dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

ÅRSKRÖNIKA DEL 2

Av dansbandsfrun - 1 januari 2011 18:32

Nu kan ni klicka på de små bilderna så blir de större, det var något fel i förra delen.

 

MAJ:


Jag får ett av mina "tappa-vikt-ryck" och börjar med nutrilett och naturdiet.

  

köper stegmätare och promenerar varje dag.

Våren kommer med stormsteg! VÅREN gör mig lycklig...

  

och en smula trött...

  

Jamen ALLA kan väl inte bli vältränade direkt????




någon blir VÄLDIGT facinerad av HAJAR...

  


så jag fick ta med honom till "tropicariet" på Kolmården.


Jag talade om för honom att om han någonsin är uppkäftig mot mig så åker jag hit med honom o stoppar ner honom bland dessa sötnosar... HA!!

(nej, ni behöver inte vara oroliga. Jag skojar naturligtvis. jag menar ju inte att dom ska äta upp honom, bara "läxa upp honom i form av lite naffs") finns så mycke bra plåster idag....

    


Vi började vara "på landet" mycket pga det underbara vädret.

  


  


  


   som ni säkert märk vid det här laget så bör man va fiskeintresserad om man ska hälsa på oss därnere ;)

Vi tillbringar mycket tid på bryggan...


Eller så "skapas" det.... Började gjuta i betong denna vår och det har jag inte ångrat!

  


  


sen blev jag uppvaktad på Morsdag.

Fick en MP3 spelare och en "NÄRA-DÖDEN-UPPLEVELSE-EPILATOR"

  


Tack grabbar, när ni ska ha presenter nästa gång pratar vi;

En påse brännässlor, tvål som jag ska gno in i era ögon och blodprovsstickor!!



JUNI:

 

Vår kronprinsessa gifte sig med sin Daniel. Och jag hatar att erkänna det men när han höll sitt tal till henne så rann tårarna. Japp, jag är ett blödande fjanthuvve!

  


visst ja, det var midsommar med!

Den var skitkul! Jag träffade gamla vänner och blev rejält på pickalurven = mission completed...

  


Min bästa väninna och jag fick till en danskväll. TITANIX stod på scen och platsen var Fågelfors.

  


JULI:


Vi utgick ifrån LANDET och gjorde dagstripper till VÄSTERVIK, VALDEMARSVIK osv... hade mycket besök...


bla. syster med barn (då våra gubbar ofta jobbar helger)


Oj, vilken tur med vädret vi hade!!!!

 


Konstigt, men det kändes som vi glömde nåt på stranden när vi åkte hem...

vi får väl kolla i sommar...

   


och badade gjorde vi, både i hav o pool...

    

och syrran o jag smög ju på vår superheta granne som ni säkert minns... "Diskret" heter vi i efternam.... not...

 



Sen fick jag o "Mini" ett ryck (igen) och tog en restresa till GREKLAND medans sambon slet i sitt anletes svett (iiiuh, vilket uttryck) 

  


vi hamnade på ett suveränt familjehotell i AGIA MARINA som hette "STEFAN VILLAGE"

Där hade vi det gott må ni tro!

  


AUGUSTI

 

Vi for iväg två veckor till Spanien. Närmare bestämt Torremolinos.

Det var en fantastisk resa på alla sätt.

               


               


jag kan fortfarande inte glömma de coola poliserna som "for runt2 på strandpromenaden och höll koll... och ibland stannade dom till o snackade med söta flickor...(japp, dom är männsikor dom med) hahaha

  


Ja, det var väl det roliga som hände i augusti...


Nu är jag så trött så jag får fortsätta en annan dag.


sov gott!

 
 
JustMie

JustMie

1 januari 2011 22:27

Hej! Fin blogg :) Jag har en grej just nu på min blogg som hetr Veckans blogg. Du kommenterar, skriver varför din blogg borde bli veckans blogg och på onsdag säger jag vinnaren! :) Vinnaren får Garanterat fler läsare.

Va gärna med, Anmäl dig senast på tisdag!! I inlägget: Va med i Veckans blogg och få fler läsare!

http://www.justmie.bloggplatsen.se

 
Diana

Diana

1 januari 2011 23:22

Förstår att din årskrönika tar tid att skriva, men den är rolig att läsa. :)

http://www.decdia.blogg.se

 
Britt

Britt

1 januari 2011 23:30

Fortfarande utlandsresor men inga bränder..lite mer fiskar istället...det här året artar sig.

http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

 
Diana

Diana

2 januari 2011 00:03

Sv: Läskigt att man saknar rökandet även efter så lång tid! Därför som jag inte slutar. Haha! ;)

Visst är mamma och jag lika, päronet faller inte långt från äppleträdet.

http://www.decdia.blogg.se

 
Gun

Gun

2 januari 2011 00:41

Vad mycket du har gjort, jag har mest suttit i soffan, druckit te och sånt. ;D

Sv: På Hemtex hittade jag dem. Duken också. Kram och God fortsättning!

http://horni.blogg.se

 
Carina

Carina

2 januari 2011 09:58

Viket jobb bara att komma ihåg allt. Men roligt är det att ta del av :)
Kram

http://cinacarina.blogspot.com

 
Ama de casa

Ama de casa

2 januari 2011 10:27

Många härliga minnen :-)

http://amacasa.wordpress.com

 
Jenfan75

Jenfan75

2 januari 2011 10:57

Vilken årskrönika=) bättre än den som tidningarna har..
Vad mysigt att bara fara iväg sådär själv skulle jag vilja fara jag med. Men här kämpas det så vi kan åka tillbaka till Kusadasi snart=) DOm har ju byggt ytterligare två vattenrutchkanor nu som både gubben och sönerna ville åka..

http://www.jenfan75.wordpresss.com

 
Ulrika

Ulrika

2 januari 2011 19:13

Vilken härlig nyårskrönika du har fått till! FYRA utlandsresor om man räknar med nästan-London - sjäklar vilket jetsetliv du lever! :D Hoppas att 2011 blir minst lika bra som 2010! Kram på dej, roligaste, knasigaste, snyggaste Dansbandsfrun!

http://fabulousforty.blogg.se

 
Ellis

Ellis

2 januari 2011 22:33

Helt underbart och MINI är världens sötaste unge!!!

http://ellisu.blogg.se

 
Greger

Greger

24 januari 2011 12:47

Kul idé med årskrönika ;)

http://www.boka-restresor.se

dansbandsfrun

24 januari 2011 13:11

Tackar ;)
Oops...kom just på att jag aldrig gjorde den klar..
fortsättning följer ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards