dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

DAGENS SOLSKEN!

Av dansbandsfrun - 28 januari 2010 09:05

Jag tänker börja med att ha ett inlägg varje dag som heter "DAGENS SOLSKEN"...  


Det ska belysa det jag ska vara glad eller tacksam över i mitt liv just den dagen eller den veckan! Jag ska punkta upp 5 saker.


Detta ska göra att jag ser allt ännu mer positivt   

(o även lära mig att klappa mig själv på axeln ibland)


* Sonen är helt torr på morgonen när han vaknar!


* Jag gjorde inga "onödiga" inköp igår på rean.


* Jag har ringt några samtal till "tråkiga myndighetsställen" som jag hatar. och klockan är bara 09.12


* Idag ska jag tänka att min värk i lederna snart lägger sig för den här gången. Och då kan jag njuta av varje dag...


* Storhandla idag inför helgens besök och kalas.


Ha nu en underbar dag trots snön, snart är det vår!!!


Love  

 
 
Daniel

Daniel

28 januari 2010 12:02

Härligt med positiva tankar!
Borde oxå göra top 5 varje morgon!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Gun

Gun

28 januari 2010 12:46

Vilken bra idé, vi behöver alla tänka på allt vi har att vara tacksamma över. Hoppas dina leder är snälla mot dig idag. Kram

http://horni.blogg.se

 
camilla

camilla

28 januari 2010 12:57

"inga onödiga köp"....
Inga köp på rean är väl onödiga ;)
Men skorna???
99 kronor!
Är det något att fundera över?
Svar:
Nej :)
Ha det bra och kram på dig!

http://cammo69.blogspot.com

 
lilla My

lilla My

28 januari 2010 12:58

Låter som en bra ide.Kram

http://www.metrobloggen.se/miumiu

 
Diana

Diana

28 januari 2010 13:24

Du glömde mig... :(

Trevlig initiativ, jag har läst bland en del feelgood snubbar att man ska göra så. Just för att lära sig bli tacksam för de små sakerna här i livet.

http://www.decdia.blogg.se

 
Monica

Monica

28 januari 2010 13:26

Tobbe är min idol också.
Hoppas ledvärken lägger sej, är själv inne i ett skov.
Ha det;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Em

Em

28 januari 2010 15:08

När du storhandlar (och allt annat du gör) så skall du var 5 minut stanna upp, blunda, andas in djupt, hålla andan 2-3 sekunder och andas ut. Upprepa 3 gånger. Detta görs var femte minut hela tiden när du är i situationer där du vanligen stressar lite. Och NU har vi kanske trollat bort lite värk? Eller kanske inte din värk är stressrelaterad alls, men min tanke var i varje fall god! :D

http://egoinasmamma.nu

 
Ama de casa

Ama de casa

28 januari 2010 16:19

Vilken underbar idé - positivt tänkande är ju hur nyttigt som helst :-)
Jag gillar den här lilla enkla verifieringen - älskar att den glada gubben kommer fram när man har klarat av att få alla fyra bokstäverna rätt ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards