dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Min barndomskärlek!

Av dansbandsfrun - 23 januari 2011 15:04

Ligger o kollar på "Nord & Syd"


Oj vilka minnen det väcker, man var ju helt såld på serien...


VEM av killarna "George Hazard vänster/ Orry Main höger" gillade NI bäst?

  



jag var SÅ kär i;


  


Åldersskillnad?

Jamen det är väl en "världslig sak" som Karlsson På Taket säger...


MUMSFILLIBABBA säger JAG   

 
 
Neta

Neta

23 januari 2011 16:13

Han påminner ju lite om M

http://netaave.blogg.se

dansbandsfrun

23 januari 2011 16:22

Eh? nej men nu måste du ta på dig brillorna Neta hahahaa

 
Ama de casa

Ama de casa

23 januari 2011 17:12

Jag tittade inte på den serien. Konstigt. Ser nu att jag nog borde ha gjort det :-)

sv: Shoppa saker gillar jag. Kläder och skor är en plåga att köpa...

http://amacasa.wordpress.com

 
jenny

jenny

23 januari 2011 18:14

Alltså jag minns serien. Min mamma var helsåld på den. Men jag var typ skitliten..

Så nu fick jag chans att säga att du var så kt äldre;) Hoppas du hade det skönt på resan.
Kraaaam

http://www.janethepain.se

 
Gun

Gun

23 januari 2011 18:54

Patrick Swayze, alltid. :) Och så håller jag med Neta lite, om det är din karl hon menar. ;)

http://horni.blogg.se

dansbandsfrun

23 januari 2011 19:24

Men...tänk om det var därför jag föll för min kille då? *fniss*
jag måste gå ner o kolla på honom lite närmare ;)

 
Ingen bild

pysseliten

23 januari 2011 19:08

Ebba och jag kollar järnet här :) Vilka bilder testa du fisk foten ? Om gjorde det ont ?
Marknaden den måst vi em hitta till :)
Åhh vad vi längtaoch så skoj att se allt på din sida .

dansbandsfrun

23 januari 2011 20:36

Härligt! kan tro det ;)
jag har massor med frågor till dig.
Nej jag testade aldrig själv för det ska va otroligt kittligt o jag e OMÖJLIG på fötterna. Jag börjar asgarva om jag själv tar på mina fötter tom ;)
Men de som har provat säger att det är skönt, förutom killigt ;)
San Fernando marknaden är på ons och lördagar 09-14 SUPERENKELT att hitta till. Hoppa in i en taxi o säg att ni ska dit o följ sen strömmen av människor.
När var det du va ledig?
kram

 
Ingen bild

pysseliten

23 januari 2011 19:41

Fredag hel ledig och onsdag börjar jag 16
så hör av dig , Ps åndra på monster nyss mena moster på min blogg fn hur jag stavar ;(

 
Diana

Diana

23 januari 2011 19:46

Jag har alrid sett det, men utifrån bilden så röstar även jag på snubben till vänster!

http://www.decdia.blogg.se

 
Marie

Marie

23 januari 2011 19:48

Jag var tvungen att googla snyggingen som spelar George Hazard!
ÄNTLIGEN har jag fått svar på vad pappan i "Förhäxad" har spelat med i tidigare, jo just det..."Nord och syd":)
Sånt där är så jäkla irriterande, till slut kan jag inte koncentrera mig på TV:n utan och sitter och funderar var jag sett en viss skådespelare förut.

Långt svar, men han till vänster;) Åldersmässigt ligger han bra till också...hahaha

Kram♥ och välkommen hem förresten!!

http://miruschkas.blogspot.com

 
Britt

Britt

23 januari 2011 22:37

Den andra som senare dansade lite snuskigt ;D

http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

 
Neta

Neta

23 januari 2011 23:08

Ja men på långt håll och med svaga ögon i drömdimmorna :D

http://netaave.blogg.se

 
charlotte

charlotte

24 januari 2011 00:51

jag gillade också honom mest
har du inte kommit hem än?
kram

http://kloppan.wordpress.com

 
camilla

camilla

24 januari 2011 08:11

Nä..jag var helt klart kär i Patrick.
Ojojoj...det var några år sedan det nu ;)
Kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

 
Bara Jag

Bara Jag

24 januari 2011 11:08

Jag tillhör nog en av de få som aldrig har sett ett enda avsnitt av Nord & Syd! Varför vet jag inte - det bara blev så...

http://blogg.rhode.se

 
Calma

Calma

24 januari 2011 11:54

hej där!
Åhh,vilka härliga bilder,mmm,
Jag o ngr kompisar åker varje år på en tur utrikes(mannen får jag INTE med,tyvärr)
OCH jag är definitivt paparatzi nr 1,men det tycker dom är såå bra,jag lägger på skiva o delar med mej

Nu tror du jag e skvatt galen,men följde INTE den serien,hmmm,så där,nu miste jag en bloggvän direkt haha,såg ngt enstraka avsnitt
men valde definivt den lilla godingen t hö,*L*
Däremot såg jag alltid bröderna Cartwrigt och självklart skulle Little Jo komma på sin svartvita fina häst o hämta mej,ojojoj,gåshud var bara förnamnet
Fanns oxå ett band i Finspång som hette "14" och där skulle jag oxå bli fru,med en av dom,

är fullkomlöigt nöjd med den man jag är fru till idag *L*

Ha det bäst,ses
Kram Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Fina Frun

Fina Frun

24 januari 2011 12:12

Jag följde serien troget och var svag för Orry ;)

sv: Omöjligt att tipsa om ort och hotell på Mallis eftersom alla har olika mål och smak. Men vi bor gärna nära storstad (på alla semesrar) så vi kan kombinera shopping och aktiviteter med strand och bad. Därför bor vi alltid längs med Palmabukten.

Mallis är en favorit på sommaren men största favoriten är Gran Canaria! Fantastisk shopping i Las Palmas och vackert och lajbans i Playa del Ingles och Maspalomas.

Kram/Fina Frun

http://blogg.amelia.se/finafrun

 
BEAUTY SECRETS

BEAUTY SECRETS

24 januari 2011 13:13

Hmm, jag minns inte serien. Men snygga hihi:D

Ja den är för dyr för min plånka med, så jag kör också med Max Factor nu:) Saknar tider när jag jobbade på färjar och fick 70%rabatt på allt i kosmetika! Då blev det fina grejer till badrumshyllan och sminkväskan;)

Ha en kanonbra måndag söta du!<3
Kram

http://beautyandsecrets.blogg.se

 
Znogge

Znogge

24 januari 2011 18:13

Hazard så klart :D

http://znogge.wordpress.com

 
Ingen bild

Anja

2 februari 2011 03:20

Oh my G..d are you kidding me!

ORRY MAIN.

Alltså jag blev ju så galen i Patrick Swayze när denna serie sändes 1986 (var det väl) att jag tapetserade väggarna med honom. Spelade in alla avsnitt, kunde dem UTANTILL.

Jag höll t.om ett föredrag om honom på engelskan som gav mig den enda femman som delades ut till vår kull i slutbetyg utav den strängaste läraren på skolan.

Oh shit!

Jag kan inte med ord beskriva hur BESATT jag var! Jag ägnade timmar åt att rita av honom, stirra på bilder, läsa om honom. jag skrev t.om brev till honom och undrade om inte han och hans fru ville adoptera mig då de inte kunde få några biologiska barn tillsammans.

Shit ja vad säger man.

Nu finns han inte mer. Så otroligt sorgligt.

Han gjorde inte så mycket mer där han var ruskigt het, förutom dirty dancing och nord och syd. Han var väl ok i Ghost.

Men fy fasen! När jag ser Dirty dancing så tycker jag fortfarande att han är något av det sexigaste som finns.

Ska faktiskt erkänna att jag häromdagen insåg att Tom Welling (nutidens besatthet) påminner om honom över munnen.

Ja, det ÄR sant! Det finns en röd tråd.

Uppenbarligen.

Frågan är var Daniel passar in.

Mooaaaahahahahahahha ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards