dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Blir ni fula när ni gråter?

Av dansbandsfrun - 22 april 2010 14:33

....Jag blir då inte vacker, kan jag lova.

 

Av någon märklig anledning svullnar min näsa när jag lipar. Och ögonen blir som ett litet rött streck.   

 

Så tack gode gud att jag sällan är ledsen. Det jag försöker undvika för att inte storböla så snoren rinner är några män...

 

                                          *

 

* Charles Ingalls (i Lilla Huset på prärien) Vet fan inte vad det är med karln, men så fort han kommer i bild med sin darrande underläpp så börjar jag...)

 

 

* Teamet i "Extreme Home Makeover"

Ja, vad kan man säga? Amerikanskt så det förslår, men på mig funkar det definitivt. Övermäktigt med känslor och tårar och sjukdommar och elände som på en vecka vänds till glädje och mirakel för de inblandade.

 

 

Vad gråter Ni av?

Vilka program?

 
 
Em

Em

22 april 2010 15:23

Allt som har med att bebisar föds att göra, då blir jag rörd eller ledsen, allt eftersom vad det handlar om. Jag blir egentligen rörd till tårar av det mesta. Fick en liten tår i ögat i dag när jag läste Devotes intervju med Egoina, är väldigt känslig när det gäller henne. När min hund Madde dog så bloggade jag om det och fick enormt många kommentarer, då blev jag också så otroligt rörd att jag satt och grät framför datorn. Jag blir ibland rörd av dina kommentarer. Jag är en lipsill på det sättet, helt enkelt. :D

http://egoinasmamma.nu

 
diana

diana

22 april 2010 15:24

Home Makeover är en stor lipfaktor. Likaså när det kommer riktigt duktiga folk i Talang och Idol. Och opera. Är det bra opera så lipar jag floder.

http://www.metrobloggen.se/diana

 
Gun

Gun

22 april 2010 15:47

Jag är så himla blödig att jag gråter till det mesta. Till och med tecknade filmer och sagoböcker för småbarn.:D

http://horni.blogg.se

 
Ellis

Ellis

22 april 2010 15:54

Jag gråter av Extreme home makeover.. Bara.....

Hahaha nej nu ljög jag, jag är storbölaren nr 1! Jag såg Titanics trailer igår natt och bölade som en gris - TRAILER FÖR FAN TRAAAAAAAAAAAAAAAAILER. De var ju inte ens filmen !!!

Haha när ja gråter blir jag lite röd i fejjan och ser allmänt föjävlig ut. Konstig nog sade en kille jag känner som träffade mig första gången gråtande att de var en bild han aldrig skulle sudda ur minnet för att han inte sett något vackrare.... TRÄFFA ALDRIG KILLAR PÅ EN BEGRAVNING hahahahahaha.......

Nej usch ja är en gråtis...

http://ellisu.blogg.se

 
Cim

Cim

22 april 2010 16:12

Halå där,
ja inte ser jag klok ut heller när jag gråter... Herregud!!!!
Sånt som jag gråter av.....
Vissa avsnitt av Spårlöst, Extreme Home Makeover.....

Kramisar

http://www.icamamman.bloggplatsen.se

 
Diana

Diana

22 april 2010 16:50

Jag blir tårögd när jag ser Förlossningskliniken och hör svenska nationalsången efter en seger i en idrott.
Kan också bli lite darrig på rösten när jag ser studenter och minns den glädjen.
Jag gråter inte vackert heller, ansiktet blir ett russin och snoret rinner. :)

http://www.decdia.blogg.se

 
Diana

Diana

22 april 2010 17:43

Sv: bah, jag vägrar att erkänna något förrän jag sett bevisen... :)

Detta är nån mask som jag köper på Maxi, YR är för pensionärer som blir skitglada för att de vunnit på lotterna. Hehe

http://www.decdia.blogg.se

 
Diana

Diana

22 april 2010 17:58

Sv: visst är han oerhört söt på bilden! Det är nästan så att man tycker synd om honom! Hehe.

Det var inte så tidskrävande att göra, däremot trixigt att få till eftersom det är äggvita inblandat. Sen verkar det finnas lika många recept som det finns människor som gör det...
MMF gör man på mashmallows (stavning), man använder sig av det som lock på tårtan istället för marsipan eller sugarpaste.

http://www.decdia.blogg.se

 
camilla

camilla

22 april 2010 18:00

Alla!
Jag gråter då det är sorgligt.
Jag gråter då det är lyckligt.
Jag gråter om någon vinner.
Jag gråter om någon åker ut.
Jag gråter när någon annan gråter.
Jag gråter när jag ser en förlossning.
Ja...jag gråter åt allt.
Ha det bra och kram på dig!

http://www.cammo69.blogspot.com

 
Diana

Diana

22 april 2010 18:09

Sv: Loooser! Detta är blogvarianten av sån hiphop-battle man ser på MTV och du förlorade precis. :)

http://www.decdia.blogg.se

 
Ama de casa

Ama de casa

22 april 2010 18:22

Jag är inte vacker från början och inte blir det bättre när jag storbölar. Det gör jag åt det mesta. Hos tandläkaren, till exempel. När han sätter igång borren (som tur är behöver jag inte laga tänderna så ofta, troligen för att min tandläkare inte vill starta borren...)
En gång kom Anders ner i källaren i huset där vi bodde förut. Jag stod och strök (sånt trams har jag lagt av med nu när jag har mer tid) framför TV-n och STORTJÖT! Anders undrade oroligt vad som hänt. Jag stod och tittade på "Rädda Willy 3" dubbad på svenska...
Lättrörd? Inte då ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards