dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 6 september 2010

What a wonderful day!

Av dansbandsfrun - 6 september 2010 20:19

Jag är SÅ glad att jag trotsade tröttheten idag och föreslog att vi skulle dra till skärgården!


Milda makter vilken fin dag vi fick. Solen sken, helt vindstilla och vi fick MASSOR gjort.


* Jag plockade hem alla "gjutgrejer" och betong mm...

* Jag plockade äpplen och plommon

* Jag gjorde alla pelargoner "vinterklara"

* Plockade vitmossa

* Plockade rönnbär (allt sånt ska jag göra nåt kul av)


Sen tog "Mini" och jag våra gummistövlar och gick till skogen och DÄR hittade vi "skogens guld"

  


  


Här har vi också hittat MINA absoluta favoriter FJÄLLSKIVLING. Den absolut godaste svampen.


Inte så mycket men det räcker till varsin "kvällsmacka"


(måste ju passa på nu eftersom jag ska leva på PÅSAR i 500 år nu from onsdag)


Nu måste jag rensa svampen.


Ciao!

  

 
 
Mia systeryster

Mia systeryster

6 september 2010 20:35

Gott med kantareller, men du , är inte den där vita svampen giftig?, du har inte förväxlat dom va??;)Vill ju inte läsa om att dansbandsfrun har dansat in på lasarettet i magknip pga.förgiftning;)

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

 
Ellis

Ellis

6 september 2010 21:48

Blääää för svaaaaamp... Inge fan alls

http://ellisu.blogg.se

 
diana

diana

7 september 2010 00:33

Härligt med en produktiv utedag :)

http://www.metrobloggen.se/skvallerbitchen

 
Nina

Nina

7 september 2010 03:20

Halloj tjejen! Så duktig du varit idag trots sjukdom. Jag har lagt en utmingen till dig på min blogg, hoppas du antar den :o) Sen har du och jag lite att diskutera, Mallis verses Gran Canaria...hmmm, vad säg om hälften av året på var ställe. ;o) Pussen

http://nina-hansson.blogspot.com

dansbandsfrun

7 september 2010 12:09

Jajamensan, låter jättebra. vintern på GC och resten på Mallis. När åker vi? ;)
kramar

 
Ingen bild

PYSSELITEN

7 september 2010 08:32

ja frisk luft kan göra susen . Jag fundra på att gå en sväng ska bara kolla om det finns någon som vill med . det brukar vara illa med folk som är hemma dagtid men men vi får se . Får väl kolla facebook om någon är online :)

dansbandsfrun

7 september 2010 12:08

Det gör gott, man får passa på nu medans solen visar sig ;)

 
sara - Glitterögon

sara - Glitterögon

7 september 2010 11:47

Vad härligt med svamp, det är ju så gott :)

http://glitterogon.blogg.se

dansbandsfrun

7 september 2010 12:07

önskar man kunde hitta mer, och orka va ute oftare i skogen.

 
Marie-Louise

Marie-Louise

7 september 2010 13:48

Vad mysigt det låter. Och en tur i skogen är så rofyllt. Och man får så mycket frisk och härlig luft när man strövar runt där i skogen.

http://madredetres.blogg.se

 
Ama de casa

Ama de casa

7 september 2010 17:33

Oj! Det var imonerande. Du kanske alltid skulle vara trött så du får mycket gjort? ;-)

http://amacasa.wordpress.com

 
Carina

Carina

7 september 2010 18:15

Ni har verkligen fångat dagen. Vad härligt!! Hoppas dagen idag var lika fin :)
Kram

http://cinacarina.blogspot.com

 
Mia systeryster

Mia systeryster

7 september 2010 19:19

Halllååå!Lever du? Svampen var inte giftig va?;)Kram

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

 
Lisa

Lisa

7 september 2010 20:28

Ja här jobbar du på ackord tror jag..
Hoppas du fick betalt i svart oxå då..ler
Kram Kram.. ta det lite lugnt vännen när du är bra så du inte tar ut dig på engång..

http://unikajag.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards