dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 11 september 2010

Något händer....

Av dansbandsfrun - 11 september 2010 06:40

.....i min kropp, DET kan jag lova!

Varför i hela friden skulle jag annars vara vaken NU vid 06.38?

*ler*


Jag överlevde gårdagen. Trots ett ständeigt "sug" efter både det ena och det andra. (OTÄCKT att inse vilken makt sockret har på en)


Jag är en sån människa som stoppar nåt i munnen så fort jag blir sysslolös. Och det är DET jag ska vänja mig av med nu.


Nu kör vi lite fakta som kan va kul att veta:

 

* ingångsvikt igår vid start: 79.5

* midjemått: 102   (bör ligga under 80 på kvinnor)


Mitt mål är 65 kilo. Det ska vara nått på julafton.

(har verkligen satt ett realistiskt mål)


Det är ju inte själva minskningen som är den stora prövningen, utan att behålla vikten sen. Att vänja sig av med alla osunda vanor jag dragit på mig under 38 år)


Nej, nu ska jag göra mig en kopp te.


ha en härlig dag!



 

 
 
Ingen bild

PYSSELITEN

11 september 2010 07:47

du läser det du inte vill se rödvin är inget för dig nu .Jag dricker inte ens vin själv bara cider :)Mannen tog sig ett glas rött efter allt slit med altan . Han fick hoppa in extra och jobba denna helg ;( men men jag jobbar med kväll
och i morgon dag ifall du får ett blacka varv :)))
Och det är ju så bra extra pengar ,så det är ju svårt att stå imot att ta ett extra pass för mannen .Och sen får han ju fritt från altan bygget :)Jag fundera på loppis nu en sväng, solen är på g ser jag .ha en bra helg !

 
Ingen bild

PYSSELITEN

11 september 2010 07:55

men hur jag skriver :))) är ju värde lös , har jätte svårt att se när jag skiver.
tycker att jag kollar igenom 100 gånger med sen blir der fel i allefall . Men jag ändra tack för att du rädda mig lite :))) såg själv hur konstigt det såg ut . ha nu en bra dag dags för frukost nu .

 
charlotte

charlotte

11 september 2010 08:32

ska bli spännande att följa..det är nog klimakteriet som är på ingång. därför du inte kan sova :)
kram

http://kloppan.wordpress.com

 
Carina

Carina

11 september 2010 09:10

Jag håller tummarna för att du ska lyckas att nå ditt mål.
Jag älskar citat och tänkvärda ord, jag lämnar av ett här till dig:
"hinder är de skrämmande ting du ser,
när du flyttar din blick från målet"
Lycka till vännen!
Kram och godmorgon!

http://cinacarina.blogspot.com

 
Susanne P

Susanne P

11 september 2010 12:23

Tänk vilken vanemänniska man är. Det är så svårt att bryta vanor...men det går!
Lycka till!
Kram

http://www.susannep.blogspot.com

dansbandsfrun

11 september 2010 12:49

Tack snälla! Ja, det är lite otäckt hur fast man är i vanorna. Sockret är min största fiende...kramar

 
Mia systeryster

Mia systeryster

11 september 2010 12:57

Lycka till vännen=D Kram

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

dansbandsfrun

11 september 2010 15:47

Tack ,det behövs idag kan ja lova ;) kram

 
Ellis

Ellis

11 september 2010 16:19

ALLA har ju helt olika midjor? Jag har riktigt smal midja men höftben som heter duga... Liksom? Va?

http://ellisu.blogg.se

dansbandsfrun

11 september 2010 16:38

jo jag vet, men jag läste det någonstans. Jag vill GÄRNA byta midja me dig. Kan vi fixa en liten operation kanske? ;) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards