dansbandsfrun

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Jag delar med mig av min dag!

Av dansbandsfrun - 31 januari 2010 10:55

Tänkte ni ville vara med idag...


Just nu är det fix och trix. Kalaset börjar klockan 14 så än finns det gott om tid.


(Klicka på bilderna för större)



en nyvaken dansbandsfru                   begynnelsen av smörgåstårtan

                  Prinsess/PRINS - tårta (Vi firar BÅDA prinsarna idag)   

Visst blev den SÖT?

 
 
lilla My

lilla My

31 januari 2010 11:17

Mums det ser ut att bli supergott och tårtan blev ju kanon fin.Ett tips nästa gång du gör smörgåstårta är att skära bort kanterna på brödskivorna för det kan bli lite torrt och segt.Kramiz och hoppas ni får en bra dag.

http://www.metrobloggen.se/miumiu

 
Cim

Cim

31 januari 2010 12:11

Oj vad det ser gott ut... Åh, jag vill gärna se ditt klipp när du sjunger, ojojoj... Önskar att jag kunnat sjunga "För att du fins" i kyrkan för min man när vi gifte oss, men jag är sååå blödig o har otroligt lätt att gråta så det var ingen idé att ens försöka... Jag kan inte ens idag sjunga till den utan att få en klumo i halsen...

Ha en underbar söndag!!!

Kramisar

http://www.icamamman.bloggplatsen.se

 
Diana

Diana

31 januari 2010 13:09

Ser smaskens ut! Såg att du redan fått tipset av att skära bort kanterna, haha... men det finns säkert olika sätt att göra det på. Jag brukar blanda landgångsbröd och rostebröd, l-brödet är längre bitar och ger mer stabilitet. Hoppas ni får det supertrevligt!

http://www.decdia.blogg.se

 
Lisa

Lisa

31 januari 2010 15:02

Ja det ser jätte gott ut och jag säger samma sak som lilla MY...
då blir det en 10 poängarea...
kram...

http://unikajag.se

 
Em

Em

31 januari 2010 15:10

Vad duktig du är! Jag blir riktigt sugen på tårta ju! Hoppas ni får en underbar dag! KRAM

http://egoinasmamma.nu

 
Neta

Neta

31 januari 2010 15:11

Tänkte precis samma sak om kanterna, jag har ett jättebra recept på smörgåstårtsbröd du kan få om du vill. Blir kanon och räcker till en stor eller två mindre.
Jag brukar alltid ha av det brödet i frysen så man snabbt kan slänga hop nåt om man blir sugen, går ju göra "bakelser" av också :)
Annars blev jag hungrig av dina bilder så jag måste nog sätta i mig lite tacorester nu ;)
Ha en fin kalasdag och hälsa föremålen.
kram

http://netaave.blogg.se

 
Miruschka

Miruschka

31 januari 2010 17:24

Vad du har dukat upp, duktig du är!!
Vi har snart födelsedag också, Saga fyller 13 år om ca 2 veckor och fem dagar senare fyller Bea 24.
Brukar alltid åka ner till Bea i Eskilstuna när hon fyller år, har blivit tradition. Det känns lyxigt när de tre äldsta har födelsedagar. De har alla flyttat hemifrån, så då får jag sätta mig vid dukat bord och fika det jag inte har bakat själv:)
Ha det bra/kramar

http://miruschkas.blogspot.com

 
fashionhaggan

fashionhaggan

31 januari 2010 22:12

du är ju grym på att baka tårtor!

http://www.metrobloggen.se/fashionhagganggan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dansbandsfrun - 16 januari 2014 19:04

      Jag gillar ju att pyssla. Och i vissa perioder tillverkar jag ganska mycket kul! Tänkte ni kunde få se lite från i somras när jag genomgick en "chabby chic-period"   (tryck på bilderna om de ska bli större)                   ...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 23:26


Är det något som är viktigt att lära sina barn så är det att det är "insidan som räknas"!!   Kanske inte så enkelt i dessa ego/selfie/tränings/bantnings/narcissistiska tider men man kan göra sitt bästa som förälder. Det kan vi väl va överrens om?...

Av dansbandsfrun - 14 januari 2014 15:27

Just nu känner jag mig helt vilse i pannkakan....     Funderar jättemycket på om jag är "medelålders" eller vilken jävla "grupp" jag tillhör...     Jag kände igårkväll när jag gick hem från stan att jag nog börjar bli till åren, och inte ...

Av dansbandsfrun - 13 januari 2014 15:21


En blogg blir ju SÅ mycket mer intressant om den är full med roliga bilder, eller hur?                                                             
    *     Jodå....min tanke är att ha miljoner med bilder om ni bara kan ha lite tålamod. För...

Av dansbandsfrun - 12 januari 2014 23:45

Men ni är väl för goa som efter ett års tystnad fortfarande går in o kollar om jag är "här"!! Jag blir helt varm!!   Och faktum är att jag sedan några veckor tillbaka har funderat på att återuppliva den gamla "dansbandsfrun"....   MEN det f...

Ovido - Quiz & Flashcards