dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Att skrämma barn är min grej!

Av dansbandsfrun - 10 maj 2012 09:00

Återigen blev det en diskussion i morse när den morgontrötte sonen skulle borsta sina tänder...


Han ifrågasatte VEM det var som hade bestämt att man var tvungen att göra denna hemska morgon/kvällsyssla.


Hans pappa försökte då tala om hur otrevligt det skulle va om folk INTE ....osv....dålig andedräkt....osv....


och DÅ börjar mamman googla på "trasiga tänder"...... och så tog jag fram en bild och slet med mig datorn o gick in på toan och tryckte upp bildskärmen rakt i plytet på den lilla uppnosiga 5-åringen


han lovade att aldrig tjafsa igen...  


*


*


*


*


*


*


*


*


*


 



God morgon!!

 
 
Lisa

Lisa

10 maj 2012 09:29

Men va f.n vännen... Akta så inte han C stoppar en huggorm i byxorna på dig.. Skratt..

http://unikajag.se

dansbandsfrun

10 maj 2012 21:44

hahaha höll på att säga att han redan har gjort det, men han lade den ju på gräset utanför här...(den i plast du vet som du inte ville se) hahahaha
kram

 
carina

carina

10 maj 2012 12:02

Oj, vilken bestämd mamma. Men efter denna bild kommer han nog att sköta sina tänder, det skulle jag gjort vart fall :)
Kramen på dig♥

http://Izors-blogg.blogspot.com

dansbandsfrun

10 maj 2012 21:43

Jajamensan ;) Ibland måste man visa vart skåpet ska stå!
kram

 
Mia systeryster

Mia systeryster

12 maj 2012 10:08

Skrämselpropaganda funkar alltid"skratt"
Vad kul att du börjat blogga igen=D Välkommen tillbaka!
Du har varit efterlängtad!
Kram

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

dansbandsfrun

12 maj 2012 22:37

Tusen tack Mia!
japp, skräms så mycket jag orkar ;)
kram

 
Ingen bild

pysseliten

15 maj 2012 07:11

hur kan jag ha missta detta .Kul Jag låg bämkad igår och med såg Ola conny dom är för häftiga :) Vi får ta och hälsa på dom en dag ;)

dansbandsfrun

15 maj 2012 20:50

jaaaaaaa, jag har Gekås-abstinens ;)
let´s go!

 
Margit

Margit

15 maj 2012 19:18

Ja det var en "FASLIG BILD"..på hur det kan bli i munnen OM man slarvar med tandborstningen....hihihi.
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

dansbandsfrun

15 maj 2012 20:49

hahaha ja det där måste va det absolut värsta som kan hända ;)
kram

 
Monica

Monica

16 maj 2012 20:15

Jag förstår mycket väl att sonen inte ska tjafsa mer om tandborstningen när du visade den bilden för honom.

http://violett.bloggplatsen.se

dansbandsfrun

17 maj 2012 21:31

jajamensan, det gäller o ta i med hårdhandskarna ibland ;) ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards