dansbandsfrun

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av dansbandsfrun - 13 juli 2010 21:56

Läste inne hos Camilla att hon hade åkt ambulans med Peter "Foppa" Forsberg.


........................................(jag MÅSTE hitta nåt som bräckar skiten ur na tänkte jag då)


oj vad jag tänkte..............


Som professor Balthazar (googla, ni som e under 20) så tänkte jag och tänkte och tänkte........ Och plötsligt!!!!!


Jag har ju för fanken blivit kramad av Hasse "Kvinnaböske" Andersson (Änglahund för er under 20)

   bild hämtad här


HUR kan det vara möjligt undrar ni?

Och det förstår jag... Hur KAN jag känna så celebra människor?


Jo det var på en countygala i här ska orten stå men jag är inte fan att kunna stava till den så jag skriver mellan Kalmar och Nybro, där mitt dåvarande band och jag skulle uppträda.


och där var även gäster som då Hasse Andersson.


Han tog ett rejält grepp om mig och höll på att kväva mig med sitt stora härliga skägg som luktade så mycket rakvatten att jag nästan dog.

På natten när vi åkte hem så satt lukten kvar på mina kinder...sen dess är jag känslig för starka dofter och skäggiga karlar i cowboyhatt...


sov gott ;)


Ps. Ni som trodde att jag gjorde annat med honom än att emottaga denna kram är ena rediga snuskmojjor! Vaddå? Lurade av rubriken?


JAMEN jag vill ju få läsare fattar ni väl???? MOHAHAHAAHAHA

Av dansbandsfrun - 13 juli 2010 13:55

Jag fick ett mail ifrån VING, om vad jag tyckte om min resa.


Jag kan faktiskt inte ge VING bättre betyg än FULLT UPP. (och NEJ, jag jobbar inte åt dom)   


Men faktum var ju att jag tog en ospecad resa. Köpte den på tisdagen och for på torsdagen. Priset var lågt och varningarna var många. "du kan ju inte våga åka med ett barn ospecat"


Joho.... JAG KAN!


På flygplatsen i Chania skulle så ving-värdinnan dela ut hotell till oss som åkt ospec.


Ett äldre par fick ett 5 stjärnigt hotell på stranden

Två singeltjejer fick ett "partyhotell"

och jag o "Mini" fick alltså ett underbart FAMILJEHOTELL "Stefan Village"


Jag kan inte nog tjata om detta, då jag alltid varit så försiktig med att åka sådär äventyrligt ;)


Men jag säger bara; Åk med Ving!

Av dansbandsfrun - 13 juli 2010 11:49

Huvudroll: Mamman (Dansbandsfrun herself)

Biroller: övrig familj, flugor, myggor, myror mfl...


Allt utspelade sig en sen sommarkväll när månen lyste över det svarta vattnet... En familj bestämde sig för att sova utomhus...i sitt nyinköpta tält (89:- på netto)

  

Jodå...Det ven i träden och i fjärran hördes grannens hund  vargarna yla. 

Föräldrarna tänkte "är vi kloka som gör det här?"



De mindes en film som hette "Motorsågsmassakern" från sin ungdom där en man löpte amok bland en massa tält med en motorsåg så benknotor och inälvor flög om varandra...

Samt att kvällen innan hade de stått öga mot öga med en liten älgko stor jävla älgtjur som frustade av vanvett...


Inget gjorde saken bättre heller av att se 3 grävlingar slåss med varandra några meter ifrån tältet... (kan ha varit någon km)


Det otäcka var ju att de valt att campa på en gammal indiankyrkogård där sägnerna säger att det spökar någon otroligt fast det var egentligen hemma på tomten


  

Här skakar de av rädsla, då de hör ett otroligt otäckt ljud...

Är det någon som närmar sig tältet?

Är det någon gammal indian som har tomahawken i högsta hugg, redo att mosa?


  

- "javisst ja, pappan skulle komma in i tältet med ja..."


Nej, nu var dom så trötta så dom valde att tänka "Ok, kommer det en grävling eller en mördare så tar vi det då"


Sov gott.......

  


GOD MORGON!! Såhär mysigt var det inne i tältet... Något man får räkna med är att man vaknar 06.30 av myggor och en fet tysk som stod och gapade nere vid havet. Inte vet jag vad han sa men det var väl nåt om "du bist, eine freundin" eller nåt...

  


På morgonen var fantasin som bortblåst och nu var vi en helt vanlig småbarnsfamilj som hade haft jäkligt mysigt hahahaha

Sen blev det frukost a la CAMPING


  

receptet på dessa bananmuffinsar hittar ni HÄR


Hoppas ni sovit lika bra som oss ;)


Love   


Ovido - Quiz & Flashcards