dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Optiker med synproblem...

Av dansbandsfrun - 10 september 2011 10:17

Jo jag tänkte på en sak....


Jag köpte ju nya glajjor häromdagen.   


Och det är en grej som stör mig.

Min optiker hade inga synproblem!

(wtf!!!!)


HUR ska jag kunna lita på en optiker som inte SER DÅLIGT??

VAAA?


Jag tycker inte att det är mer än rätt att optiker har glasögon (o knappt ledsyn) om dom ska stå o lura på andra människor "hjälpmedel" såsom glasögon o linser.

Hallå, JAG kan ju inte stå och sälja "suspensoarer" tex... För jag har ingen snopp... Eller?

Hmm....kanske var en liiite dålig jämförelse?   


Nej nu måste jag rusa...Jag har MASSOR av viktiga saker att grubbla på ;)


puss

 
 
Ammis

Ammis

10 september 2011 12:36

Ha ha, ja det var en konstig tanke, så har jag aldrig tänkt :D. Ha en bra lördag. krAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

10 september 2011 13:58

Ungefär som att vara konsulent hos ViktVäktarna: man måste ha varit överviktig själv för att kunna leda en klass.
MIN optiker har iaf glasögon;)
Kram♥

http://miruschkas.blogspot.com

 
Lars Svensson

Lars Svensson

10 september 2011 22:06

Man kan dock begära att en optiker har en väldigt stor...skylt... så potentiella kunder hittar dit...

Har också noterat att de billiga läsglasögon som jag köper har otroligt liten text som berättar vilken styrka de har. Man får greppa ett par på måfå och sätta dem på sig så man kan läsa på de andra.. Hur tänkte dem där?

http://www.oxvalley2.blogspot.com

 
♥ Carina ♥

♥ Carina ♥

11 september 2011 18:45

Jag håller med! En optiker borde ha synfel liksom en barnmorska borde ha fött barn... :)
Kram kram

http://cinacarina.blogspot.com

 
diana

diana

13 september 2011 21:26

Nejmen hej. Kul att se dig :)
Jupp, en optiker ska ha brillor.

http://metrobloggen.se/diana

 
Britt

Britt

14 september 2011 19:35

Helt rätt! Mina optiker har alla glasögon och han hos tandregleringen har munnen full med dubbeltänder som är sneda och tandsköterkan har det öppnaste bett jag sett. Så när de tyckte jag behövde tandställning eller operation för mitt öppna bett tyckte jag att jag nog klara mig utan...det gjorde ju tandregleraren och hans sköterska.

http://brittsbetraktelser.blogspot.com

 
Ingen bild

Lollo

15 september 2011 19:43

kan vi inte få se dina nya glasögon då?

dansbandsfrun

19 september 2011 15:26

jo, kanske ;)

 
Ingen bild

pysseliten

15 september 2011 21:19

hej är du på g igen du måste säga till
Glas brillor välkommen till den älder generationen ;)))

 
Diana

Diana

17 september 2011 00:05

Det är som manliga gynekologer... varför liksom?

Jag känner mig ärad! Trodde du hittat ett recept redan (följde länken på fb, wow vilka grejer tjejen gör).

http://www.decdia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards