dansbandsfrun

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av dansbandsfrun - 13 maj 2010 22:02

ja!


Vi SNOR grannarnas internet när vi är här nere. Ja, eller hur vi gör...


Men jag måste sitta vid fönstret på en pinnstol för att det ska funka och nu e jag så himla öm i röven så nu säger jag god natt.


Men jag håller ett öga på er!     (hahaha ursäkta en dålig bild men göört bättre själva)   

  



Av dansbandsfrun - 13 maj 2010 15:25

Vi har fått besök av min mamma och hennes man nu. Dom bor i lillestugan.


Jag tänker "råka få" ett ärende ut dit när dom är härinne hos oss nu.


Och lägga en liten present i kylskåpet...HAHAHAAHA

  

ti-hi-hi   

Av dansbandsfrun - 13 maj 2010 10:47

Jag har ett jätteproblem såhär på morgonkvisten...

jag har funderat....

 

Var kommer "prickig korv" ifrån?

 

Jamenar skinka kommer ju från grisen (s) skinka...  

 

Men man skär ju inte bara av ett lår på en prickig ko och kallar det "prickigkorv"... och VAR kommer de vita prickarna ifrån?

Är det en tant som sitter på en fabrik och petar i för hand?

 

Hmmmm..... Jag måste nog börja äta snart....  

Ovido - Quiz & Flashcards