dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 13 februari 2010

Kom och rädda mig!!

Av dansbandsfrun - 13 februari 2010 02:43

Jaha, här ligger jag och inte sover...

 

Det knakade på nervåningen för exakt 2 timmar och 38 minuter sedan. Mitt hjärta rusar fortfarande som en brunstig hingst i galopp...

 

Om det kommer upp en yxman och lyckas få upp barngrindarna, så antar jag att jag vill att min bästa väninna A-L ska ha mina snyggaste kläder....

 

och allt annat får min familj...

 

Har jag sagt att vi bor i ett hus med 3 våningar?

 

                                      *

 

Nehe, men guud så häftigt DET var när vi skulle köpa hus då.... Kunde man kanske ha tänkt på yxmördare då?

 

                                       *

 

NÄÄÄÄÄ.... bara man får ett hus med triljoner trappor i så är lilla frun nöjd ja... hmpf...

 

                                       *

 

Jodå...Här ligger jag på översta våningen och väntar (TACK gode Gud) på min speleman som kommer om ca 20 min från Nyköping.

Jag är jättesugen på ett glas juice men inte fan törs jag gå ner... Köket ligger på våning 2....

 

                                               *

 

Ibland när jag är rädd, så tar jag nåt i handen (typ en grov galge) och så ropar jag lite halvhögt "HÄR KOMMER JAG OCH TIO TILL"

.............och då borde nog de flesta inbrottstjuvar bli lite skrajsna?

 

                                         *

 

Men seriöst, det är mkt inbrott i Stan här och tänk om jag SKULLE gå ner och MÖTA en människa med rånarluva o verktyg?

Och jag endast iförd .......eh....(tänk nu snabbt,  många karlar som läser detta) satin-negligé...

 

                                                 *

 

-"jamen hej, är DU här?" "hittar du det du söker, eller kan jag hjälpa till?"

-"Silvret har du där och konsten i salongen"

 

                                         *

 

Jag tror både han och jag skulle dö....jag av chock o han av skräck   

 

NU kommer min sambo HEJ DÅ!!!!!!!!!!! I will surviiiiiiiive"!!!!!!!

 
 
den galna mamman

den galna mamman

13 februari 2010 06:41

SVAR: HAHAHA JO du självklart finns det färdigpackade väskor. Faktum är att jag har packat många väskor funderar på att stanna där minst 10 år. det tycker jag du med kan göra tänk vad bra våran värk skulle må och vad kul vi skulle ha :) du skrev att din man var lite nervös inför att få ta hand om mina 3 barn även kallade ligister. vet du det är nog bäst om du inte säger till han att det ingår även 2 hundar 2 katter och 2 hamstrar. varav den ena hunden är valp så han måste absolut springa ut mer änn ofta med henne. men det kan vi skriva på en lapp el nåt. vi vill ju inte få stackarn att svimma av direkt eller hur. kramisar

http://crazy.myshowroom.se

 
Gun

Gun

13 februari 2010 09:08

Fy vad läskigt! Inte kul att ligga och vara rädd. Jag är inte alls mörkrädd längre, inte inomhus i alla fall, men när jag var ung och min man reste bort sov jag med en kniv under madrassen.
Hoppas du sover länge. Godmorgon!:)

http://horni.blogg.se

 
Diana

Diana

13 februari 2010 09:22

Jobbigt att du är så rädd. Kan ni inte sätta in något larm eller så? Eftersom gubben din ofta är borta sena kvällar så kanske det hade varit all idé?

http://www.decdia.blogg.se

 
Ama de casa

Ama de casa

13 februari 2010 10:14

Vilken TUR att det slutade så lyckligt! Jag var alldeles nervös där ett tag...
:-)
Kram

http://amacasa.wordpress.com

 
camilla

camilla

13 februari 2010 10:19

Du har sett på för många skräckfilmer..det hör jag det.
Men jag ska inte säga något egentligen.
Själv är jag rädd att det ska spöka :)
Ha det bäst och kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

 
Em

Em

13 februari 2010 11:20

Jag har ett sånt minne från när jag var liten. Jag var skräckslagen, men det konstiga är att jag tror jag somnade.. Helt sjukt! Men det kan vara minnet som spelar ett spratt med mig. Hoppas du sov gott sen i varje fall!

http://egoinasmamma.nu

 
Britt

Britt

13 februari 2010 14:42

Ja men herregud...hur kunde du inte tänka när ni köpte huset att det blir ju skitjobbigt med tre våningar att lyssna på när man är ensam och ska sova...räcker ju med en liten lägenhet och man är svettig...till man somnar av ren utmattning.

http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards