dansbandsfrun

Alla inlägg under december 2010

Av dansbandsfrun - 13 december 2010 22:16

"det vill sig inte riktigt"


Jag har en dator som slutade fungera i helgen. (orkar inte förklara hur men det gick på garantin så nu håller jag båda tummarna att den är ok)

HUR många gånger har jag inte sagt att det "var bättre förr"   


och sen har jag inte förstått hur jag ska få in alla foton i datorn ännu men HELLÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ....ha inte för höga krav på mig. Jag måste hinna att va mamma och sambo med...    


På tal om att va mamma, så var vi på sonens luciafirande ikväll på dagis.


Här kommer bilder på två superstolta föräldrar!


  


  


Skojar bara, han var superduktig och sjöng så det stod härliga till och vinkade till oss hela tiden.   


Av dansbandsfrun - 12 december 2010 13:59

hur har ni det?


Vi är i Småland o myser och det är SÅ ,mycket snö!

LOVELY!


Blir mycket fotografering med nya kameran     som ni får se framöver.


Kram



Av dansbandsfrun - 9 december 2010 16:51

Idag har vi haft skitkul!


Jag har kört vår nya bil som är automat    *host host*

  

Men kan JAG rå för att det ligger en massa snö precis där jag ska parkera?

hahahahahaha....



Sen fikade vi....och jag som inte ens dricker kaffe tog en kopp med grädde i, i sann LCHF-anda        


och då ser man såhÄÄÄÄR nöjd ut, fast kaffet var skitäckligt utan socker....

    


sen åkte vi till Media Markt och tog ett snack med "tomten" och då såg jag dessa små söta kylskåp!!


men kylskåp har vi ju så det blev lite annat i shoppingkassen...


Känns bra.

Vi har inte SÅ mycket kvar till jul nu.


nej nu ska jag "kasta ihop" lite käk!


hej hej  

Av dansbandsfrun - 9 december 2010 11:40

IBLAND kan jag ta till vissa "mindre mogna" uttryck för att förstärka vad jag vill säga...


Min sambo är djupt oroad att vår son ska ta efter. Därför pratar jag då Engelska....


Häromkvällen när vi satt i bilen så körde en bil framför oss och då han plötsligt betedde sig lite tokigt så utbrast jag:


"Holy fuck, kolla bilen.  he´s going to sväng"!!!!   

Av dansbandsfrun - 9 december 2010 10:11

Idag blev det "första frukosten" a la LCHF.

Stekt ägg o bacon...har lite svårt för det där "tunga" på morgonen så imorgon blir det kokt ägg och kanske avocado med räkor eller nåt sånt...


Har fått massor av råd, tips och ideér av Svorskan och Erika Och framförallt inspiration! TACK tjejjer!!


Jag vill mest se om mina leder blir bättre med denna kost. För som det känns just nu så vill jag köpa en motorsåg och kapa av mig både armar o ben så jag slipper smärtan...


nog om det, idag ska sambon och jag ut och handla lite julklappar. Jippie!!!


puss



Av dansbandsfrun - 8 december 2010 15:17

tack för alla bra tips... har kollat varenda ett!


Blev väldigt intresserad av DENNA som CINA tipsade om.


MEN jag tror att jag har hittat en favorit.


  NIKON L110

minns inte var jag lånade bilden så jag skriver google.se

 

Jag hade nog tänkt en kamera att "stoppa ner i fickan" men jag har verkligen fastnat för denna. Den har 15*zoom och jag vill kunna ta riktigt fina närbilder....

 

Japp, tror jag måste tipsa tomten om denna.

 

 

Av dansbandsfrun - 7 december 2010 21:33

Nu behöver jag tips och hjälp.

Jag ska skaffa mig en kamera.


Mina krav:


* Enkel

* Mycket automatik (typ bara att trycka)

* Många megapixlar

* Bra zoom

* Bra pris


Eller berätta om era kameror om ni har någon bra. Så KANSKE jag även kan tänka mig en med ett "mer-än-bra-pris"

(men jag är ju inte fotograf så det ska inte va någon för 5-6000:- typ)


kom igen nu, HELP!   

Av dansbandsfrun - 7 december 2010 15:10

Det händer att jag gör saker utan att tänka...


Va?   


Jo...det är sant!!


Jag vet inte, men jag får en känsla av att dessa inte ska maskindiskas....

Den har liksom blivit lite.....hm.......slapp?

  


Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards