dansbandsfrun

Alla inlägg den 26 februari 2010

Av dansbandsfrun - 26 februari 2010 23:38

snart är det Curling på Tv`n (såg jag på Facebook)


Jag tror att Sverige ska va med med sina borstar...


Jag måste nu ställa några frågor;


* Vilken typ av människor BÖRJAR en gång med CURLING?


* Är det folk som har en besatthet att städa?


* Är det folk som ville bli skridskoåkare men som sög?


Jag HAR försökt att ge "sporten" en chans i OS-sammanhang, MEN så fort jag tror att jag klurat ut varför i hela friden dom gnor hysterisk framför betongklumpen så att den åker in i mittenringarna, så......... NEJ....då gör dom nåt helt annat igen...börjar vispa som galningar framför ANDRA LAGETS stenar... Är det SÅ kul att gno, så dom måste ge sig på dom andras MED???   


Jag är förvirrad... och jag måste få veta om NI tänker kolla i natt?


Jag tror jag hellre sätter på någon gammal TV-pjäs av LARS NORÈN...


Sov gott!   


Av dansbandsfrun - 26 februari 2010 14:25

jaha...nu är semestern slut. Nu har spelemannen åter åkt för att jobba.  

 

Dessutom spelar han även söndag så han är inte tillbaks förrän Måndagmorgon....

 

JIPPIE!!!!!! Nu kan jag peta i näsan, fisa som en riktig nyårsraket, rapa som en bonnalurk och ...........

 

nej.... det hjälpte inte att försöka "se det positivt"...................

 

jag får nog erkänna att det känns tomt och tråkigt   

 

(men jag har ju ett annat litet "mini-sällskap" som är direkt störtskön, så jag ska inte klaga)

 

HA EN BRA FREDAG!!!

Av dansbandsfrun - 26 februari 2010 02:07

Jag tror inte ni har missat att massor av Dansband i Sverige har gått ihop och sjungit in en Låt som ska hjälpa de drabbade i HAITI. ALLA pengar går till "Läkare utan Gränser" och deras arbete där.



Jag fick ett mail från Maria (som är sambo med initiativtagaren till projektet "Vi kan alla göra nåt" Arne Bakken.) Hon undrade om jag ville hjäpa till att sprida detta och DET vill jag ju!!!



Så vill man hjälpa till kan man göra det genom att köpa den fysiska singeln(förhandsboka)på http://www.folkspel.se/Templates/BingoLotto/Pages/IFrame.aspx?id=1025&epslanguage=sv 

Eller ladda ner den på

http://www.klicktrack.com/biwa/home

Sen kommer de flesta dansband att ha med den ut å sälja den från scenen oxå :)   40:- kostar den rackaren bara!



Låten är (på ren svenska) så förbannat bra att ALLA kan älska den. ÄVEN ni som inte gillar Dansbandsmusik... ;)



JAG tänker köpa den (jamen DET va ju oväntat hörrö)

Gör det ni med!



Tack för att ni "lyssnade"



Ovido - Quiz & Flashcards