dansbandsfrun

Alla inlägg den 22 maj 2010

Av dansbandsfrun - 22 maj 2010 20:37

Nu har sonen lagt sig...

 

Här sitter jag och knyter samman dagen i ord och bilder...

 

Jag har en massa kort men jag är så trött att allt flyter samman snart om jag inte skyndar mig. Idag har varit den finaste dagen i år härnere. Jag fick nyss reda på att det är 19 grader i vattnet!!!!!!!



19grader!!!

 

Kanske får se sambon ta ett dopp i morgon (inte alls omöjligt)

 

"Mini" och jag packade korgen med fika och gick ner till bryggan förut och på 1 timma så drog han upp 8 fina aborrar. Jag är i chock.... Måste acceptera att jag är en slagen hjälte vad gäller fisket.

 

   

några av våra borrar.... och så rensade vi tillsammans o tog lite salt/peppar och en klick smör och SIMSALABIM så var man i trans...vilken njutning. (glömde fota så gott var det)

 

 

 

...och inte gjorde det HÄR saken sämre...

    


önskar bara att sambon varit här, fast han smyger in i natt och så får vi försöka reprisera dagen i morgon.

Han har det jättebra i Linköping nu. Vet ej några publiksiffror men jag vet att det är SHAKE, BLENDER, THORLEIFS och MATS BERGMANS ikväll.


(en speciell liten hälsning till Maggan & Hasse och Knalle och Lena kommer här. Hoppas ni har jättekul! Vi ses snart! kram)




love   

Av dansbandsfrun - 22 maj 2010 14:51

....jag vågade inte ta kort på skinkorna under dallring...   (usch jag har blivit vuxen...)


Men här kommer en hel bildkavalkad av foton av vad jag ser när jag ränner runt här:

  

Ingen kan säga att maskrosor är fult!

  

Naturen i Sverige (och att jag längtade efter mamma gjorde att jag aldrig kunde lämna Sverige på allvar)

  

Mycket vatten fortfarande i ån....

 

ett litet grannhus med de vackraste tulpaner... (nope ingen bor där) 

 

...och här är vårt "lilla" paradis från lite håll... (mycket bra med lekpark precis över staketet... Min SAMBO älskar att gunga    

     

Helt vindstilla idag...  

  

Sen hade jag gärna tagit kort på en vit fin buske (kan det ha varit HÄGG?) men då prasslade det till vid mina fötter så då drog jag fort som en avlöning...  


Nu ska jag göra mig en kopp kaffe (är så GALET godissugen idag och jag vet att det finns kakor i frysen) MEN NEJ!!!!

Sen ska jag göra en skattkarta och springa ut o gömma kvällens "lördagsgodis" för någon här...


Ses snart igen!


Ps: Ni som ska till Linköping och dansa på galan ikväll HA SÅ KUL!!!!

Av dansbandsfrun - 22 maj 2010 10:23

Man får en sån kick av att vakna här nere på landet!


Solen skiner, havet ligger stilla...plötsligt slår en fisk och lämnar hundratals ringar efter sig...


NU sitter jag redo att ge mig iväg på en ordentlig powerwalk som ska få skinkorna att dallra...

Jag ska försöka ta en massa fina bilder o visa er sen.


Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards