dansbandsfrun

Alla inlägg under februari 2010

Av dansbandsfrun - 6 februari 2010 11:00

* jag ska inte åka till Småland o gå på Black jack med mina tjejkompisar som var tanken...

 

* i natt kommer min sambo hem o det gör mig överlycklig...

 

* jag ska beställa lite nya filmer på Ginza eller CDon.com.

 

* Jag ska laga någon mat med fläskfärs men vet ännu inte vad...

 

 

ja, roligare än så blir det inte nu.... (wow)

 

Av dansbandsfrun - 5 februari 2010 22:03

Måste jag lägga ner min blogg nu?

 

För första gången har jag ABSOLUT INGET att skriva om...

 

Varför?

 

Jo för ikväll har vi tittat på Toy Story först och sen Skönheten & Odjuret...

 

VAD ska jag skriva om det? Eh...

 

ja den där skönheten...ho e ju bra grann? eller?

 

Neee...jag är körd som bloggerska ta mig tusan.

 

Sov gott...

Av dansbandsfrun - 5 februari 2010 16:14

Nu är jag lugn igen. (o det händer bara 4ggr om året)

 

Sambon har fått en direkt rapport från Playa de Las Amerrrrrricas om vädret. (hans polare är där now as we speak)

 

Igår o förrgår var dåligt väder men idag är det kanon! YEYY! jag har själv hittat en web-camera som visar en strand med en massa lättklädda människor så jag förutsätter att det är trevligare än här hemma i alla fall.   
 
För att fira ska jag nu visa lite bilder därifrån
  
  bilderna lånade på tripadvisor.com  
Av dansbandsfrun - 5 februari 2010 11:41

Först vill jag säga TACK för att ni skickar goa hälsningar till mig.

 

Idag är jag bättre. Jag kan gå nu utan hinder och jag känner mig mjukare i fingrarna. Underbart!

 

Sambon har nu gett sig av för helgens spelningar, så "Mini" och jag kollar på film och myser av en seeeen "frukost"

 

Om allt går som det ska åker vi till Småland i morgon eller på Söndag.

 

Men NU måste jag kolla upp vädret på Teneriffa, för min väninna ringde nyss o berättade att det har varit regnoväder och massor av människor har evakuerats från sina hotell... Låter ju fantastiskt kul! (är det nåt mina leder INTE tål så är det REGN)

 

Återkommer snart....

Av dansbandsfrun - 4 februari 2010 14:15

Japp... idag gör jag ALLT i min säng.   

 

Sambon drog iväg i morse ner till skärgården för att se om huset står kvar...och få bort lite snö på taket på "lillstugan"...

 

Och då blev jag kvar hemma... i min säng...

 

Och faktum är att jag har blivit kvar. hahaha

 

*först åt jag frukost och kollade "Morgon Tv"

 

*Sen sov jag en stund till

 

*Sen hämtade jag lunch och åt i sängen (kinagryta  +  ris)

 

*Sen kollade såpoperor (suck)

 

*och nu bloggar jag och väntar på att båda  grabbarna ska komma hem... håller tummarna på att det finns semlor med i kassarna då...

Av dansbandsfrun - 4 februari 2010 10:19

jag har sån värk i fingrarna så jag snor helt enkelt ett gammalt inlägg från min gamla blogg...(har ju en massa NYA läsare)   

 

 

  • MEN vilket fint och rikt ordförråd du har!”
  •  
  • Oj vad snabbt du svepte din öl”
  •  
  • Wow va smal du ser ut i vita linnebyxor”
  •  
  • Vad mycket frukt och grönsaker du äter”
  •  
  • “Jag ser att du tränar på gym”
  •  
  • Vilken fin kvalité du har på håret. Är det din naturliga färg?”
  •  
  • Nej, nu får DU prata lite”
  • Va, har du tagit simborgarmärket?”
  • Jasså, du vill inte ha en kaka till?”
  • Är du snäll och hjälper mig med de här matte-talen?”
  • Ska du med och springa en kilometer?”
  • “Grattis på födelsedagen, här har du en huggorm som du önskade dig”
  • Vad duktig du är som sätter in din skatte-återbäring på banken”
  • “Men gumman, varför gillar du inte att resa?”
  • “Ok, du vill inte äta vitt bröd?”
  • “Nej älskling, inte ikväll. Jag har ont i huvudet

 



Av dansbandsfrun - 3 februari 2010 23:52

Blggplatsen meddelar att det är driftstörningar på Bloggplatsen.


Bare så vi vet det... Det har varit svårt att komma in här idag för både några av er och för mig.


Hoppas det funkar igen i morgon.


SOV GOTT

Av dansbandsfrun - 3 februari 2010 14:13

  

 

Sambon:

- Vet du att du har något på din nagel?

Jag:

- Mmmmm... Det är en backspegel.

Sambon:

- En BACKSPEGEL?

Jag:

- Mmmmm... Till Mini´s Porsche...

Sambon:

- Jaha...men varför har du den på ditt finger?

Jag:

- För jag skulle limma dit den och limmet var så starkt så den fastnade förstås...

Sambon:

- Jamen, det verkar ju hur vettigt som helst...

Jag:

- Mmmmm... jag tänkte kolla om jag ser min hjärna nästa gång jag petar snorkråkor.........

Sambon:

- Din värk MÅSTE gå över snart, nu har du varit inne alldeles för länge...

Jag:

- Mmmmm...jag har nog det...

Ovido - Quiz & Flashcards