dansbandsfrun

Alla inlägg under februari 2011

Av dansbandsfrun - 17 februari 2011 11:14

(ja inte jag alltså)  jag är trött o ligger o drömmer om att jag köpt en stuga på Öland där jag sitter o metar varje morgon från altanen...


men "Mini´s" nymålade prylhyllor är nu uppe (tack vare sambon)

  

Japp, han valde BILAR att ha i hålen.


Erkänn att det blev kanon?

Av dansbandsfrun - 16 februari 2011 15:10

Influensan har mig i sitt grepp, så jag orkar inte riktigt med bloggen som ni kanske märker men jag kan kasta in lite inlägg.

   bild lånad på google.com


Idag har jag en gåta till er.


På tisdag ska jag ut på äventyr. Alldeles själv. (eller ja, det är ju många fler men inte som ja känner)


Jag ska till ett ställe.

Ett ställe som gör mig så lycklig.

Jag ska göra av med massor av pengar.

shoppa...

i lugn o ro...(ingen kille eller son som tjatar "är du klaaar snart"?)

Ett väldigt känt ställe...

Känt numera även från TV...

Man kan shoppa vad som helst där

Det tar ca 4 timmar dit för mig, men det är det värt...

man är där hela dagen o bara handlar


Man kanske springer på vissa "tv-kändisar"...en av de mest "populära" heter visst Morgan...


VILKET är STÄLLET???



Av dansbandsfrun - 16 februari 2011 12:24

Varje gång jag passerar H&M´s skyltfönster så ser jag denna tös. Jag blir SÅ inspirerad och nu längtar jag till våren o sommaren ÄNNU mer.


Så här ska jag nämligen klä mig i sommar;

  


Jag har ju sagt det innan, denim o beige/brunt är ju toppen!


Så nu har jag gjort mig ett halsband o ett armband i brunt/trä som jag ska ha till.

(ni får se senare)



Åh....snälla februari, var över snart....

Av dansbandsfrun - 15 februari 2011 16:26

   Jag ska inte va snål, jag ska ge er ett supertips.


Bär inte en ny vintervit top om ni ska gå på Sushi-restaurang o äta med pinnar. O doppa skiten i SOYA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   


(näe, jag vet att inte soyan syns på bilden. DEN finns på min tröja)


Av dansbandsfrun - 14 februari 2011 18:51

Tack för krya-på-mig hälsningar. Ni är så gulliga. Jag mår faktiskt inte så dåligt idag. Det finns hopp    jag har ingen feber MEN så fort jag blir förkyld så får jag så svårt att andas så jag pumpar kortison o astmaspray för fulla muggar.


Vi var ju tvungna att åka o fika eftersom det var Alla    dag idag.

Jag är annars inte den mest romantiska typen, som är så noga med sånt där.


(minns när jag bodde i San Fransisco o det var Valentines Day....

JÖSSES, vilket PÅDRAG det var. Affärerna nästan svämmade över av "Hallmark-kort", bakelser i hjärtformat, godis av enbart socker som det stod "i love you" på osv...o så skulle man ut på dejt. (suck) detta eviga dejtande...

jag menar FINNS det något jobbigare än karlar som bjuder på allt, öppnar bildörren innan du går ur, drar ut stolen när du ska sätta dig o öppnar dörrar innan du ens hinner blinka...som sen dessutom FRIAR 3 veckor in i vår bekantskap) Nej fy va ansträngande   Blä för romantik ...  


skämt å sido, tack gode gud att jag åkte hem.


Nej nu ska jag gå o njuta av mina killar o de fina tulpaner som vi köpte med oss hem.


(vi ska ju "fira" vår Valentine på Lördag på Ett Hotell någonstans i Sverige)


JÄTTEKRAM till er alla!!!!



förresten, har NI blivit uppvaktade?

Hur?


Av dansbandsfrun - 13 februari 2011 15:11

Lycka är: att det var en superhärlig dag o kväll igår med mina syskon med familjer och att ha en massa rester av maten som var Potatisgratäng med fläskfile i gräddsås som man kan ligga i sängen o äta idag.


Olycka är: att vakna o va superförkyld, hostig, ont i bröstet och inse att man är sjuk, så grabbarna fick gå på nya bion "TRASSEL" själva (som vi sett fram emot så länge)


men jag kanske mår lite bättre om jag sätter på DALLAS och går och hämtar mig en muffins...


Av dansbandsfrun - 12 februari 2011 12:55

Jag har gjort dom själv...


tyvärr sprack den torra marsipanen men skam den som ger upp för en sån skitsak


TUT TUT...

 

(jag kom på imorse att det skulle bli en tågtårta, så jag fick ta det jag hade hemma)


Sen blev det Mr. Spiderman till sonens absoluta lycka!!!!

    


nej, nu ska jag börja med maten. CIAO!

Av dansbandsfrun - 11 februari 2011 19:26

I morgon är det kalas för "Mini"   

Pga denna hemska "sjukdomsvinter" så har vi fått ändra datum flera ggr.

O NU håller vi tummarna att det går att köra bil imorgon från Småland.  


Just nu, blåses det serpentiner, ballonger och bakas kakor, tårtbottnar mm...


Att min ena arm inte funkar, låtsas vi inte om.   MEN det gör att jag fick planera om ang. smörgåstårtan...TACK ni som tipsade. Jag kommer göra en snart men imorgon blir det "vanlig mat"


Men nu vet ni varför jag är lite inaktiv....puh (skojar bara, jag älskar`t)

Ovido - Quiz & Flashcards