dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

4680 steg mot ett sundare liv!

Av dansbandsfrun - 11 maj 2010 14:03

....så nu får dom passa sig supermodellerna! Snart kommer jag och knuffar ner dom från catwalken    


Jag har nu tagit min första powerwalk sedan innan jag blev gravid (nästan 4 år)

och det gick skitbra!! Och roligt var det!

Jag visualiserade slutresultatet i uppförsbackarna och drömde om alla kläder jag ska köpa i mindre storlekar...


Första 500 metrarna var värst, då kändes det som om det brann i skinkorna, dom har inte hoppat så på mycke länge   


Här kommer lite bilder från promenaden:


först Norrköpings mest PUCKADE farthinder. Där det hände en mopedolycka för ett tag sedan...(när det var mörkt)

  


  


Men när naturen ser ut så är, så är det en fröjd att kunna motionera!  

  


Mmmmm...Härligt!! (jag är INTE sugen på glass, jag är INTE sugen på glass, jag är INTE sugen på glass...)

    


Även det mest hatade ogräset kan väcka mysiga känslor i en gammal proffs-gräs-klipperska en dag som denna...

 


...oj....dagens ros går här till min sambo som tog denna "fördelaktiga bild" av mig när jag kom hem...   



    



 
 
ramona

ramona

11 maj 2010 14:41

skaffat stegräknare ;)?
borde oxå ta tag i mina former... men men när det ska va så jobbigt!!!!
:))
kämpa på!!!

http://nordbergromlin.blogspot.com

 
Susanne

Susanne

11 maj 2010 15:03

Vad duktig du är..... Heja, heja, heja :-)

// Kram

http://bondesusanne.se

 
Ama de casa

Ama de casa

11 maj 2010 16:16

Jag gick 12063 steg på min promenad idag. Tyvärr klämde jag i mig en kebabrulle på halva vägen. Mitt pulver!
;-)

http://amacasa.wordpress.com

 
Ama de casa

Ama de casa

11 maj 2010 17:01

sv: Hahaha! Det tror jag vad jag vill om ;-)
Fast stegmätaren är väldigt peppande, det kommer du att märka!

http://amacasa.wordpress.com

 
Em

Em

11 maj 2010 18:09

Duktigt jobbat! :D Och jag förstår det med en bra start (ditt föregående inlägg), jag har gjort så varje gång jag vill ner i vikt, antingen med pulver eller så har jag svält mig. När man ser det händer någon på vågen så inspirerar det. LCHF var också en kick på det sättet, jag gick ner 2,5-3 kilo första veckan. Det motiverade också. Sen att man vill gå ner tycker jag enbart är positivt så länge man inte är underviktig, alldeles för mycket snack om att man skall acceptera sig själv. Vi äter annorlunda numera och folk blir fetare och fetare. Självklart menar jag inte dig nu, men folk generellt skulle kunna vara lite mer fåfänga, så kanske de hade blivit mer hälsosamma också. Säg det inte till någon bara, för då får jag massor med påhopp. ;D

http://egoinasmamma.nu

 
camilla

camilla

11 maj 2010 18:17

Men snälla...
Vilka tabletter går du på egentligen? ;)
Ha det bäst!
Kram!

http://www.cammo69.blogspot.com

 
Carina

Carina

11 maj 2010 19:01

Heja på!! Går du ut hårt och ökar sedan? *fniss*
Vad skönt att du mår så pass bra att du kan börja promenera. GO girl!
Kram

http://cinacarina.blogspot.com

 
Ingen bild

maggan

11 maj 2010 22:08

kanonbra kämpa på du...ja ha gått en runda ikväll o i går imorgon blir det ett gympapass o dans fred!! vi ha slutat att köpa hem godis men visst blir man jättesugen ibland ojooj så ja smygeer ner en glass på jobbet nån gång den är ju så god...ja tror du kommer fixa det här ja lovar heja på vännen....

 
PYSSELITEN

PYSSELITEN

11 maj 2010 22:35

Kul med blommor . Jag måste med försöka röra på mig mera . Blir nog en promenad i morgon .
När jag blir tränad kan vi gå halvägs och fika vid Mc donalds :)))

http://pysseliten.blogg.se

 
diana

diana

12 maj 2010 00:33

Pepp, pepp, pepp. Jäklar vad su kommer bli snygg :)

http://www.metrobloggen.se/diana

 
Ellis

Ellis

12 maj 2010 01:44

HAHA fan va de där för puckad väg!?

Jag powerwalkar hela tiden tydligen alla klagar på att ja går döfort.

http://ellisu.blogg.se

 
Lisa

Lisa

12 maj 2010 08:12

Vad duktig du har/är.....
Man ska gå 10000-12000 steg om dagen...
Och vilka härliga bilder du har tagit...
Så härligt att se dig på banan igen..
Heja heja heja på dig......

http://unikajag.se

 
Ida

Ida

12 maj 2010 18:53

Duktig du är!! :D Jag borde också ta tag i det där. Har inte varit ute på en rejäl promenad på länge. Det där farthindret verkar ju sjukt farligt. Undra vem som kom på den där idiotiska konstruktionen!? Keep up the good work!!
Kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards