dansbandsfrun

Alla inlägg den 4 december 2010

Av dansbandsfrun - 4 december 2010 19:22

Man måste ställa upp liksom....


"klä på dig nu så sticker vi ut" sa jag till den lille idag...

  


"-Mamma, kommer du snart?"


.........(jag vill också ha mössa med päls när vi ska åka pulka)

 


"Mini" raggade upp några brudar i backen... o jag?


Jag åkte som en GALNING!!!


"Bli barn på nytt" stämmer inte på mig, för jag har nämligen inte blivit vuxen än   

    


...och när JAG fått in tillräckligt med snö innanför tröjan o byxorna så drog jag med ungarna till klätterträdet. Det var uppskattat (o jag kunde plocka ris till trappan)

  


"hej mitt vinterland" tjo la hopp....

Av dansbandsfrun - 4 december 2010 13:32

Ni kan inte ana hur mycket min sambo är borta i december....

(MEN så är han ju förvisso ledig hela jul och nyår, så man får vara tacksam för det)


Men det gör att det här traditionella "julpysslandet" tar stryk... SÅ igår när han var ledig så drog vi öset med ALLT som gällde JULEN!!   


Först var jag på stan och handlade julblommor, pyssel till grupperna som jag ska göra, julklappar o lite kläder... sen mötte jag upp grabbarna och då handlade vi lite till...

 


sen hem och satte på julmusik (dansband of course) och värmde på glögghurran...

    


plockade fram lite tomtar...

  


sen kom den riktiga tomtemor förbi för att tipsa om en kanongrej nu till jul...

  


nämligen DOFTLJUS med pepparkaksdoft!!!

  

Helt otroligt god doft, inte för starkt utan perfekt!

Jag köpte dom på MIQ för 25:-/st


(fanns med "juldoft" med)   



Ha en bra dag, vi ska ut o åka pulka snart lilleman o jag!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards