dansbandsfrun

Alla inlägg under juli 2010

Av dansbandsfrun - 13 juli 2010 13:55

Jag fick ett mail ifrån VING, om vad jag tyckte om min resa.


Jag kan faktiskt inte ge VING bättre betyg än FULLT UPP. (och NEJ, jag jobbar inte åt dom)   


Men faktum var ju att jag tog en ospecad resa. Köpte den på tisdagen och for på torsdagen. Priset var lågt och varningarna var många. "du kan ju inte våga åka med ett barn ospecat"


Joho.... JAG KAN!


På flygplatsen i Chania skulle så ving-värdinnan dela ut hotell till oss som åkt ospec.


Ett äldre par fick ett 5 stjärnigt hotell på stranden

Två singeltjejer fick ett "partyhotell"

och jag o "Mini" fick alltså ett underbart FAMILJEHOTELL "Stefan Village"


Jag kan inte nog tjata om detta, då jag alltid varit så försiktig med att åka sådär äventyrligt ;)


Men jag säger bara; Åk med Ving!

Av dansbandsfrun - 13 juli 2010 11:49

Huvudroll: Mamman (Dansbandsfrun herself)

Biroller: övrig familj, flugor, myggor, myror mfl...


Allt utspelade sig en sen sommarkväll när månen lyste över det svarta vattnet... En familj bestämde sig för att sova utomhus...i sitt nyinköpta tält (89:- på netto)

  

Jodå...Det ven i träden och i fjärran hördes grannens hund  vargarna yla. 

Föräldrarna tänkte "är vi kloka som gör det här?"



De mindes en film som hette "Motorsågsmassakern" från sin ungdom där en man löpte amok bland en massa tält med en motorsåg så benknotor och inälvor flög om varandra...

Samt att kvällen innan hade de stått öga mot öga med en liten älgko stor jävla älgtjur som frustade av vanvett...


Inget gjorde saken bättre heller av att se 3 grävlingar slåss med varandra några meter ifrån tältet... (kan ha varit någon km)


Det otäcka var ju att de valt att campa på en gammal indiankyrkogård där sägnerna säger att det spökar någon otroligt fast det var egentligen hemma på tomten


  

Här skakar de av rädsla, då de hör ett otroligt otäckt ljud...

Är det någon som närmar sig tältet?

Är det någon gammal indian som har tomahawken i högsta hugg, redo att mosa?


  

- "javisst ja, pappan skulle komma in i tältet med ja..."


Nej, nu var dom så trötta så dom valde att tänka "Ok, kommer det en grävling eller en mördare så tar vi det då"


Sov gott.......

  


GOD MORGON!! Såhär mysigt var det inne i tältet... Något man får räkna med är att man vaknar 06.30 av myggor och en fet tysk som stod och gapade nere vid havet. Inte vet jag vad han sa men det var väl nåt om "du bist, eine freundin" eller nåt...

  


På morgonen var fantasin som bortblåst och nu var vi en helt vanlig småbarnsfamilj som hade haft jäkligt mysigt hahahaha

Sen blev det frukost a la CAMPING


  

receptet på dessa bananmuffinsar hittar ni HÄR


Hoppas ni sovit lika bra som oss ;)


Love   


Av dansbandsfrun - 12 juli 2010 22:51

Hade skrivit ett långt inlägg om att vi ska tälta inatt på gården o det finns 3 grävlingar lite längre bort men....


Jag är inte rädd....


Återkommer med bilder i morgon. sssssssovvvv gotttttt...

Av dansbandsfrun - 12 juli 2010 12:53

Tog lite bilder när vi kom ner igår.


Kollade nöjt in mina frön jag satt förra gången vi var nere. Morötter och skärbönor.

  


Sen drog vi på elgrillen för nu var vi ILLHUNGRIGA. Tack Ellis för tips med champinjonerna.

  


Grabbarna hade massor av "spring i benen" så det blev fotboll.

  


Jag hittade en gammal "pyts" som jag hängde upp   

  


Sen när det var dags att sova så insåg vi att sovrummet var en omöjlig plats att exixtera på så vi gjorde en egen Ö i vardagsrummet (där ac`n finns) med madrasser och sen sov vi som prinsar o prinsessor.

 



Nu ska vi åka till närmaste ort och handla på oss ett litet "sommarlager" och gå på systemet osv... för det regnar idag och då passar det ju bra.


Sen blir det nog lite bakning och betonggjotning till kvällen.


Vad pysslar ni med idag? 

Av dansbandsfrun - 11 juli 2010 14:04

......och gör mig till drottning   


Sambon kom hem nu, så vi fick ses igen efter 10 dagars separation. Så nu ska vi bara packa om våra väskor och fara ner till....


Guess?


  


  


  


Japp, that`s rätt! SKÄRGÅRDEN!!!!!   

 

och det bästa är att vi får en massa roligt besök i veckan. Jag lovar att svara på era kommentarer (förlåt att jag inte hunnit) men det kommer...

 

KRAMAR

Av dansbandsfrun - 11 juli 2010 10:38

Nu vet ju ni som följer mig att jag kanske inte är den mognaste kvinna som finns. (men det finns så många andra som är så jag kan bju mig själv på det) ;)


Jag har legat och skrattat för mig själv inatt pga ett gammalt klipp med HASSAN-gänget.


Lyssna på hela, det roliga kommer på slutet. Minns ni?

Själv skrattar jag så jag gråter!!!


Av dansbandsfrun - 10 juli 2010 18:29

Nu ska vi cykla ner till stan och köpa glass.


   Det här är min favorit!


VILKEN ÄR DIN?



Av dansbandsfrun - 10 juli 2010 11:57

jag länkar till hotellet där vi bodde;


TRYCK HÄR

 



Nu MÅSTE vi nog cykla ner till stan och köpa glass... Är det bara JAG som svettas I ANSIKTET?


Men, tro inte att jag klagar. Oh NO!!   


Någon som har något bra tips på hur man "svalkar sig" på ett bra sätt om man inte har en pool?

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards