dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 1 januari 2011

ÅRSKRÖNIKA 2010

Av dansbandsfrun - 1 januari 2011 15:40

JANUARI:


Sambon fyller 45 och "Mini" fyller 3...

jag gör mitt livs första smörgåstårta och lyckas bra om jag får säga det själv.

     


Jag gör också en exklusiv intervju med gitarristen MICKE i Mats Bergmans.  

(för er som inte fattat det så ÄR detta min sambo)

  


FEBRUARI:

Vår tvättmaskin brinner 2 dagar innan vår semesterresa så en ny liten skönhet flyttar hit

  


Vi åker iväg till TENERIFFA, och jag har en konstig känsla i hela kroppen...


men visst 2 dagar av 7 med fint väder får man ju anse som "bra"...Eller?

STORM, REGN; HAGEL och strömavbrott på alla öar gjorde väl inte denna semester till den "bästa"


Hotellet var inte alls vad det lovat på hemsidan, och vi råkade ut för allt märkligt som man kan råka ut för. Fulla männsikor som slagit hål på skallen o sitter utanför vår dörr på natten o bölar med blod på väggar och golv, galna negresser som svor över mig att de inte fick sälja armband till mig som då hotade hela min familj osv...


Fast vi hade i och för sig kul o mysigt ändå med ficklampor, dvd-med batterier och ett jäkla bra humör...

  


   


     

och när det väl var sol så hade "Mini" o jag dom snyggaste tånaglarna!


  


Jag hade min you tube-debut i februari. Med lite en jäkla massa hjälp så fick vi ut låten "from this moment" från mammas bröllop.


I februari tittar vi på Melodifestivalen också och de flesta kvinnor blir förälskade i Dolph Lundgren. (så även JAG)


MARS:


Jag kollar på BONDE SÖKER FRU och jag blir lite sugen på att skaffa en likadan mustasch som "ROGER" har

  


  


Vår garagelänga brann plötsligt ner en morgon och "några" tyckte det var SUPERSPÄNNANDE med 6 brandbilar utanför...

  


Jag lägger in en nakenbild på mig själv och hoppas öka läsarsiffrorna   men nja... det gick väl sådär   

  

Fick också ett meddelande av en bloggvän LISA att hon skickat mig ett paket för att hon gillade min blogg.

Jag tog det med ett stort lugn...jag är nämligen inte alls nyfiken...gillar inte alls paket något nämnvärt...nej jag var helt opåverkad

  


"Mini" gick på sin första BIO. Han ÄLSKADE allt som det innebar...

  


APRIL:

Började med stor sorg då man kunde läsa att en 12-årig flicka blivit våldtagen i HULTSFRED. ("hemma") och det gjorde så ont att läsa...

Måtte FAN ta alla som våldtar!



"Mini" gör scendebut tillsammans med sin pappa på NÖJESPUMPEN i SÖDRA VI. han tar det på fullaste allvar och koncentrerar sig djupt på att stampa foten i rätt takt och se cool ut samtidigt.

  


Vår Londonresa gick upp i ASKRÖK

   

vi fick tillbaka pengarna för resan men ICKE hotellet. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!

booking.com kan ta sig i röven...


Dansbandsfrun önskar alla "GLAD PÅSK" (o inser efteråt att all andra "målade sig" med PAINTPROGRAMMET, men det gjorde inte jag...tog en timma att tvätta av skiten)

  


nej det var allt för nu...


fortsättning från MAJ kommer....


 
 
Diana

Diana

1 januari 2011 17:32

Det var mig en rejäl årskrönika, och skoj att läsa dessutom! Händelserikt år!

http://www.decdia.blogg.se

 
Britt

Britt

1 januari 2011 18:13

Brand och utlandsresa verkar vara något återkommande i erat liv.

http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

 
Carina

Carina

1 januari 2011 19:45

Haha, underbart att blicka tillbaka!! Ser med spänning fram emot fortsättningen :)
Kram och God fortsättning!

http://cinacarina.blogspot.com

 
jenny

jenny

1 januari 2011 20:52

Hej svejs.. Gott nytt år på er.. Jag ligger hemma och självömkar i värsta tandverken.. Har inte kunnat läsa överhuvudtaget.. Helt sjukt. MEN NU ska jag läsa i fatt:)
Snygg tårta. Synd bara att det är sjuuukt äckligt;) Gubben ser INTE en dag äldre ut än 30..Men det kanske är dansbands giggandet som gör det..
Hoppas allt är bra med er.
Kraaam Jenny

http://www.janethepain.se

 
Ama de casa

Ama de casa

2 januari 2011 10:31

Oj! Det är rejäla årskrönikor du kommer med - KUL!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

 
Ellis

Ellis

2 januari 2011 22:25

ÅH VAD KUL!! :D

blev helt varm av +23 graders skylten fårn teneriffa - DÄR HAR JA ME VARIT! :D

http://ellisu.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards