dansbandsfrun

Alla inlägg den 17 juli 2011

Av dansbandsfrun - 17 juli 2011 15:04

Såg lite av Utvandrarna/Nybyggarna igår (minns ej vilken) och imponerades av Kristina som är gift med "Karl-Oscar".

Snacka om girlpower!!

Hon kunde minsann ta motgångar, fixa o dona och va en redí hemmafru. (MEN som vi alla minns så fick även "Kalle" ligga i stutabåset ibland när hon inte tyade" hahahaha (förlåt, jag tycker det är en fantastisk story. Och jag inser också att jag som SMÅLÄNDSKA tycker det är extra roligt med de gamla uttrycken)


Nu till min poäng:


Jag ville inte vara värre än "Kristina", så jag snodde lite klarbär hos mamma igår innan vi åkte hem.

 


sen sa det bara "svisch" så....

  (not, det tog FÖR JÄKLA LÅNG TID O HERREGUD VILKET SLAFFS DET VAR!!!)




En del som var väldigt sugna på saft, skulle hjälpt till men försvann plötsligt...

 


Men OJ vad nöjd jag är med alla mina flaskor HEMMAGJORD KLARBÄRSSAFT!!


Den smakar himmelsk   och jag kan fan-i-mig mäta mig med vilken hemmafru som helst!

TOM självaste Kristina från Duvemåla   


(tja, det lär nog dröja innan jag flår hönor...)

Ovido - Quiz & Flashcards