dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 17 september 2010

Pedagogiska mamman!

Av dansbandsfrun - 17 september 2010 17:52

Japp, det är JAG det.


I samband med sonens "tutt-avvänjning" för en tid sen (alltså inte MINA tuttar utan hans nappar) så bestämde han sig för att bli lite motvalls med allt annat. (napparna skickades i ett paket till tomten i Nordpolen)


Han ville helt plötsligt INTE borsta tänder, kissa på toan o ja...ni vet...


Då gjorde jag ett sånt här;

  


så varje gång han gjorde något av sakerna vi skrev upp, så fick han klistra dit en guldstjärna....


Han blev plötsligt "en stor pojke" igen och idag var det dags att summera stjärnorna.

Han fick då köpa en;

  

"Blixten-bil" som vi kallar dom. (bilar ur en film som heter "BILAR")

Trots att bilden är suddig så kan ni se att det är coola racerbilar vi snackar om. Vi samlar på dom...


Lyckan är på topp här nu (fast vi saknar pappan som åkt iväg och ska va borta HEEEEELA helgen)

Men nu ska vi ha lite lek och mys och äta gott.

  


Vad ska NI göra?

Några roliga planer för helgen?


Tell me, tell me...


kram från mig o Mini!

 
 
camilla

camilla

17 september 2010 18:53

Perfekt!
På så sätt blir ju alla nöjda :)
Ha en riktig mysig kväll nu!
Kram på dig!

http://www.cammo69.blogspot.com

 
Ulrika

Ulrika

17 september 2010 19:17

WOW! Jag vill OCKSÅ ha guldstjärnor, säg bara vad jag behöver göra! Fast jag kan tänka mig att växla in dom mot en handväska istället för en blixtenbil...;D
Tja, helgnöjena blir väl dom gamla vanliga - lite rödvin och pilla sig i naveln ifall det inte är nån älg som behöver styckas...:)

http://fabulousforty.blogg.se

dansbandsfrun

17 september 2010 19:22

Oj, kan det hända att det kommer en sån frammåt kvällen? En stor älgtjur som vill bli av med pälsen alltså? ;)

 
diana

diana

17 september 2010 19:45

Smart system! Då blir det rolig att vara duktig med.

Inga planer för helgen än, men det är min lediga helg så nåt får vi allt ta och hitta på.

Sv: Du är kanske lite mörkare än mig? Dock har mitt hår aldrig blivit grönt. Testa Mood nr2 "mycket ljusblond" det är den jag har!

http://www.decdia.blogg.se

dansbandsfrun

17 september 2010 20:31

Jag tror det är den jag testade...när jag fick åka i ilfart till Willys MED EN PÅSE ÖVER HUVUDET ;)
Jo, jag är nog mer råttfärgsmörk...

 
Sussi

Sussi

18 september 2010 00:56

Smart system. Kan tänka mig att det är lite lättare att få sonen att göra som ni vill när det är guldstjärnor som lockar.. Vem gillar inte belöningar liksom ;)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

dansbandsfrun

18 september 2010 01:44

Precis, JAG skulle gärna samla stärnor ;)
typ 1 när man tvättat en maskin, en när man tömt diskmaskinen osv... hahahaha
Gud va effektiv jag skulle va ;)

 
Lisa

Lisa

18 september 2010 07:53

Nu har du en orsak att flytta till medelhavet gumman..
Ni kan ju kissa alla i havet då. ;0)
Då behöver du inte belöna honom...
Ja just ja sen var det napparna..
Och sådana finns ju oxå i havet..
Han är ju snart man lilla mini..kram kram

http://unikajag.se

dansbandsfrun

18 september 2010 11:38

Hahaha o tänk va toapapper vi sparar! *hoppas dom som läser här fattar att vi skojar* Ler* kram

 
Ammis

Ammis

18 september 2010 09:08

Det där trot jag har sett på "Nanny" el. nått men det är ju kanon!!! Man måste vara fantasifull som förälder, även jag kan ju ta till dom knepen fast jag är farmor..... eller hur?? Det är inte lätt att ha en bångstyrig 5,5-åring som är svartsjuk på lillebror som bara är 2 år...jisses, det är livat ibland och då måste man ju vara pedagogisk även som farmor. Godmorgon och ha en mysig lördag. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

dansbandsfrun

18 september 2010 11:41

Ja, det är nog ganska vanligt och framförallt effektivt. Klart farmor kan tillämpa det ;) kram o ha en bra helg du med!

 
Kiza

Kiza

18 september 2010 09:23

Halloj lilla snäckan!!! Vilken bra grej det där,bra saker ska belönas det gillar barn. ;-)
Vi ska bara slappa Kent o jag, har kört ner härtill S-borg. Skönt att ha en blank dag. //KramelikrAM

http://www.kiza.bloggplatsen.se

dansbandsfrun

18 september 2010 11:40

Låter härligt, ta hand om varandra! kram

 
Ama de casa

Ama de casa

18 september 2010 09:55

Du är listig du :-)

Planer? Tja, solen skiner från en klarblå himmel och det är redan 26 grader varmt. Vi kanske går och badar eller nåt... Glöm inte att det var DU som frågade! ;-)
Kram på dig!

http://amacasa.wordpress.com

dansbandsfrun

18 september 2010 11:39

Ok....det sitter långt inne...men...har det så underbart i solen ;)
kram

 
Mia systeryster

Mia systeryster

18 september 2010 13:11

Vilket smart system;)
Jag städar:(
Kram

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

dansbandsfrun

18 september 2010 14:18

Då tycker jag att du förtjänar en stjärna! kram

 
Monica

Monica

18 september 2010 17:40

Om jag inte minns alldeles fel så är din man med i Mats Bergmans....dom var här på Sägnernas hus i Sandhem(där jag bor) i går kväll och spelade. Såg bussen köra förbi några timmar innan dansen började.

Ha det så bra!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

pysseliten

18 september 2010 19:25

Jag har med varit lite duktig idag storarummsfönstren har äntlgen blivit rena och svrta gardiner är på plats :)
Smart med stjärnorna ´.Inte lätt att vänlja av . Kommer med ihåg den tiden . Mannen jobbar 12 timmars hela helgen så det blir bara lite hemma fix i helgen . Men har nyss ätit gott . Ha en bra söndag .

 
Ellis

Ellis

19 september 2010 02:44

Wow min blivande är duktig! Om de går undan i den här farten är han en ståtlig man om 2 år!

http://ellisu.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards