dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Vi har fått smått!!!

Av dansbandsfrun - 17 februari 2011 22:00

Lyckan är total!


Jag har blivit "mormor" eller eh...kanske "bonusmor" eller eh..."husmor"


Äsch skit samma jag är strålande lycklig och kan stolt berätta att vi fått bebisar.

Ja....inte vi, utan våra fiskar.


Här är nu EN av 300 bilder där jag med min mobilkamera försökte få FISKARNA ATT VA STILL!!!!

Grrrrr.... (tänkte måla dit ynglen me PAINT men SÅ kul ska vi inte ha)

 

Men jösse va härligt det är!

Och min övriga famij tycker inte alls att jag är konstig som sitter o stirrar in i ett akvarium hela dagarna o slåss om att JAG ska få mata dem....  


De små plutti-nutti-sötnösserna har namn givetvis

*Buzz

*Woody

*Jessi


(om ingen fattar det så är det ur filmen TOY STORY o detta ärjag oskyldig till)


Så länge dessa små bedårande varelser får leva o slippa att bli buffé till de andra så ska jag älska och vårda dom som om de vore mitt eget kött o blod. 

 
 
kiza

kiza

17 februari 2011 22:23

Har ni döpt dom än.. jag tycker ni ska döpa dom efter dina bloggvänner... ex den lille tjöcke under stenen till Kiza..;-) Lycka till o gratulerar till tillökningen.//Kram

http://kiza.spotlife.se

dansbandsfrun

17 februari 2011 22:28

Nej som sagt dopet har redan "Mini" fixat om du kollar igen ;)
Tackar tackar ;)

 
Ingen bild

Kiza

17 februari 2011 23:18

Nämen.. var det det som hade försvunnit... såg inte sista på inlägget, när jag klickade från Fb så var halva sista bara konstiga tecken, men nu loggade jag in som vanligt. Förlåt.. //Kramen

dansbandsfrun

17 februari 2011 23:25

hihihi ingen fara ;)
det är bara "bebisarna" som har namn ännu, de andra gör mig bara förvirrad än ;)
kram

 
Diana

Diana

17 februari 2011 23:31

Du kan ha dem i ett eget kar i akvariumet och sen släppa ut dem när de blivit lite större... eller sätt in mer plantor så att de har massa att gömma sig i (gärna lite högre som går upp till ytan).
Glömde nästan säga grattis! Jag var lite barnsligt överförtjust som du är. :)

http://www.decdia.blogg.se

 
Diana

Diana

18 februari 2011 00:15

I love you bruden!

http://www.decdia.blogg.se

 
Fenixmona

Fenixmona

18 februari 2011 04:55

Jag läste om en japansk magiker som lyckades att dressera sin fiskar så de simmade i parad bl.a...Kramiz

http://htpp://fenixmonasliv.blogspot.com

 
camilla

camilla

18 februari 2011 08:20

Grattis Mormor! ;)
Hahaha..ja...det kan inte vara det lättaste att knäppa kort på fiskar.
Bra försök,där :)
Sv: Men nog her du otur. Du såg på Glamour då till och jag med jag tyckte det var dåligt. Ge programmet en chans till. NU är det spännande. Stephanie har just fått reda på att hon har cancer.Bara en sån sak ;)
Kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

 
Ama de casa

Ama de casa

18 februari 2011 10:42

Men du kunde ju ändå ha gjort pilar i paint så vi vet var vi ska leta? ;-)

Grattis!

sv: Jo, en anings nära vägen... Men lite får man riskera för att slippa diska :-)

http://amacasa.wordpress.com

 
Ellis

Ellis

19 februari 2011 01:03

Ja känner lite som Ama - ja ger dig tillåtelse o rita pilar om VAR DE ÄR!

Du må va mormor, men fan va jag kände behov av glasögon för o se just nu haha

http://ellisu.blogg.se

 
BEAUTY SECRETS Matrix-tävling!

BEAUTY SECRETS Matrix-tävling!

19 februari 2011 15:15

Akvarium är SÅÅ fint!!
hade fiskar när jag var yngre. Vill skaffa igen! Men undrar hur det skulle gå när vi har 2 busiga katter.. Skulle kanske inte gå så bra för fiskarna.

Kraaam!<3

http://beautyandsecrets.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards