dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 14 september 2010

Dansbandsfrun på akuten!

Av dansbandsfrun - 14 september 2010 21:37

Jag är så trött, så jag orkar knappt skriva men jag vill berätta lite om idag. (jag godkände bara era goa kommentarer, orkar inte svara på dom ikväll)


Jag har nyss kommit hem från akuten...



Jag har tappat ganska mkt i vikt sista 5 dagarna som ni vet. Och min kropp fixade inte det riktigt.

Jag kände mig otroligt konstig i morse.

Sambon skulle till ÖREBRO och spela o skulle ha bilen.

Jag skulle cykla till min kurs som jag går tisdagar och tordagar.


Vi sa hej och jag for iväg...




Allt är lite "luddigt" här men jag stannade cykeln och svimmade.

Ödet tog tag i situationen o gjorde så att min sambo körde förbi just då...

Folk stannade och hjälpte till.


En hade tydligen kört hem min cykel. Jag minns bara att jag inte kunde röra kroppen...Underdelen av mitt ansikte domnade bort tillsammans med resten av kroppen.


Sambon kämpade som en galning för att få med mig de metrar som det var till bilen och det enda jag minns var att det stod en massa folk i fönstren runt om o glodde....


Akuten...


Resultat: Min kropp var lite för svag för detta snabba vikttjosan. Mina njurar gillade det inte alls och lite annat.


Men nu ska jag återhämta mig i morgon och sen troligtvis gå ut liiite försiktigare...Kanske halvfart är smartare?




Min doktor hette Helga. Helga var arg...

Helga gillar inte att smarta kvinnor slutar äta...

Helga gillar inte Xtravaganza...

Jag fick LOVA Helga dyrt o heligt att äta mat nu när jag kom hem 8,5 h senare...


(jag skulle vilja se den tuffingen som vågar trotsa Helga, så jag tog en smörgås nu)


Sov gott.


 
 
Marie

Marie

14 september 2010 22:03

Men lilla gumman.....
Vilken chockupplevelse det måste ha varit för dig och inte minst för stackars sambon!!
Lova mig nu att du tar det lugnt i fortsättningen, för en arg Marie är inte heller att leka med.
Många och långa kramar

http://miruschkas.blogspot.com

 
Sandragee

Sandragee

14 september 2010 22:46

Men kära lilla vän! Nu gjorde det lite ont i mig... Den här dieten verkar INGE bra du! Se nu till att äta...lite korv är aldrig fel ;) Tror minsann det finns bättre, hälsosammare och lättare sätt att gå ner i vikt. Lova nu att du är rädd om dig och tänker på att du ska må bra i första hand! Många många kramar!

http://sandragee.blogg.se

 
diana

diana

14 september 2010 22:57

Men fyyyyy! Gör nu som Helga säger!
Om det inte fungerar med xtravaganza och din kropp så tror jag att du kan slippa avgifter med hjälp av ett läkarintyg (mamma kunde iaf pausa sitt gymkort när hon opererade foten).
Krya nu på dig gumman!

http://www.decdia.blogg.se

 
Gun

Gun

14 september 2010 23:05

Nää, vilken hemsk upplevelse! Tur att din sambo kom precis då! Snälla, lilla du, lyd Helga nu! Inte sluta äta så, det är ju jättefarligt! Stor kram på dig!

http://horni.blogg.se

 
Ellis

Ellis

14 september 2010 23:09

Nej men underbar du!!!!

Åh jag HATAR viktminskningar, man KAN inte gå ned i vikt på RÄTT sätt av sådan skit, de bara skadar!!! :( Åh blir helt ledsen av att läsa!!!

Hoppas du slutar upp med den där skiten BUMS! Och äter normalt - varför inte testa LCHF som Svorskan och dem?

JAG ÄR OROLIG FÖR DIG

http://ellisu.blogg.se

 
Erika

Erika

14 september 2010 23:49

Haha, du är ju för härlig ändå! :)
Men banta är aldrig bra! Håller med syster, lite korv är adrig fel ;)
kram

http://www.erajkag.blogg.se

 
charlotte

charlotte

15 september 2010 00:48

usch vad hemskt. är det verkligen alla viaminer o mineraler o allt annat i som är livsnödvändigt?
kram på dig o hoppas att du mår bättre snjart

http://kloppan.wordpress.com

 
Kiza

Kiza

15 september 2010 07:04

Men snälla Du?
Jag som skrev att du var för rolig igår på FB när du pratade om akuten o viktnedgång.. trodde det var dina vanliga roliga inlägg.. ja där ser man. Förlåt.
Nu lyssnar du på Helga o en annan sak...hur bar du dig åt...La du av helt o äta //Kramar om o nu gör du INTE om det.

http://www.kiza.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

15 september 2010 07:23

Men goaste du! Vad otrevligt och vad rädd din sambo skulle ha blivit. Lyssna på din kropp nu, OCH på Helga!
Va rädd om dig!
*kramar om*

http://cinacarina.blogspot.com

 
Lars Svensson

Lars Svensson

15 september 2010 08:56

Oj! Stackars dig!!! Letade efter andra fall av påverkan av xtravaganza. Hittade detta:

http://kalorigris.blogg.se/2010/april/dagen-da-allt-vandes-upp-och-ner.html

http://oxvalley2.blogspot.com

 
Ingen bild

Strölla

15 september 2010 09:34

Underbara rara lyssna på Helga o va rädd om din kropp.Vilken tur att ödet gjorde att sambon kom förbi i precis rätt ögonblick.
Kram o ta hand om dig PÖSS !

 
Marie-Louise

Marie-Louise

15 september 2010 11:34

Jag hoppas att du lyssnar på Helga nu. Var rädd om dig och kör max på halvfart sen. /Kram

http://madredetres.blogg.se

 
Ama de casa

Ama de casa

15 september 2010 12:06

Fy vilken HEMSK upplevelse! Du ska vara rädd om dig själv och lyssna NOGA på Helga!
KRAAAAAM

http://amacasa.wordpress.com

 
jenny

jenny

15 september 2010 12:11

Jag håller med HELGA. Ät för sjutton.. Man kan inte sluta äta!!!!! Grrrrr.. Du är skitsnygg som du är. Kraaaam Jenny
Ps. Nästa gång gubben åker till Örebro tycker jag att du skippar cyklingen och åker med:) Ds.

http://www.janethepain.se

 
Sand mellan tårna

Sand mellan tårna

15 september 2010 13:20

usch vad läskigt men exakt samma råkade min kusins sambo ut för förra året. Hon gjorde som du...gick ner i vikt fort, svimmade och tappade känseln i ansiktet.
kram på dig!

http://sandmellantarna.com

 
Stattinskan

Stattinskan

15 september 2010 17:29

Hjärtat ... hm ...
Jag har aldrig trott eller tyckt om den här pulverdieten, oavsett vem som lanserar den *Ooops, där duckade jag för koppen du slängde ;-D* Än hur trist det låter så måste det till ett nytt livsantagande för att göra förändringar .. inga snabba "fix". Självklart har jag också fallit i den fällan fast med motsatt problematik, behövde gå UPP i vikt!
Nä, nu får du lova att det blir långsiktiga ändringar som får dig att må så där bra som bara du är värd.
Jag vet att du har ont, men när du inte har det så får du passa på att späka dig med motion och sedan äta utifrån din ämnesomsättning!
Ojojoj, snacka om moralpredikan ... fast det var inte tänkt att det skulle låta som en sån ... F´LÅT ;-D

http://metrobloggen.se/stattin

 
Mia systeryster

Mia systeryster

15 september 2010 21:22

Men så hemskt!Jag blir ledsen när jag läser det här,Du måste ju vara rädd om dig, inte banta på ett farligt sätt, vi vill ju ha dig kvar, fattar du väl, dummer;)

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

 
AnneliH

AnneliH

15 september 2010 22:46

Nämen fy fasiken! Det där låter som värsta skräckuppevelsen. Hoppas att du har återhämtat dig och lova att inte göra om det igen! Många styrkekramar till dig!!!

http://shaggkvist.se/wordpress

 
Britt

Britt

15 september 2010 23:15

Vilken tur att det gick så pass bra ändå. Hade ju kunna gå alldeles tokigt. Men visst finns det en variant där man både äter och dricker. Alltså då du inte ersätter alla mål med dryck. Den kanske passar dig bättre? Hoppas du mår bättre nu.

http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

 
Ingen bild

Anja

16 september 2010 01:19

Frågan är varför vi gör så mot våra kroppar. Vilken himla tur att sambon körde förbi och att där var andra människor och att du inte svimmade cyklandes, utan hann stanna!

Halvfart är nog mycket vettigt vännen!

Jag körde ju cambride, 470 kcal om dagen. Hade ständigt iskalla händer och fötter, var yr och så svag så svag att det var löjligt. Minns att jag oxå fick stanna och lägga mig ner en gång när jag var ute och cyklade. Sjukt!

Ändå gör man det! Jag höll på i flera månader trots att jag mådde SKIT. Varför? Visserligen gick jag ner 15 kg, men så fort jag började äta normal mat igen (observera att jag då åt jättebra, vettigt och hälssosamt, lagom mycket och lagom ofta) gick upp 25 kg på två månader.

Yey.

Vad glad man blir när man sabbar sin ämnesomsättning med SNORDUMMA jävla pulver.

Stor kram vännen

Bra mat och träning är nog grejen tror jag. Visst kan man ta ett och annat pulver nån gång men man måste ju för fan äta så pass mycket att kroppen fungerar. Kramis

 
Ingen bild

Anja

16 september 2010 01:21

Alltså jag är inte arg på DIG, hehe. blir bara så arg på att det är sånt jävla tryck i samhället att man ska se ut på ett visst vis. Man borde kunna må bra ändå, men det gör man inte, för man vet att man inte BÖR se kraftig, mullig, överviktig ut. Man vill vara smal, för så ska man se ut.

Pah, jag blir så trött.

Visst mår man kasst om man är rejält överviktig, rent fysiskt och visst är det obehagligt när alla kläder stramar osv, men jag tror fan att en långsam viktminskning där man ändrar sina vanor till vanor man kan kan "hålla för alltid" så att säga, är det absolut enda som funkar.

Puss puss och krya nu på dig :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards