dansbandsfrun

Alla inlägg under maj 2010

Av dansbandsfrun - 26 maj 2010 15:20

...när man är sjuk... "Mini" mår skrutt...  


Men med löfte om lite godis och någon hemlig present så gick jag ut på promenad. Gick ner till stan (5 km)


  


och JISSES vad det tar emot. Mitt bäcken och mina knän är lite extra känsliga när jag är inne i "sämre perioder" så jag blinkar bort tårarna de första kilometrarna. Jag är ingen martyr utan jag VET att rätt som det är så släpper smärtan och då kan jag gå hur långt som helst.


Efter en stund började det duggregna men om man har tur så befinner man sig precis på Norra Promenaden då, och som ni ser gavs jag ett "naturligt paraply"

  

(fick inte en droppe på mig)


Uträttade massor av ärenden. Köpte morsdagspresent till lilla mor. En Scooby Doo film till min lilla sjukling, och ännu en inredningsgrej till vårt kommande målade kök...


Nu måste jag bygga tågbana...


Later skater.

Av dansbandsfrun - 26 maj 2010 01:28

Jag hinner inte tacka för alla era goa kommentarer nu hos var och en...


Men ni är fantastiska   

Och utan er skulle det vara skittråkigt att blogga.


Men "Mini" är sjuk nu. Han hostar så han kräks och han HATAR att må såhär så mamma eller pappa ska vara i närheten hela tiden.

Just nu är klockan 01.31 och vi kollar Gustav och hostar...




Älskade unge, hoppas John Blund kommer snart och sveper undan alla baciller och lämnar dig att sova och drömma om godis, kattungar & Blixten-bilar    

Av dansbandsfrun - 25 maj 2010 18:27

..... nu är det spännande   


Vi åkte och åkte...och hamnade HÄR


Vi hade jättekul och jag kunde förena nytta med nöje genom att umgås på tu man hand med sambon samtidigt som jag inhandlade lite sköna träningskläder.


Har bilder men jag hinner inte riktigt med nu.


Men jag säger som Arnold sa "I´ll be back"

Av dansbandsfrun - 25 maj 2010 08:54

vågen står inte stilla... den är DUM.


Men nu har jag inte tid att vara arg, för nu ska vi åka.'


Ni kan väl alla lämna varsitt avtryck medans jag är iväg (Mohahahaha)

Ses snart / kram


Ha en UNDERBAR dag!   


(sätter in en bild på Dansbandsfrun 22 år)

  

Av dansbandsfrun - 24 maj 2010 22:51

Nu är vi hemma i stan igen.

Det var ganska svårt att få med sig "vissa"... Han ville vara kvar verkade det som.


  


Nu MÅSTE jag gå och sova för vi har bestämt att vi ska på utflykt i morgon....   


Mer om detta............. kommer.




Av dansbandsfrun - 24 maj 2010 09:32

igår kväll smakade vi ett nytt vin.


Om jag hade bott i Mexico, så garanterar jag att mitt namn hade varit "El pickalurvo"   




Av dansbandsfrun - 23 maj 2010 20:19

Vi har några bedårande Shetlandsponnys lite längre bort här som vi länge velat gå och hälsa på. Ge dom lite morötter och sockerbitar...


Men fan, nu när man har blivit hälsan själv så får man ta det som finns;


  


Hmpf!! Bortskämda rackare det där...

Ingen av dom var minsta intresserad av mina suketter...  



Anyhow, ladys and gentlemen MEET "FRIDOLF"

  

Sen har vi lilla "Twist"

  


Och HÄR har vi en liten "Mini" som först var lite reserverad och en sambo som avskyr lukten...HAHAHAAHAHA!!

   


Sen var jag tvungen att plocka blommor på hemvägen... gullvivor och "kärringtand" AKA gökärt.

    


Men sen fick jag plötsligt se en mycket märklig blomma som jag endast fotade. Det lyste "fridlyst" om den (vitsig jag var nu utan avsikt) ;)

Hjälp mig någon???

Vad är detta?? Ser ut lite som en orkidée...

  


Och så fick jag dessutom se att våra syrener är på G härute....

WOW!!!


Men nu måste jag ta hand om alla rabarber som vi har lastat på lastbilen...

  

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards