dansbandsfrun

Alla inlägg den 14 april 2010

Av dansbandsfrun - 14 april 2010 19:05

Bara så ni vet så hade jag det tufft när jag växte upp.


Det var jag och Ingvar Kamprad typ...


Jag åkte spark runt samhället med mitt lilla företag... Det var inga fjollvintrar då inte...Snorsträngarna frös till is innan dom lämnat näsborrarna. Händerna var blå...och en fick doppe gammelt brö i kaffet.


Då bestämde jag mig för att bli en säljare som kunde sälja is till eskimåer och sand till nomaderna i Sahara...  


Jag knackade på varenda dörr i hela kungariket för att sälja det jag hade på sparken.


  

Frön ifrån Weibulls.

Tanterna såg att jag frös, så dom bjöd in mig och jösses va jag sålde... Inte ett frö kvar när vintersäsongen va slut.


Där o då föddes mina planer på ett imperium. Typ Donald Trumphs...


(jag är inte riktigt klar ännu men Rom byggdes ju inte på en dag) 


Jorå-så-att....





Av dansbandsfrun - 14 april 2010 14:35

Jo, vi ville först åka till Grekland. Men hittade inget som kändes "rätt" i magen...


Så dök vi på Turkiet  (Pegasos world) men när det var dags att boka så var det datumet slut...


SÅ....


Vi gjorde en helomvändning och hyrde en lya på en plats där vi inte varit tidigare. Ladys and gentlemen.........(trumvirvel)


TORREMOLINOS, SPANIEN!   

 

Där ska vi njuta av solen och maten i några veckor och jösses så gutt det känns!

 

jag har lånat några bilder på nätet här

 

  

 

   

 

   

 

   

 

   

 

Jodå, det ska nog funka!

 

Har DU erfarenhet av Torremolinos? Berätta gärna och kom med tips...

 

Vi har redan planerat in Aqualand, Tivolit och en jävla massa shopping 

och andra intressanta sevärdheter... 

 

Av dansbandsfrun - 14 april 2010 11:20

OJ OJ OJ...

 

Det gäller att passa på att göra så mkt som möjligt en sån här "bra" dag när jag kan röra mig obehindrat så vi gick upp skittidigt (host host) och gav oss ut på morgonpromenad med "Mini" som är ledig idag.

 

Sen var vi i lekparken...

 

Sen spelade vi golf (med en pinne o en boll)

 

Så NU ska vi ta spårvagnen ner till stan så jag kan få SHOPPA. Har lite jag bara MÅSTE ha för att kunna åka till London på tisdag.

 

ang sommarsemestern så lovar jag att skriva om den sen (i lugn o ro)

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards