dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Förbaskade ungar och deras frispråkighet!

Av dansbandsfrun - 21 september 2010 12:02

I söndags så stegade "Mini" och jag ner till skolan där man skulle rösta...


Han genomgår en slags "Gene Simmons-förvandling" när han får på sig den där kepsen och räcker ut tungan o ropar "Rock`n Roll" så hela kvarteret hör...

  

(ja AMA, det är RIKTIGA lavendlar bakom)   


Hursomhelst så vill "Mini" att vi ska SPRINGA till vallokalen...


"-SPRING MAMMA"!!


Jag pekar då på mitt bäcken och förklarar att jag har svårt att gå idag för jag har ont. Så springa blir det inte tal om...


När vi kommer in i lokalen, och blir mötta av en massa folk så utbrister "Mini" jättehögt;


" - Min Mamma, har ont i rumpan"   

 
 
Marie-Louise

Marie-Louise

21 september 2010 12:21

Åh vad glad man blir när barnen är så frispråkiga, inte. Ibland vill man bara sjunka genom jorden.
När min mellantjej och jag var på apoteket för si så där 10 år sedan, så tar jag henne i armen och vill att hon står bredvid mig och väntar. Då skriker hon över hela apoteket: Aj mamma, du ska alltid göra illa mig, aj!!! alla vänder sig såklart om och stirrar på mig, fy vad jag skämdes då :( jag som aldrig har slagit mina barn. /Kram

http://madredetres.blogg.se

 
Monica

Monica

21 september 2010 12:23

Jag skrattade för mej själv när jag läste vad mini sa i vallokalen, barn är så spontana.
Jag gillar verkligen din blogg och går in till den genom Lisas blogg, men nu undrar jag om det går bra att jag länkar direkt till din blogg?

Ha en bra dag( i regnet och blåsten)

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

21 september 2010 13:39

han är stört skön lilla mini..
Hans ska se mig kom han när jag ska på tema festen.. jag ska vara han då..skratt
Kanske jag oxå blir minis idol...ler

Ja visst har hon en härlig blogg Monica...
Kram

http://unikajag.se

 
Ingen bild

Lotta &Ulf

21 september 2010 15:50

Halloj! Eva!
Visst är det kul att rösta!! Rock´n Roll!!!!!
Vi vill säga grattis på födelsedagen på Söndag. När kommer ni till Högsby ??? Kramar från Berggren
i Berga. Hoppas du mår bra!!!! Och inte har ont i Rumpan. Hälsa ALLA!

dansbandsfrun

21 september 2010 16:15

Heeeeej!!!
Tack goa goa ni, vi är där på fredagkväll för det är kalas för två av syskonbarnen lördag o söndag. Så det blir en snabbvisit.
Allt är bara bra här. Hoppas ni mår prima med o att vi ses snart! skitkul att ni hoppar in här ;) Tack! Största kramen o hälsa!

 
Ingen bild

PYSSELITEN

21 september 2010 16:06

barn är ärliga :) Bra att du lär dig tradera :) Då kan du bli av med lite och kanske rik :)

 
Ammis

Ammis

21 september 2010 16:20

Ha ha, ungar är ju bara för gosiga :0). KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

dansbandsfrun

21 september 2010 16:22

japp, u gotta lov èm ;) kram

 
Svorskan

Svorskan

21 september 2010 17:00

Hahaha! Det var ju tur han höll sig "där bak".

http://svorskan.se

dansbandsfrun

21 september 2010 17:14

Hmpf ;)

 
Diana

Diana

21 september 2010 17:40

Hehe, dags att kolla upp adoptionsmöjligheter va? Eller fosterhem tills han blir en 22. ;)

http://www.decdia.blogg.se

dansbandsfrun

21 september 2010 18:19

Japp, får nog börja "hota" med det...Eller gaffatejp. Funkar i alla lägen ;)

 
Gun

Gun

21 september 2010 18:41

Hahahaha! Min son berättade för alla i bussen att tanten bredvid hade tjocka lår. Pinsamt, fast han hade ju rätt.;)

http://horni.blogg.se

dansbandsfrun

21 september 2010 19:32

jamen du ser! Barn ÄR väldigt ärliga ;)

 
charlotte

charlotte

22 september 2010 09:14

haha de är för härliga barn

http://kloppan.wordpress.com

 
Ellis

Ellis

22 september 2010 14:20

VAD SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT HAN ÄR. Jag blir tokkär i skitungen, så sööööt att man vill äta opp han!!

Haha och du totalförtjäna kommentaren! :D

http://ellisu.blogg.se

 
Ama de casa

Ama de casa

24 september 2010 02:04

Men? Är inte ALLA lavendlar riktiga? Hur menar du nu?
/Förvirrad

http://amacasa.wordpress.com

 
Ama de casa

Ama de casa

24 september 2010 02:04

Glömde:
Kraaaam på dig din toka!

http://amacasa.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards