dansbandsfrun

Alla inlägg under februari 2011

Av dansbandsfrun - 21 februari 2011 11:37

Vi började ju som sagt med Leo`s Lekland. (de små bilderna är klickbara)


      (jag åkte första gången, men då det var så "statiskt" att det sprakade både i tänderna o håret så överlät jag det roliga åt sambon)


sen kördes lite raceing...(kolla lilltösen brevid! hon ville va med oss...hahaha undrar varför...hennes föräldrar verkar va jätteengagerade)

  


sen när jag byggde detta  eh...jag satt o väntade på min son, så hördes ett konstigt ljud...

 


"piiiiiiiiiiiip"  "mamma, kom o leta"................

   


sen for vi till hotellet och där VISSTE dom visst att jag är en godisgris... Mycket trevligt. (hahahaha pillutta er mamma, som inte fick en sån bricka)

    


Mor o jag var o kollade affärer medan grabbarna testade hotellpoolen (vilken visst var otroligt kall) HAHAHAAHA


Sen samlades alla i foajén, där vi skulle möta upp min BFF o hennes man. TACK underbara ni som kom! Det var SÅ mysigt!!!!

(och nej jag har inte lärt mig min nya kamera än, som ni ser)

  


sen åt vi så gott att jag känner smaken idag med...MUMS!!

En fantastiskt smakrik hummersoppa med vitlöksbröd till förrätt och en "skomakarlåda" till varmrätt. Åh va gott!!

     


Dagen efter drog vi till ett "vattenland" och hade superskoj hela dagen i vattenfall, strömmar och vågmaskiner osv...men på hemvägen fick vi använda tändstickor för att hålla uppe ögonlocken.


OJ, vad trött man blir av en rolig och intensiv helg. Men det var det värt.

Tack alla inblandade för att ni var med o förgyllde helgen!


(nu måste jag vila lite till)   


Av dansbandsfrun - 20 februari 2011 21:09

Vi har haft en underbart bra helg!


Varför gör man inte sånt här oftare?

Jag tänker skriva om det imorgon. För nu har vi precis hoppat ner i sängen med varsin kopp te`och kollar Big Brother på 11an.


sov gott/stor kram!   



Av dansbandsfrun - 19 februari 2011 19:02

  


nu ska vi gå o möta min bästis o hennes man/ hej hopp!

Av dansbandsfrun - 19 februari 2011 15:43

Helt seriöst...jag känner att jag börjar bli fnittrig redan o jag har bara smuttat lite på en "Redbull o Vodka"

Har precis börjat "bo-in-oss" här på vårt fina hotellrum.

Grabbarna ska gå o testa hotellets lilla pool medans jag drar med "mormor" på lite shopping.'




I´ll be back...


Av dansbandsfrun - 19 februari 2011 09:24

God förmiddag!!


Nu har vi ätit en Småländsk frukost a la Croissanter o en treo   


Nu drar vi mot LEO´S LEKLAND.

Sen blir det incheckning på hotellet.

Och ikväll blir det att möta upp lite vänner och äta god mat.

Sen avslutar vi helgen med att bada i morgon i något stort "vattenland"


SOUNDS GRRRRRRRRREAT va?


Bästa med allt?

Att mormor o plastmorfar hänger på!    


vi hörs sen

Av dansbandsfrun - 18 februari 2011 11:56

Nu ska vi snart bege oss ner till Småland och mormor + make.

Vi ska nämligen dra med dom på hotellweekenden (kan va kul å få komma ut lite för dom gamle)   


"Någon" är SÅ himla exalterad över detta nu så han har tjatat sedan klockan åtta i morse...

" -mamma, ska vi åka nu"?

" - nej inte riktigt än"


5 minuter senare...


" - men mamma, NU ska vi åka va?"

" - nej, när mamma o pappa är klara ska vi åka..."


5 minuter senare...


ja ni fattar?


Men jag är av åsikten att "ALLT GÅR ATT LÖSA"


*


*


*


*


*


*


*


*säg det som inte går att lösa med gaffatejp....

  




(jag tar med datorn i helgen så "vi hörs")

Av dansbandsfrun - 17 februari 2011 22:00

Lyckan är total!


Jag har blivit "mormor" eller eh...kanske "bonusmor" eller eh..."husmor"


Äsch skit samma jag är strålande lycklig och kan stolt berätta att vi fått bebisar.

Ja....inte vi, utan våra fiskar.


Här är nu EN av 300 bilder där jag med min mobilkamera försökte få FISKARNA ATT VA STILL!!!!

Grrrrr.... (tänkte måla dit ynglen me PAINT men SÅ kul ska vi inte ha)

 

Men jösse va härligt det är!

Och min övriga famij tycker inte alls att jag är konstig som sitter o stirrar in i ett akvarium hela dagarna o slåss om att JAG ska få mata dem....  


De små plutti-nutti-sötnösserna har namn givetvis

*Buzz

*Woody

*Jessi


(om ingen fattar det så är det ur filmen TOY STORY o detta ärjag oskyldig till)


Så länge dessa små bedårande varelser får leva o slippa att bli buffé till de andra så ska jag älska och vårda dom som om de vore mitt eget kött o blod. 

Av dansbandsfrun - 17 februari 2011 13:34

Alla andra lägger ju ut bilder på tulpaner nu så jag tänker INTE va sämre. Hade velat ha vita eller mörklila men dom var slut och jag hade inte riktigt tid tills dom odlade nya...

  


Sen MÅSTE jag ha vita krokus nu. Köper nya varje vecka...Det ger mig hopp om varmare tider...så vackert o ändå så enkelt. Den lilla växten kom med för jag ville visa dom söta krukorna ;)

  


Och så gjorde jag några semlor till frukost fikat.

Gick inte in så väldigt för utseendet men OJ vad goda dom var!! (JAA, MAN FÅR SKRYTA I SIN EGEN BLOGG)

  


(just nu tränar jag på att få ner 3 semlor utan att kräkas) 

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards