dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

En färggrann Påsk ska det bli.

Av dansbandsfrun - 27 mars 2010 21:58

Jo, jag kom på att jag kan visa er riset som "Mini" och jag var ute och plockade förut till alla fina fjädrar vi har...


Så nu kommer pappan hem i morgonbitti till ett mycket färggrant hem ;)


  

 
 
Ellis

Ellis

27 mars 2010 23:25

Vilken duktig minimake jag har

http://ellisu.blogg.se

 
Diana

Diana

27 mars 2010 23:40

Vad fint ni har gjort det! jag är inte på humör att pyssla, blir inte riktigt samma effekt när man bor bland flyttkartonger.

http://www.decdia.blogg.se

 
Britt

Britt

28 mars 2010 00:20

På jobbet ska vi också påskpynta men hittar inga lämpliga vaser att ha riset i på borden. Det finns bara glasvaser i butikerna och det kändes mindre lämpligt på förskolan. Blir en tripp till Röda Korset och kanske hittar jag typ mjölkhämtare att ha riset i.

Fint blev det med vippor i grönt, gult och orange. Vet ej vad de köpt på jobbet. Hemma orkar jag inte pynta då jag åker till stugan på landet.

http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

 
Ammis

Ammis

28 mars 2010 07:50

Oj vad färggrannt,måste också ut å införskaffa lite ris. Tack för din kommentar, låter härligt att "partybruden" har blivit "bullmamma" men varför inte var bägge sakerna?? Ibland, (kanske inte så ofta nu då) så slänger du "hucklet" och förklädet, viftar bort mjöldammet, slänger brödkaveln i väggen och drar på dig partystassen och drar ett varv med läppstiften, sen är det klart för en dansbandskväll med dom andra brudarna!! Ha ha . Man får inte glömma av sig själv mitt i allt hemmastök. Otroligt kul att höra att du tar till vara på allt möjligt. Hoppas du inspirerar andra, får barnen vara med så tycker ju dom att det är kul också.
Ha en go söndag.
KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Stattinskan

Stattinskan

28 mars 2010 08:50

... man skulle kanske bege sig ut i skogen och sno några kvistar :-)
Kramar

http://metrobloggen.se/stattin

 
Ama de casa

Ama de casa

28 mars 2010 10:33

Jag tycker att påsken är så kort så det är nästan ingen idé att plocka fram några påsksaker.
Fast nu när jag ser ditt ris kände jag plötsligt lite inspiration :-)

http://amacasa.wordpress.com

 
den galna mamman

den galna mamman

28 mars 2010 11:44

klart jag säger till dig vart jag tar vägen :) du är en av de få bloggar jag följer och tycker mycket om så klart vi ska fortsätta följas. Jag är allt här och läser men är ap dålig på att kommentera sist gång jag skulle göra mig till och skriva en kommentar här var när du skrev om orkideer då ville jag berätta hur fula jag tycker dessa pinn blommor är vips försvann hela inlägget. hahaha kanske var någon mening i det med anledningen till att jag vill byta är att de lockade ju mig över dit med en massa löften men de har inte hållt en enda sak ? varför vet jag inte för svar får jag inte heller och då vill jag inte vara kvar och dra en massa folk dit som de tjänar pengar på. själva blogggen är jag nöjd med men jag kan säkert fixa en ny fin på tex blogg.se el nåt likn. kram

http://crazy.myshowroom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards