dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 7 april 2010

New Moon, Väskor, Lampor och jag!

Av dansbandsfrun - 7 april 2010 13:57

Den här dagen blev lite speciell, för sambon skulle egentligen åkt till Norrland på Turnè och ha kommit hem på måndag.

Men eftersom jag är som jag är just nu så måste han stanna hemma. (dessutom är "mini" hemma och är förkyld nu)


Så efter att ha blivit inspirerad inne hos underbara Em så gav jag mig ut på en förmiddagspromenad. Sakta, försiktigt och mjukt gick jag iväg runt kvarteret som en invalid sjö-ko...


Då kom jag på att jag skulle överraska grabbarna. Så jag gled in på videobutiken.


  


Så ikväll blir det movienight...


Och sen vill jag visa en väska jag köpte på Teneriffa som en kompis fick i present häromdagen. Vad tycker ni?


  


och sen tog vi med vår blivande vardagsrumslampa hem från Småland... Den har jag visat förut men visst är den hur fräck som helst? Min pappa hade som sagt inte en susning om hur cool han var ;)


  


Det var allt för nu...Måste ta min dagliga "karamell" och försöka sova en stund.


Love  

 
 
Marie

Marie

7 april 2010 15:20

Allt gammalt går igen, det gäller det mesta. Kläder, inredning, förnamn...
Tänk de fula tapeterna som var storblommiga och brun/oranga på 70-talet, de har börjat bli moderna igen. Det trodde man aldrig då!!
Hoppas det reder upp sig med medicinerna.
Kram till dig

http://miruschkas.blogspot.com

 
camilla

camilla

7 april 2010 15:38

Mycket snygg väska och mycket fin lampa!
Det är tråkigt att du mår som du mår annars tycker jag,annars hade du ju följt gubben din till Norrland och komma hem till mig och fika :)
Vart hade han tänkt spela?
Men det är bra att han är hemma och ta hand om dig.
Ha det bra och kram på dig!

http://www.cammo69.blogspot.com

 
Ellis

Ellis

7 april 2010 15:50

hoppas du blir bra snart sväris

http://ellisu.blogg.se

 
Em

Em

7 april 2010 16:40

Det gör mig ont att du mår skit. Duktigt gjort att gå en runda! Ha mysigt ikväll och lampan är skitkul! ;)

http://egoinasmamma.nu

 
Britt

Britt

7 april 2010 21:20

Vad skönt att han blir hemma är du mår skit. Hoppas filmerna är bra. Jag har satt upp New Moon på min lista på LOVE FiLM. Hoppas jag får den nästa gång.

Jag gjorde en sån lampa 1979...hoppas den finns kvar hos mamma. Ska genast ringa och höra.

http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

 
Ingen bild

wenche Lind

7 april 2010 22:50

Kan förstå hur du mår just nu,, Idag har jag fått en kortisonspruta i mitt vä knä o då är det minst 24 timmars vila i sängen,, Ingen kul alls,, sen är det 3-4 dagars hoppande på kryckor,, Allt för att denna spruta ska få bäst resultat,,Hoppas nu den håller ett tag o inte som den förra ( 1 mån),, Inte roligt att vara sjuk i lederna,,, Men bara försöka gilla läget,, Krya på dig gumman,, Tänker på di när jag ligger här i min säng,, Tur min sambo fixade så jag kan ha laptopen i sängen=) annars skulle jag inte klara av detta=) Kramizar i mazzor till dig från mig

 
Diana

Diana

7 april 2010 22:55

Du och mamma har nog lite samma väsksmak. Lite för många färger för min stil... med det är jag det. ;)
Finns det ersättare för sambon i bandet? Skönt att han kan göra så när du inte är bra.

http://www.decdia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards