dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Marknadsdag i San Fernando

Av dansbandsfrun - 15 januari 2011 18:27

1. JAG VILL TACKA livet ER, som hanger med mig och ger mig tips osv...fan va kul det ar att lasa allt ni skriver. jag hinner dock inte svara for det kostar multum att blogga har...




2. Playa del Sol ligger runt hornet typ men jag vet inte om EDDIE OLIVA lockar mig sa ;) det ar ett dansband med men de hade jag aldrig hort talas om, KANKSE jag smyger dit nagon tidig kvall...vet inte an...tank om nagon farlig gubbe lagger nat i en drink? O MY GOOD! ;)




3. I den har varmen kan inte livet va annat an underbart. Det ar sadar LAGOM ni vet som vi svenskar gillar ;)

Solen ar totalt LIVSFARLIG. Jag har inte solat alls annu men anda har jag brant snoken...




4. Idag gick jag upp tidigt o tog en taxi bort till San Fernando. (marknad) (Annelie; jag vet exakt vad du menar med saluhallen!! AH va harligt det var!!!!)

och jag hittade lite smatt o gott. O jag blev chockad over hur tuff jag vagade vara med prutandet. I·m i cool girl. ;)

Jag blev osams med en forsaljare som skulle salja mig en vaska som jag inte ville ha. Ha skrek;

"Ni svenskar bara skoja!! Bara luras. Jag gillar Norrman mer" (Svorskan, va sager du om det?) hihihi

Da tog det "hus i hel***e" sa jag skrek tillbaka;

"i have the fucking right to decide what purse i want"!!!!!!!!!!!!!!!

 -GO AWAY skrek han da...hahaha

alla manniskor bara stirrade   




5. Sen gick jag till Yumbo-Center nar jag kom hem och kopte en vaska. Den var kanske inte 100% min stil men jag tyckte sa synd om saljaren han hade en forskracklig hosta   


6. Nu ska jag sitta pa ballkongen o lasa o ata jordgubbar (som jag kopte pa marknaden) o apelsiner. Dricka ananas-bacardi-breezer MUMS!!


7. Om jag saknar mina grabbar?

(jag lipade som ett barn igar nar jag hade pratat med dom.) Dom hade varit pa IKEA o kopt hyllor, o min son berattade stolt att han INTE hade gatt vilse   

Dom har kul och gor roliga saker HELA tiden men anda sa ar man "bara halv" utan dom...  

MEN, JAG HAR INTE ONT I LEDERNA...OCH DETÄR SA FANTASTISKT ATT JAG INTE KAN UTTRYCKA DET. Lite overkligt...


8. Nu har jag varit ute o fotograferat runt om har. Det ar SA kul med en riktig kamera.


9. Imorgon tror jag att jag ska dra ivag nagonstans. Fick tips av Pysseliten om Playa de Amadores. (har sett bilder o DAR kan jag va, utan problem) ;)

Naja, vi far se vad jag hittar pa.


For det fina i kraksangen med att vara allena, ar ju just att jag kan ga dit nasan pekar.


PUSS O KRAM


(o en extra bamsekram till min alskade sjalsfrande idag)  

 
 
Ingen bild

ramona

15 januari 2011 19:31

jooo Amadores är fint... Amfi beach är inte heller så tokig... bränner mig ALLTID där!!!

vill du shoppa så kan du ju alltid åka till Atlantico... men tycker inte det är så billigt där...:) men där kan man alltid hitta nått nice...
Nånä Eddie Olivia vet jag väl inte om är nån höjdare kanske :)))
ååå vad du verkar ha det härligt!!! Nästa gång VILL jag komma med!!!!

dansbandsfrun

16 januari 2011 11:40

Sambon o jag var pa playa del sol en gang pa stenaldern o det ar ju trevligt men jag tror inte jag tors ga dit sjalv, for jag minns att det var lite "kottmarknad" *blink blink*

ja, nasta gang tar vi med kottarna o drar du o jag!! kram

 
maria

maria

15 januari 2011 19:32

Låter underbart :)
Har inte varit på Gran Canaria på över 20 år...Jag trivdes bra där då..
Njut och upplev !
Kramar Maria

http://www.forsnetblogg.se/Maria

 
AnneliH

AnneliH

15 januari 2011 21:00

Ha..ha..ha.."locki,locki special price for U"..jag tror jag garvar i hjäl mig...jag har också blivit jagad av de där vansinniga säljarna..men lite roligt är det! De är inte riktigt navlade. Om du är på Yumbo o traskar och blir hungrig gå till My House...där har de god mat, gillar du fisk ska du ta svärdfisken...är de alltid trevliga och de kan svenska. Det ligger lite off du får gå förbi Rest.Miramar i mittgången (där har de god mat också) eller så frågar du inkastarna alltid retar det någon av dem.
Visst är det härligt att komma till den värmen och bara känna att alla krämpor försvinner!!! Ah!
Amadores är en helt underbar strand men förskräcklig krokig väg dit. Det går bra med bussar, kolla med turistinfo vid Yumbo ett konstigt hus vid sidan om ner mot Playan. Det är int lång ner till stranden annars men det kanske du redan vet. Annars är det inte heller långt att promenera "stora gatan" upp mot SanFernando och gå i "deras" butiker där får man vara ifred.
Ops det här blev långt...guuu vad jag vill vara där NU! Njuuuuuut

http://www.canary.user.se

dansbandsfrun

16 januari 2011 11:39

hahaha ja man blir ju galen o jag brukar aldrig saga nat, men jag kande mig riktigt vansinnig for han ska inte hota mig. Da jaklar ;) (trodde nog inte sjalv att jag va sa tuff) hahahaha
idag blir det nog promenad ner till FARO o sen hem till poolen ;)
kram

 
Ingen bild

Yvonne

15 januari 2011 21:55

Härligt väder vi har eller hur? Vi bor inte så långt från Yumbo och gick bara för några timmar sedan förbi ditt hotell.I morrn ska jag och gubben promenera till SanAgustin och kanske blir det ett fika där också.Vi ska ju stanna 2 veckor och vi hoppas på toppenväder alla dagar....

dansbandsfrun

16 januari 2011 11:37

Ja josses, vilket vader! kan inte bli battre! Som sagt om du kanner igen mig sa maste du hojta till!! ;)
kram o njut ni med!

 
Marie-Louise

Marie-Louise

15 januari 2011 23:58

Låter som om du har det kanon bra :) Härligt.
Jag skrev lite om dig på min blogg idag. För det slog mig att jag som tycker att du är modig och tuff som åker iväg själv, inte ens har tänkt tanken att jag själv kanske är modig när jag åker iväg på mina vårdresor :D /Kram

http://madredetres.blogg.se

dansbandsfrun

16 januari 2011 11:36

ja jag tycker du ar precis lika modig!! Och stark som aker o tranar garnet i flera veckor! Det ar val mod om nagot! kram

 
Ammis

Ammis

16 januari 2011 08:56

Åhh, det låter som du har det underbart och du klarar dig nog trots att du är ensam för skinn på näsan saknar du ju inte ...ha ha. Kan se dig framför mig hur du högröd i fejjan skriker åt den där mannen på marknaden :D. Men det är rätt, på dom bara!! Ha det fortsatt underbart. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
camilla

camilla

16 januari 2011 09:11

Ha det såååååååå bra i solen och i värmen!
Kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

 
Ellis

Ellis

17 januari 2011 00:16

Du har väl reumatism i lederna? Värmen gör ju susen så man inte mår dåligt ju :) så gotta dig ! :) De förtjänar du.

http://ellisu.blogg.se

 
Ama de casa

Ama de casa

19 januari 2011 10:28

Det låter som du har det underbart :-)

http://amacasa.wordpress.com

dansbandsfrun

19 januari 2011 13:00

Japp ;)
o nu forstar jag ANNU mer hur underbart du maste ha det som bor i varmen jamt!!
Har ni ingen skrubb jag kan bo i o sa adopterar ni mig, SNAAAAALLLA!!!!?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards