos min "något flummiga" arbetsterapeut idag...


Hon tycker att min sambo ska ta tjänstledigt i ett halvår och åka med mig och "Mini" till Spanska Solkusten för att jobba som trubadur och försörja oss...


  


"- Jamen", sa jag... Vi har ett hus här och ett stort sommarhus 8 mil härifrån...Vi kan inte bara åka...


"- Allt går att lösa"

Du behöver värme, du MÅSTE ha värme för att må bra. Vad är det att tveka på?

Man ska följa drömmar...


" - jo...ja...men det är ju ett ganska stort projekt... sa jag. Jag har levt mitt liv så förut... NÄR JAG VA 20!!!

bara fick en idè, och så ordnade jag allt och drog iväg.

Men sen skaffade jag familj.

Jag kommer inte först längre"


" - Du MÅSTE sätta dig själv främst nu om du ska bli bättre"


**************************************************
****


Självklart vill jag må bättre!

Men om inte sjukvården kan hjälpa mig, så måste jag alltså flytta till Spanien??


Är det alternativ 2 på deras lista?


"om vi inte lyckas, så skickar vi dom bökigaste fallen utomlands"

 

Min arbetsterapeut är gullig som en nallebjörn men jag tror att hon vill

lite för mycket...


Jag måste kolla upp om dom har med "ÄTTESTUPOR" på listan som nummer 3... Då är det kanske bäst att ta Spanien i alla fall   

 
 
Diana

Diana

3 augusti 2010 17:44

Kan du inte våldgästa Ama när värken blir mycket? Hehe... hon har säkert inte något emot att ha dig och din familj hemma hos sig i några månader... ;)

http://www.decdia.blogg.se

 
camilla

camilla

3 augusti 2010 18:18

Ja...åk till Ama,så kan hon passa upp dig och din familj i några månader! ;)
Sv: Nä...hon är inte till salu,men då hon är hos dig...ja...då vill jag att du ska sköta om henne som om det vore din egen. Fast nu kommer ju jag i stället! ;)
Kram på dig!

http://www.cammo69.blogspot.com

 
Em

Em

3 augusti 2010 19:05

Jag tycker att du rent av skall byta bostad med Ama, då måste hon hålla i ordning allt du har i Sverige och sen bloggar du om Bruce när du är i Spanien, ja över jul alltså - annars ligger han ju i lådan. (När man mår tillräckligt dåligt kan det vara bra med en terapeut som får en att verkligen tänka efter om det inte går att lösa på något sett, det är ju trots allt din livskvalité och om den är låg går det utöver alla du älskar också!) KRAM

http://egoinasmamma.nu

 
Mia systeryster

Mia systeryster

3 augusti 2010 20:08

=D Jobba som trubadur?! Vad tyckte han om det förslaget?;) Men annars kanske det ligger ngt i det hon säger, att värmen gör dig gott!!Bo hemma hos Ama du, hon tar säkert väl hand om dig!Kram

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

 
Agneta

Agneta

3 augusti 2010 21:57

Värmen är säkert väldigt bra, men allt är ju tyvärr inte så lätt att man bara säger att Nu så flyttar vi ner ett tag för att jag ska må bra. Låter som om hon själv drömde sig iväg ett tag..eller? Blir skönt för dig nu att åka ner till värmen i slutet på veckan. njut av den och ta det lugnt den tid ni har därnere. Själv ska jag stoppa i mig några värktabletter nu och hoppas på att vädret även härhemma blir varmare igen!

http://bigmarlin.blogg.se

 
Ingen bild

pysseliten

3 augusti 2010 22:02

så fint alli blev :))) Kanon kul stövlarna vart ju hur cooka som helst . Och hinken fränt :)
Man kan ju betonga i det mesta bara man har fantasi och det har du ju ,när det gäller att pyssla och skriva . Är lite avis på dig att du ska til solen .Men inte värken du har men hoppas att värmen gör dig gott .Njut nu !!! så hörs vi :) Kram

 
Carina

Carina

3 augusti 2010 22:18

Det är ju förstås inte så lätt att bara åka iväg, men säkert skulle värmen göra dig gott.
Styrkekramar till dig!

http://cinacarina.blogspot.com

 
diana

diana

3 augusti 2010 23:16

Ja tänk om livet vore så enkelt.

http://www.metrobloggen.se/diana

 
Nina

Nina

4 augusti 2010 01:51

Ja, hade visserligen inte varitm en så dum idé. Men kanske inte lika enkel att genomföra. Jag har iaf bestämt mig för att en dag flytta till Gran Canaria, nån gång...

Tyvärr är det nog så idag att självhjälp är den bästa hjälpen :o( jag ger inte mycket för sjukvården. Blivit så illa behandlad att jag tappat förtroendet helt, och FK ska vi inte prata om.... Bläää!

Men med positiv anda kommer man långt, å det har du massor av...som du dessutom delar med dig av till oss andra. Fantastisk egenskap

http://nina-hansson.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

4 augusti 2010 10:24

Ja tänk om livet vore så enkelt....
Men det är tur att du kan resa så många gånger endå säger jag... kram kram till er alla tre

http://unikajag.se

 
Fia

Fia

4 augusti 2010 12:47

Haha jag har en kompis vars katt heter Ulf. Och när hon hämtade en kattunge hos mig ( jag hade döpt den till Leif för den skulle ha ett fult namn)då fråga hon om det var okej om hon döpte om den. Jag tänkte hon ville ha ett "normalt" kattnamn. Men nä hon döpte den till Lennart,hahaha

http://livsnjutaren-livsnjutaren.blogspot.com

 
Marie-Louise

Marie-Louise

4 augusti 2010 14:02

Ja tänk om man bara kunde dra iväg 6 månader så där, skulle vara super skönt, men det funkar ju inte så. Fast det finns ju utlandsvård att söka i Spanien (Teneriffa) i 4 veckor, söks hos reumatologen och beviljas sen via landstinget och FK, kanske något du kan kolla upp. Vart reser ni nu i slutet av veckan? Vanlig semester eller?

http://madredetres.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards