dansbandsfrun

Alla inlägg under januari 2011

Av dansbandsfrun - 6 januari 2011 17:35

Minnesanteckning till mig själv nästa gång jag går ut.


* Blanda aldrig pina colada, minttu, rosévin och shots....      


  


men kul var det!

Av dansbandsfrun - 5 januari 2011 14:17

Japp det BLIR utgång ikväll!!!!!!!!!!!!!!!


säkrast att åka förbi apoteket o handla lite "tena inkontinensskydd" för när man går ut med denna donna så kan det bara bli mycket skratt!


och allt detta är möjligt tack vare att världens underbaraste SYSTER ringde och erbjöd sig att va barnvakt.

TACK ÄLSKADE!!!!

  


see you later!

Av dansbandsfrun - 4 januari 2011 10:13

MOT SHERWOODSKOGEN Småland!!!


Det KAN bli party i morgon, men det verkar som att flera av mina vapendragare ligger deckade i flunsan.

Nåväl... jag får väl åka runt o dela ut apelsiner   



på återseende!

Av dansbandsfrun - 3 januari 2011 15:12

Jag hinner bara med september nu...


SEPTEMBER:


"Mini" o jag följer med pappa på turnè till Stockholm.   

vi får VIP-åkband så vi roar oss kungligt medans ljuva toner härs från dansbanan...

 


Många av oss i familjen råkar fylla år i september (även JAG) så det blir en hel kalashelg i Småland...jag fyller 38 och det känns bra ända tills min kära bloggväninna ELLIS skriver "HAHAHAHAHA du e ju lika gammal som min mamma"

(tack Ellis, du ska få spö när vi ses)   

 


Min sambo börjar måla om vårt horribla gula gästrum och INGEN är lyckligare än JAG!!!

"säg hej till mina bloggläsare älskling"

  


En dag skjuter mina läsarsiffror i höjden och jag fattar inte varför?

Förrens jag inser att världens knasigaste o gulligaste "JANETHEPAIN" har länkat till mig.

jag känner då att jag vill tacka henne för den gulliga gesten. Och då jag vet att hon ÄLSKAR grönt så skickar jag en present till henne....iform av....MIG SJÄLV!

  



I september äts det MYCKET kakor, tårtor o annat gaffs...

så jag bestämmer mig en dag, att sluta äta gottis o förändra mitt liv.

  


jag skriver in mig på XTRAVAGANZA o köper hem veckans ranson i pulverform.¨

  

det funkar skitbra och jag tappar 4 kilo på 5 dagar...

sen ska jag cykla till min kurs....

och sen minns jag inget förrän jag vaknar upp på akuten hos den ilskna doktorn HELGA som bryter argt på tyska.

Hon får mig att åka hem och börja äta igen...brrrrr...henne vill man inte bråka med igen...


Äsch, då får jag väl göra någon annan förändring tänker jag o går till frissan:

      lämnar blondinlivet för att gå in i brunettvärlden...


  


I september promenerar jag mycket i naturen och tar till vara på en hel del.   

och "skapar" lite...

  

  och plockar underbara svampar...

   '


jamen DET var lite av vad september hade att bjuda på   


nu måste jag åka till JYSK o köpa mig en kudde. Hej hopp!

Av dansbandsfrun - 3 januari 2011 13:57

Min sambo far runt som en tornado här hemma och plockar bort alla tomtar och sonen spelar trummor (milt sagt hårdhänt) så jag har smugit upp och gömt mig på övervåningen...


jag ska fortsätta med min ÅRSKRÖNIKA...


så vi ses om en stund.


Av dansbandsfrun - 2 januari 2011 14:26

Minnesanteckning till mig själv.

 

ta och inse att jag inte är en "medium" längre när jag köper strumpbyxor...

 

  

Av dansbandsfrun - 1 januari 2011 18:32

Nu kan ni klicka på de små bilderna så blir de större, det var något fel i förra delen.

 

MAJ:


Jag får ett av mina "tappa-vikt-ryck" och börjar med nutrilett och naturdiet.

  

köper stegmätare och promenerar varje dag.

Våren kommer med stormsteg! VÅREN gör mig lycklig...

  

och en smula trött...

  

Jamen ALLA kan väl inte bli vältränade direkt????




någon blir VÄLDIGT facinerad av HAJAR...

  


så jag fick ta med honom till "tropicariet" på Kolmården.


Jag talade om för honom att om han någonsin är uppkäftig mot mig så åker jag hit med honom o stoppar ner honom bland dessa sötnosar... HA!!

(nej, ni behöver inte vara oroliga. Jag skojar naturligtvis. jag menar ju inte att dom ska äta upp honom, bara "läxa upp honom i form av lite naffs") finns så mycke bra plåster idag....

    


Vi började vara "på landet" mycket pga det underbara vädret.

  


  


  


   som ni säkert märk vid det här laget så bör man va fiskeintresserad om man ska hälsa på oss därnere ;)

Vi tillbringar mycket tid på bryggan...


Eller så "skapas" det.... Började gjuta i betong denna vår och det har jag inte ångrat!

  


  


sen blev jag uppvaktad på Morsdag.

Fick en MP3 spelare och en "NÄRA-DÖDEN-UPPLEVELSE-EPILATOR"

  


Tack grabbar, när ni ska ha presenter nästa gång pratar vi;

En påse brännässlor, tvål som jag ska gno in i era ögon och blodprovsstickor!!



JUNI:

 

Vår kronprinsessa gifte sig med sin Daniel. Och jag hatar att erkänna det men när han höll sitt tal till henne så rann tårarna. Japp, jag är ett blödande fjanthuvve!

  


visst ja, det var midsommar med!

Den var skitkul! Jag träffade gamla vänner och blev rejält på pickalurven = mission completed...

  


Min bästa väninna och jag fick till en danskväll. TITANIX stod på scen och platsen var Fågelfors.

  


JULI:


Vi utgick ifrån LANDET och gjorde dagstripper till VÄSTERVIK, VALDEMARSVIK osv... hade mycket besök...


bla. syster med barn (då våra gubbar ofta jobbar helger)


Oj, vilken tur med vädret vi hade!!!!

 


Konstigt, men det kändes som vi glömde nåt på stranden när vi åkte hem...

vi får väl kolla i sommar...

   


och badade gjorde vi, både i hav o pool...

    

och syrran o jag smög ju på vår superheta granne som ni säkert minns... "Diskret" heter vi i efternam.... not...

 



Sen fick jag o "Mini" ett ryck (igen) och tog en restresa till GREKLAND medans sambon slet i sitt anletes svett (iiiuh, vilket uttryck) 

  


vi hamnade på ett suveränt familjehotell i AGIA MARINA som hette "STEFAN VILLAGE"

Där hade vi det gott må ni tro!

  


AUGUSTI

 

Vi for iväg två veckor till Spanien. Närmare bestämt Torremolinos.

Det var en fantastisk resa på alla sätt.

               


               


jag kan fortfarande inte glömma de coola poliserna som "for runt2 på strandpromenaden och höll koll... och ibland stannade dom till o snackade med söta flickor...(japp, dom är männsikor dom med) hahaha

  


Ja, det var väl det roliga som hände i augusti...


Nu är jag så trött så jag får fortsätta en annan dag.


sov gott!

Av dansbandsfrun - 1 januari 2011 15:40

JANUARI:


Sambon fyller 45 och "Mini" fyller 3...

jag gör mitt livs första smörgåstårta och lyckas bra om jag får säga det själv.

     


Jag gör också en exklusiv intervju med gitarristen MICKE i Mats Bergmans.  

(för er som inte fattat det så ÄR detta min sambo)

  


FEBRUARI:

Vår tvättmaskin brinner 2 dagar innan vår semesterresa så en ny liten skönhet flyttar hit

  


Vi åker iväg till TENERIFFA, och jag har en konstig känsla i hela kroppen...


men visst 2 dagar av 7 med fint väder får man ju anse som "bra"...Eller?

STORM, REGN; HAGEL och strömavbrott på alla öar gjorde väl inte denna semester till den "bästa"


Hotellet var inte alls vad det lovat på hemsidan, och vi råkade ut för allt märkligt som man kan råka ut för. Fulla männsikor som slagit hål på skallen o sitter utanför vår dörr på natten o bölar med blod på väggar och golv, galna negresser som svor över mig att de inte fick sälja armband till mig som då hotade hela min familj osv...


Fast vi hade i och för sig kul o mysigt ändå med ficklampor, dvd-med batterier och ett jäkla bra humör...

  


   


     

och när det väl var sol så hade "Mini" o jag dom snyggaste tånaglarna!


  


Jag hade min you tube-debut i februari. Med lite en jäkla massa hjälp så fick vi ut låten "from this moment" från mammas bröllop.


I februari tittar vi på Melodifestivalen också och de flesta kvinnor blir förälskade i Dolph Lundgren. (så även JAG)


MARS:


Jag kollar på BONDE SÖKER FRU och jag blir lite sugen på att skaffa en likadan mustasch som "ROGER" har

  


  


Vår garagelänga brann plötsligt ner en morgon och "några" tyckte det var SUPERSPÄNNANDE med 6 brandbilar utanför...

  


Jag lägger in en nakenbild på mig själv och hoppas öka läsarsiffrorna   men nja... det gick väl sådär   

  

Fick också ett meddelande av en bloggvän LISA att hon skickat mig ett paket för att hon gillade min blogg.

Jag tog det med ett stort lugn...jag är nämligen inte alls nyfiken...gillar inte alls paket något nämnvärt...nej jag var helt opåverkad

  


"Mini" gick på sin första BIO. Han ÄLSKADE allt som det innebar...

  


APRIL:

Började med stor sorg då man kunde läsa att en 12-årig flicka blivit våldtagen i HULTSFRED. ("hemma") och det gjorde så ont att läsa...

Måtte FAN ta alla som våldtar!



"Mini" gör scendebut tillsammans med sin pappa på NÖJESPUMPEN i SÖDRA VI. han tar det på fullaste allvar och koncentrerar sig djupt på att stampa foten i rätt takt och se cool ut samtidigt.

  


Vår Londonresa gick upp i ASKRÖK

   

vi fick tillbaka pengarna för resan men ICKE hotellet. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!

booking.com kan ta sig i röven...


Dansbandsfrun önskar alla "GLAD PÅSK" (o inser efteråt att all andra "målade sig" med PAINTPROGRAMMET, men det gjorde inte jag...tog en timma att tvätta av skiten)

  


nej det var allt för nu...


fortsättning från MAJ kommer....


Ovido - Quiz & Flashcards