dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

En skräckfilmshistoria....

Av dansbandsfrun - 13 juli 2010 11:49

Huvudroll: Mamman (Dansbandsfrun herself)

Biroller: övrig familj, flugor, myggor, myror mfl...


Allt utspelade sig en sen sommarkväll när månen lyste över det svarta vattnet... En familj bestämde sig för att sova utomhus...i sitt nyinköpta tält (89:- på netto)

  

Jodå...Det ven i träden och i fjärran hördes grannens hund  vargarna yla. 

Föräldrarna tänkte "är vi kloka som gör det här?"



De mindes en film som hette "Motorsågsmassakern" från sin ungdom där en man löpte amok bland en massa tält med en motorsåg så benknotor och inälvor flög om varandra...

Samt att kvällen innan hade de stått öga mot öga med en liten älgko stor jävla älgtjur som frustade av vanvett...


Inget gjorde saken bättre heller av att se 3 grävlingar slåss med varandra några meter ifrån tältet... (kan ha varit någon km)


Det otäcka var ju att de valt att campa på en gammal indiankyrkogård där sägnerna säger att det spökar någon otroligt fast det var egentligen hemma på tomten


  

Här skakar de av rädsla, då de hör ett otroligt otäckt ljud...

Är det någon som närmar sig tältet?

Är det någon gammal indian som har tomahawken i högsta hugg, redo att mosa?


  

- "javisst ja, pappan skulle komma in i tältet med ja..."


Nej, nu var dom så trötta så dom valde att tänka "Ok, kommer det en grävling eller en mördare så tar vi det då"


Sov gott.......

  


GOD MORGON!! Såhär mysigt var det inne i tältet... Något man får räkna med är att man vaknar 06.30 av myggor och en fet tysk som stod och gapade nere vid havet. Inte vet jag vad han sa men det var väl nåt om "du bist, eine freundin" eller nåt...

  


På morgonen var fantasin som bortblåst och nu var vi en helt vanlig småbarnsfamilj som hade haft jäkligt mysigt hahahaha

Sen blev det frukost a la CAMPING


  

receptet på dessa bananmuffinsar hittar ni HÄR


Hoppas ni sovit lika bra som oss ;)


Love   


 
 
Carina

Carina

13 juli 2010 12:43

Haha, Mini ser inte direkt ut att skaka av rädsla, han ser bara lycklig ut den go' plutten!
Kram kram

http://cinacarina.blogspot.com

 
Marie

Marie

13 juli 2010 15:05

Tar en kort paus från städningen och tittar in hos dig, det gör jag rätt i.
Nu känner jag mig på MYCKET bättre humör, dina inlägg är så himla roliga!
Kram

http://miruschkas.blogspot.com

 
charlotte

charlotte

13 juli 2010 18:34

grattis till huvudrollen i think. fast det kanske var den sämsta.. vad kreativ du är. kul för minimannen
kram

http://kloppan.wordpress.com

 
diana

diana

13 juli 2010 19:31

Gissar på att sonen tyckte det var skitkul :)

http://www.metrobloggen.se/diana

 
Ellis

Ellis

14 juli 2010 02:29

Men nej, inte skall Mini ha napp :O

http://ellisu.blogg.se

 
Diana

Diana

14 juli 2010 08:42

Jag tror jag föredrar Amas camping med riktiga sängar och AC.... ;)

http://www.decdia.blogg.se

 
Ama de casa

Ama de casa

14 juli 2010 19:04

Hahaha! Visst är det underbart att campa!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards