dansbandsfrun

Alla inlägg under januari 2010

Av dansbandsfrun - 28 januari 2010 09:05

Jag tänker börja med att ha ett inlägg varje dag som heter "DAGENS SOLSKEN"...  


Det ska belysa det jag ska vara glad eller tacksam över i mitt liv just den dagen eller den veckan! Jag ska punkta upp 5 saker.


Detta ska göra att jag ser allt ännu mer positivt   

(o även lära mig att klappa mig själv på axeln ibland)


* Sonen är helt torr på morgonen när han vaknar!


* Jag gjorde inga "onödiga" inköp igår på rean.


* Jag har ringt några samtal till "tråkiga myndighetsställen" som jag hatar. och klockan är bara 09.12


* Idag ska jag tänka att min värk i lederna snart lägger sig för den här gången. Och då kan jag njuta av varje dag...


* Storhandla idag inför helgens besök och kalas.


Ha nu en underbar dag trots snön, snart är det vår!!!


Love  

Av dansbandsfrun - 27 januari 2010 21:35

Det är väl HEELT otroligt vilka goa människor dom har hittat och gjort ett tv-program om.  

 

Vilket FEELGOOD-Team dom är!

 

En stor eloge till producenterna som verkligen fångar Linda, Tobbe, Micke och Mats personligheter på ett underbart sätt. Så att HELA Sverige har tagit dom till sina hjärtan.

 

Och jag måste erkänna att jag är lite hemligt förtjust i Tobbe...    

 

Är jag ensam om detta?

 

bilder lånade på google.com

Av dansbandsfrun - 27 januari 2010 19:49

Det är kallt... Jag har ett "skov" i mina leder...Jag har svårt att gå...Det gör ont så, nu nog om det.

 

Vad vore väl då knasigare än att dra ner till stan för att se om det fanns några fynd? Inget......

 

Nä.....

 

Konstaterade ganska snabbt att jag var för tjock för alla skitfula kläder, så jag köpte 3 chokladbitar för 20:- och åkte hem...

 

Nu kan jag inte röra mig alls, så jag måste in i drogernas dimma en stund så får vi ses senare...

 

Rolig dag? Nope...... Men i morgon kommer säkert en dag till och då är den nog bättre förhoppningsvis   

 

 

Av dansbandsfrun - 27 januari 2010 10:14

Ja... jag är rädd att det idkas kriminella aktiviteter i vårt kvarter här...

 

  

 

Varför skulle annars ett grannhus ha en porrig kulört ljusslinga runt sin ytterdörr...fortfarande? Hallå, detta är ett "fint område" ...

 

(Min sambo gör slut med mig om jag går ut och fotar detta så ni får helt enkelt lita på mitt ord.)

 

Men jag tänkte, om jag klär ut mig lite diskret så kan jag smyga bort till huset och se om jag kan se in i "köket" (som säkert är en fängelsehåla med handbojjor)

 

nej, det här är helt klart "ett fall" för Dansbandsfrun a la Skåttland jarrd.

 

  

jag återkommer med färska rapporter senare...  

 

 

 

 

Av dansbandsfrun - 27 januari 2010 09:30

när jag drar vitsar för min son på sängkanten om kvällarna och han skrattar så han får hosta?


Vad heter Finlands Sämsta trädgårdsmästare?

"Mask-i-hallonen"

 

Vad heter Asiens dyraste "Call-girl"?

"Hopp-i-säng-för-peng"

 

Vad heter Bin Ladens alzheimers-sjuka farfar?

"vart-var-det-jag-laden"?

 

Akta dig för golfbollen!!!!

"vilken golf (kloink) boll"?

 

Ja vet inte? Det här är ju humor på en ganska hög nivå.......

Av dansbandsfrun - 26 januari 2010 21:58

Ok, jag erkänner...

 

Jag bakade ..... och herregud vilka kakor...rena Paradiset...


    

 


  


Av dansbandsfrun - 26 januari 2010 19:14

...jag vill bara klargöra en sak....


vi bakar INTE havreflarn med chokladsmörkräm nu.   


För det skulle ju betyda att jag inte gör annat än att baka, och ursäkta men jag HAR ju faktiskt ett liv   


.......................och en blogg................  






Av dansbandsfrun - 26 januari 2010 17:28

Eller jag vill nog flytta till Kina i alla fall, för det finns få saker som gör mig så lycklig som KINAMAT.

 

(sambon kom hem med det innan han åkte till Örebro för att spela där ikväll)  

 

  

sen fick jag hem en skitsöt liten "Mora-Nisse" idag som åkt VASALOPPET på skidor och fått en guldmedalj...

 

       

Ovido - Quiz & Flashcards