dansbandsfrun

Alla inlägg under juli 2010

Av dansbandsfrun - 27 juli 2010 00:26

....oops...


vi kom hem...


Blev bjudna på ett snabbt glas vin på grannarnas altan...


Gjorde lite nytta...


och när jag skulle sätta mig och blogga, så ...............plötsligt fick jag på Tv4 plus.......



Mums.....


  


Jag erkänner....jag är ett svagt fruntimmer... Tom Cruise fick mig att glömma bloggen och nu är jag för trött.


Vi ses i morgon istället!

Av dansbandsfrun - 26 juli 2010 18:08

Vi har haft en kanondag!


Men jag hinner inte visa bilder just nu för nu ska vi lämna Småland och återvända till vårt hem. (jag har inte varit hemma på 2 veckor och innan dess var jag hemma några timmar efter Kreta bara innan vi for till landet) så jag säger JIPPIIIIIIIE!!!


Jag återkommer ikväll.


Love

Av dansbandsfrun - 26 juli 2010 10:14

jo, det är ju så att de flesta människor är fåfänga...


Och för att vara tvärtom idag så tänkte jag lägga ut det värsta kortet som någonsin tagits på mig. DET känns väl kul och uppiggande?   


Nu utmanar jag ER att göra detsamma på era bloggar, så ska vi se vem som ser roligast ut. (jag vinner lätt)


Puss


(obs. jag visste inte att saken jag satte mig på skulle RÖRA PÅ SIG!!!)


  

Av dansbandsfrun - 25 juli 2010 19:42

Jösses!!

Det finns nog inget folk som pratar så förbaskat om vädret som vi Svenskar!

Och vilket GNÄLL!!! Hur det än är...


Om det är värmeböljor, ja då är DET förjäkligt. Går INTE att prata om annat...

Om det regnar, ja.... ja, ni fattar!

Kan vi inte bara acceptera att det är svårt att påverka vädret, det som kommer det kommer...


Det går ju inte att gå in på facebook te x. för varenda en skriver om regnet i sin uppdatering (eller va det nu heter)


JAMEN guud, så roligt hörrni!!


Har ni ingen fantasi?


Läs böcker, baka, titta på Tv`n, eller sätt er ner och slappa i allsin dar. Umgås med folk, ät god mat!

Köp en tidning, lek med era barn!  GÖR BARN!!

Ta ett varmt bad!


Och för jösse namn LÄS MIN BLOGG!!!      


Men ok, jag älskar er även ni som tjatar om vädret. Bara lite mindre idag ;)



Av dansbandsfrun - 25 juli 2010 11:50

...på en sak...


När jag jobbade förut (på reklambyrå) så "tog jag alltid med mig jobbet hem"


Men hur gör en gynekolog då i så fall?


  

Av dansbandsfrun - 24 juli 2010 22:22

......i morgon börjar han sin semester    Han jag lever med...


Jösses vad jag längtar!


Förhoppningsvis blir det roligare väder i början av veckan så vi kan åka över till ÖLAND några dagar.


Sen ska vi hem och packa inför våra veckor i Spanien.


KOM HEM NU!!!!!



Som jag brukar säga:

"kanske gillar jag dig inte alltid, men ÄLSKAR dig, det gör jag jämt"  

 

sätter in en bild från i julas

  



Av dansbandsfrun - 24 juli 2010 19:24

En del verkar ha fått för sig här i bloggvärlden att jag har humor.


Det kan nog gå upp och ner med den saken är jag rädd...


När vi var små så hittade vi på egna historier, och mitt bidrag blev:


"Det var en groda som hette "Grodis"

och hans kompis hette "Grodis"

och dom var ute och gick...och då mötte dom en groda som sa;

 -"hej, Grodis"


  

Av dansbandsfrun - 24 juli 2010 10:34

Det finns en blogg som heter "PYSSELITEN". Om ni inte varit inne där förut, så SPRING in.


Det är en alldeles UNDERBAR blogg som drivs av en kvinna som är helt makalös. Jag har aldrig tidigare sett sån kreativitet, skaparglädje och fantasi.

Jag blir jämt så inspirerad! Det var hennes blogg som fick mig att börja gjuta i finbetong (och det är superroligt)


Pysseliten ber ofta om ursäkt för sin stavning. Då blir jag så ledsen för det är det sista man tänker på när man är hos henne.

Idag är det så många som har dyslexi och ordblindhet osv som ändå vågar skriva, för det har "liksom äntligen kommit upp i ljuset"

Och det tycker jag är underbart. ALLA har rätt att ha en egen blogg och skriva hur fan dom vill.


Det är OK, att inte stava och skriva perfekt.


Jag själv har jättelätt för stavning men kan knappt räkna ut 50+50...


Pysseliten har så otroligt många kvaliteèr som bloggerska. Hon delar med sig av sitt pysslande, hon gör alltid återbesök och skriver gulliga saker, hon är rar ocg omtänksam och rolig. Jag har länge tänkt att det skulle va skitkul att träffa henne irl.


MEN häromdagen var det en tjej som hade åsikter om PYSSELITENS stavning och "särskrivningar" (fan va folk tjatar om det nuförtiden.)

Ni kan läsa vad tjejen skrev HÄR


Jag finner inte ord.


Gör PYSSELITEN glad igen genom att gå in o peppa henne!


kram till er alla.


Och om någon får för sig att komma in o bråka med MIG... Så kan jag avslöja att min pappa var släkt med DON CORLEONE och min mammas släkt heter SOPRANO. SÅ DETSÅ!!!   

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards