dansbandsfrun

Alla inlägg den 15 maj 2010

Av dansbandsfrun - 15 maj 2010 19:19

Jag satte mig på bryggan med ett kastspö och ett metspö...


En stund senare fick jag besök av två kaxpottor som ville låna det ena...

  


Jag sade med myndig röst till den yngre gossen "-Håll stilla spöt, annars kommer det ingen fisk..."


Sekunden senare:

  

Svårt att beskriva glädjen och stoltheten man såg i "Mini´s" ögon...

Dessutom fick han 3 till kort därefter... JÖSSES!


Brevid satt JAG (storfiskarn) och gapade....tomhänt....och satte dessutom mitt drag i en stubbe på botten...  


Men jag kan inte förklara hur stolt JAG blir när jag ser att min son går i mina fotspår vad gäller kärleken till fisket.   


Jamenar, han har ju det "rätta knycket" ju... Fyra fiskar på en kvart utan att vi ens hjälpte till och han är 3 år!



Men nu måste jag ut och prova mammas NÄSSELSOPPA som hon fixat, later skater!

Av dansbandsfrun - 15 maj 2010 13:49

Jösses va kul jag har haft.

Jag har stått nere vid vägen och hojtat "Kaffe & hembakt"

Kom o köööp!!


Jag trodde att någon vilsen stackare skulle nappa på mina fina regnbågskakor, men att det skulle gå bra och va så kul kunde jag inte ana...

  


(min poäng med allt va att träffa folk o få "blarra" lite med dom)


Men håll i er nu....

I did GOOD money!!    175:- stannade vinsten på!!   


Man kunde välja på * vaniljbulle, negerbollar, regnbågskaka eller bananmuffins till kaffet.


Sen gick vi bort på marknaden en sväng jag Och "mini"


 


Åh!!! Gissa om vi blev kära i den lilla kycklingen?

   


Här var det nästan så man började leta efter Emil och Alfred....

   


Vi köpte med oss BÖCKLINGAR hem 3:-/st

   


Sen hade vi trädgårdsbus i solskenet... (bra morsan att du tänkte på din skugga)

   


Mommo och Mini leker...

    


Jag förstår inte var alla människor kom ifrån men vilken UNDERBAR förmiddag det blev. Nu skiner solen på en klarblå himmel och jag har precis plockat en bunke med fin-fina daggmaskar...


Gissa; ska jag ha dom till middag, eller ska jag smyga ner till bryggan sen o dra upp några "borrar"?


  

Av dansbandsfrun - 15 maj 2010 09:56

Idag är det marknad här i byn.


Vi har aldrig kunnat delta förut men idag... Vi ska ha lite kaffe och hembakt bröd att erbjuda om någon vill ha...


Jag lovar att visa lite bilder sen.


Måste rusa, love

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Skapa flashcards