dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 28 december 2010

En sorgens dag...

Av dansbandsfrun - 28 december 2010 18:48

Alla sörjer vi olika...


Mini sörjer att 2 neontetror saknas i hans nya akvarium. (vid fototillfället hade vi bara hunnit skaffa 2 hudduruckupillikockosfiskar) eller va dom nu hette...


vi försöker tala om att "ibland försvinner fiskar spårlöst"...och när "Mini" då tittar frågande o ser sorgsen ut så springer vi iväg o gömmer oss i garderoben för att slippa följdfrågor...


                                                  
*


Själv har jag varit på rean o provat kläder så JAG sörjer min gamla kropp.....

Men DET är ju en HEEEELT annan historia.


jag ska gå o dra nåt gammalt över mig nu o låtsas att jag är ok med att "det är ju bara mer att älska" urrrrrrrrk....


puss  

 
 
Svorskan

Svorskan

28 december 2010 19:34

Jag är inte glad heller. Skall efter nyår komma ner i min trivselvikt UTAN att börja röka igen. Det har aldrig skett.. Men med strikt LCHF borde det fungera. Vi SKALL detta eller hur? Tänk vad nöjda vi blir med oss själva sen? KRAM

http://svorskan.se

 
Mia systeryster

Mia systeryster

28 december 2010 20:24

Usch, jag är inte heller glad. Har gått upp ca. 5 kilo på ett år utan att ha märkt det!
Gud vad bra du sjunger, lyssnade precis på din inspelning=D
Kram

http://www.systerystersdagbok.blogg.se

 
Diana

Diana

28 december 2010 20:31

En sån tråkdag! Hoppas du inser hur fin du är trots lite "extra" kilon!

Jag fick ett trauma när jag hade akvarium (som vuxen). Skulle rengöra pumpen och där i hittar jag en filéad variant av firren jag saknat i någon dag. Blä! Så såvidare inte nån annan fisk käkat era tetra kan de finnas där... Bara så att ni är beredda.

http://www.decdia.blogg.se

 
Ingen bild

pysseliten

28 december 2010 21:37

Trist ja våra alla 21 yngel ser ut att vara borta
Fattar inte att dom äter upp sin egna barn ??
va fint det ser ut att vara .Du behöver inte dra något gammalt över dig fin som du är :)Kramis

 
Ingen bild

Stattinskan

29 december 2010 08:00

Jag har gått upp 13 kilo på två år. Visserligen var jag alldeles för smal innan men "jag" finns ju kvar i den här kroppen, med eller utan hull. Jag tror benhårt på att vi måste börja tycka om oss själva innan vi kan göra någonting åt resten. Sedan har ju både du och jag en större anledning att förlora några kilon - lederna. Kanske "tänket" borde finnas DÄR och KANSKE gör det, det lättare att motivera en lite sundare kosthållning ...
Då tar vi tag i det ;-D
Kramar
(Åh jisses vilken rörig kommentar det blev ;-)

 
Marie-Louise

Marie-Louise

29 december 2010 12:40

Känner likadant, jag saknar min gamla kropp. Jag måste göra något åt min vikt, typ nu...Måste bara peppa lite först :(

http://madredetres.blogg.se

 
Ellis

Ellis

30 december 2010 01:12

Meeeen varför ba inte köpa nya o ersätta innan han hittar!? :O så gjorde mina päron! Haha

http://ellisu.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards