dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 17 april 2010

11 årig flicka våldtagen i hultsfred. (Min egen krönika)

Av dansbandsfrun - 17 april 2010 11:16

Jag MÅSTE bara skriva av mig för jag blir så rädd och ledsen när jag läser texttv-nyheterna idag.

 

                                     

 

 Våldtäkt på en 11 årig flicka i Hultsfred.

 

 

                                     

 

Vid sjön Hulingen (där festivalen går av stapeln varje år ni vet).

Jag vet inte vad jag ska göra, när jag läser. Jag mår illa...

 

                                      

 

Man läser om sådant varje dag men det gör lite extra ont eftersom jag har delar av min familj där och jag känner stora delar av befolkningen.

 

                                      

 

VEM gör sånt här? Och främst, VARFÖR?

Ett barn, en liten cyklandes flicka som har som största problem i livet att välja kläder på morgonen. Hon går och väntar på dagen när hon ÄNTLIGEN ska få använda mammas mascara...

 

                                       

 

"Hon hade inga fysiska skador" konstaterades efter våldtäkten!

 

                                       

 

URSÄKTA, men VEM FAAN skrev detta??

 

                                       

 

Man behöver inte va släkt med Einstein för att fatta att hon visst har FYSISKA SKADOR efteråt. Hon är inte ett barn längre...

Hon kommer aldrig att ha rättigheten att få VÄLJA vilken underbar pojkvän som hon ska ge den finaste gåvan en tjej kan ge bort.

 

                                       

 

Sin oskuld...

 

 

                                        

 

 

Och för att inte tala om DEN PSYKISKA SKADAN som drabbat flickan.

 

Glömde journalisten den?

Kommer hon någonsin att lita på människor igen, kommer hon att våga cykla igen, kommer hon någonsin att kunna förlåta?

 

                                       

 

Måtte djävulen ta alla sjuka människor som förstör andra människors liv genom att frångå vanligt beteende för en kort stund.

 

                                       

 

Mina tankar går till flickan och hela hennes familj idag. Jag önskar och hoppas att ni kan ta er igenom detta tillsammans.

 
 
Manella

Manella

17 april 2010 11:36

Det är helt sjukt att det finns såna människor som gör sånt mot andra :( helt sjukt!!

http://thoughtsintowords.bloggplatsen.se

 
Gun

Gun

17 april 2010 12:32

Så fruktansvärt! Jag håller med dig i ALLT du skriver, och hur kan man bagatellisera en sån sak som journalisten verkar göra,

http://horni.blogg.se

 
Ingen bild

Strölla

17 april 2010 12:50

Ja fy f.. finner inga tillräckligt fula o hårda ord för att beskriva det som hänt här hemma i lilla Hultan. Känner så för flickan o hennes familj som nu för alltid har ett stort sår i själen pga av någon äcklig gubbe :(

 
Carina

Carina

17 april 2010 13:03

Det gör ont i hjärtat att läsa om sånt här. Tyvärr så sker det ju var och varannan dag och tänk vilken otrolig sorg för de inblandade. Vad ska man göra? Man har lust att låsa in sina barn, skydda dom från allt ont som sker ute i samhället. Usch! vilken tragedi...
Kram

http://cinacarina.blogspot.com

 
Em

Em

17 april 2010 13:30

Jättebra skrivet, det märks att du skriver direkt från hjärtat. Jag vet inte vad jag skall skriva, jag blir så ledsen och känner mig så motlös. Jag får heller säga som så att jag håller med dig i vartenda ord!

http://egoinasmamma.nu

 
diana

diana

17 april 2010 14:06

Åh fy fasiken. Vissa människor borde saneras bort.

http://www.metrobloggen.se/diana

 
Ingen bild

Jocka

17 april 2010 17:18

Bra skrivet fick en klump i halsen och ögonen tårades..Tänker på att ja har en flicka i den åldern,och mår illa.Fy fan va hemskt/kram

 
Diana

Diana

17 april 2010 17:51

Usch ja. Sånt är så hemskt att man inte kan finna ord för det!

http://www.decdia.blogg.se

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

17 april 2010 18:11

Strölla & Jocka: Jag förstår era känslor, hela HULTSFRED är väl i chock?
Det är så obehagligt att tänka att det finns våldtäktsmän överallt.
kramar

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
Ulrika

Ulrika

17 april 2010 19:46

Det går rysningar längs hela ryggraden...Det är ju så man kan bli GALEN!! Arma unge och arma föräldrar! Fullständigt helsjukt att det finns såna själviska, tanklösa människor som ger sig på ett försvarslöst litet barn. Den där journalisten verkar inte förstå vad det handlar om...

http://fabulousforty.blogg.se

 
Ellis

Ellis

18 april 2010 15:45

Håller med dig på alla punkter, så jävla hemskt!!

http://ellisu.blogg.se

 
charlotte

charlotte

19 april 2010 23:23

jag fattar inte att människor kan vara så jäkla sjuka i huvudet!! fram för strängare straff när det gäller sånt här tycker jag

http://kloppan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards