dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

ÅRSKRÖNIKA del 3

Av dansbandsfrun - 3 januari 2011 15:12

Jag hinner bara med september nu...


SEPTEMBER:


"Mini" o jag följer med pappa på turnè till Stockholm.   

vi får VIP-åkband så vi roar oss kungligt medans ljuva toner härs från dansbanan...

 


Många av oss i familjen råkar fylla år i september (även JAG) så det blir en hel kalashelg i Småland...jag fyller 38 och det känns bra ända tills min kära bloggväninna ELLIS skriver "HAHAHAHAHA du e ju lika gammal som min mamma"

(tack Ellis, du ska få spö när vi ses)   

 


Min sambo börjar måla om vårt horribla gula gästrum och INGEN är lyckligare än JAG!!!

"säg hej till mina bloggläsare älskling"

  


En dag skjuter mina läsarsiffror i höjden och jag fattar inte varför?

Förrens jag inser att världens knasigaste o gulligaste "JANETHEPAIN" har länkat till mig.

jag känner då att jag vill tacka henne för den gulliga gesten. Och då jag vet att hon ÄLSKAR grönt så skickar jag en present till henne....iform av....MIG SJÄLV!

  



I september äts det MYCKET kakor, tårtor o annat gaffs...

så jag bestämmer mig en dag, att sluta äta gottis o förändra mitt liv.

  


jag skriver in mig på XTRAVAGANZA o köper hem veckans ranson i pulverform.¨

  

det funkar skitbra och jag tappar 4 kilo på 5 dagar...

sen ska jag cykla till min kurs....

och sen minns jag inget förrän jag vaknar upp på akuten hos den ilskna doktorn HELGA som bryter argt på tyska.

Hon får mig att åka hem och börja äta igen...brrrrr...henne vill man inte bråka med igen...


Äsch, då får jag väl göra någon annan förändring tänker jag o går till frissan:

      lämnar blondinlivet för att gå in i brunettvärlden...


  


I september promenerar jag mycket i naturen och tar till vara på en hel del.   

och "skapar" lite...

  

  och plockar underbara svampar...

   '


jamen DET var lite av vad september hade att bjuda på   


nu måste jag åka till JYSK o köpa mig en kudde. Hej hopp!

 
 
Britt

Britt

3 januari 2011 22:26

Men va? Ingen utlandsresa, inga maskiner som brinner, inget fiske, ingen nakenshock...den här delen av året känns lite främmande.

http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

dansbandsfrun

3 januari 2011 23:31

Äh lugn nu...det kommer!
hahaha
Börjar jag bli förutsägbar? i hate it ;)

 
Marie-Louise

Marie-Louise

3 januari 2011 23:30

Ja den där tyska doktorn kommer jag ihåg :) hon var lite sträng hon...

http://madredetres.blogg.se

dansbandsfrun

3 januari 2011 23:32

hahaha henne muckade man inte med frivilligt!

 
Diana

Diana

3 januari 2011 23:47

Shit vad det händer saker i ditt liv, jag kom på fyra saker till min årsresumé...

http://www.decdia.blogg.se

 
Lars Svensson

Lars Svensson

4 januari 2011 13:43

Jag fick en gång en liknande kommentar av en ung tjej snygg tjej... "Jaha.. 43 (var det då).. då är du i alla fall yngre än min pappa".

http://oxvalley2.blogspot.com

 
Ulrika

Ulrika

4 januari 2011 17:27

Allvarligt, bantade du dig in på akuten?! Herregud, ta HAND om dig annars letar jag reda på arga Helga och kommer över!! :D
Förövrigt är du fin i grönt, duktig på att baka och arrangera blommor och ser betydligt yngre ut än 38!!

http://fabulousforty.blogg.se

 
charlotte

charlotte

8 januari 2011 11:47

vilka härliga bilder i synnerhet från sommaren. dr ni var utomlands.
börjar sakta men säkert komma iordning här
kram

http://kloppan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards